Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-R
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-09 00:35
Goedemorgen allen,

Binnenkort loopt mijn huidige abonnement af en ik zou kunnen verlengen. Van de aanbiedingen die me daarvoor worden aangeboden door Vodafone (huidige provider) word ik niet echt vrolijk. Nu zit ik te neuzen en zie veelal goedkopere providers die voor minder dan de helft van mijn huidige maandbedrag hetzelfde zo niet meer bieden.

Mijn overweging om destijds voor een gerenommeerde provider te gaan is voornamelijk het netwerk, ik woon in een grensregio en daar is het signaal nu eenmaal niet altijd goed bij alle providers. Met Vodafone heb ik hier altijd uitstekend bereik gehad. Daarnaast wil het wel eens voorkomen dat ik i.v.m. mijn werk elders in Europa moet zijn ook dan is het fijn daar verzekerd te zijn van een goede dekking, ook op dit punt nooit klachten gehad met mijn huidige provider.

Wat zijn ervaringen van anderen met (virtuele: laten we zeggen de goedkopere) providers op bovengenoemde punten? Gevoelsmatig zeg ik dat het grote prijsverschil hem toch ergens in moet zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ik heb momenteel een abonnement bij Simpel. (Geen ervaring bij andere virtuele providers) Op zich prima provider. Het doet wat het moet doen. Weet niet hoe het bereik in het buitenland is maar in Nederland is de dekking goed. De kostenbesparing zit vooral in dat je niet de nieuwste technieken hebt. 5G biedt simpel niet aan, voLTE is sinds een jaar geactiveerd, voWIFI is niet beschikbaar en voor e-sim zul je naar een andere provider moeten wijken want is ook niet beschikbaar.

Ook merk ik dat op drukke plekken (concerten, festivals, etc) je bijna niet kan internetten omdat al de capaciteit naar je buurman gaat die een abonnement heeft bij 1 van de 3 grote providers. Daarnaast heeft Simpel een snelheid cap van 75 mbps, op zich is het snel genoeg maar bij een drukke plek kan de snelheid zoals hierboven beschreven flink na beneden waardoor het erg sloom is (even een website bezoeken is er niet bij om een voorbeeld te noemen)

Als je weinig te eisen hebt, is een virtuele provider prima te doen. Wil je meer dan dat, dan zul je een andere (virtuele) provider moeten kiezen die dat wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:43
Virtuele providers kopen ruimte op het netwerk van een ander, tegen bepaalde voorwaarden zoals hun klanten krijgen lagere prioriteit bij overbelasting of alleen lagere snelheden. Dit zowel in Nederland als daarbuiten.

Daarnaast regelt de virtuele provider zijn eigen helpdesk, maar ook servers om verkeer af te handelen zoals bellen, sms, etc. En in plaats van dat dubbel uit te voeren doen ze dat enkel.

Buiten EU roaming kunnen de tarieven ook nog eens flink afwijken. Net als Vodafone voordeel landen.

En sommige combi deals vast met mobiel voordeel kennen ze niet allemaal.

Je kunt dus kijken wat voor jou het beste is en Hollands Nieuwe overwegen op het netwerk van Vodafone.

Of neem een prepaid op het T-Mobile en KPN netwerk om alternatieve dekkingen te testen, of vraag het je buren wie zij gebruiken. Dan komen meer opties tot je beschikking.

Vodafone is wel gewoon de duurste.