Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Somfy pergola gaat alleen open

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 10:09
Onze rts pergola werkt niet meer correct ism de tahoma box (classic). Bij de opdracht sluiten gaat deze steeds open. Stoppen lukt nog maar, sluiten gaat niet meer.

Heb ze reeds gewist van de box en opnieuw toegevoegd maar, geen resultaat. Ze gaat steeds open..

Iemand dit al voorgehad? Via de rts afstandsbediening werkt wel alles zoals het moet.

Onze 6 andere screens, lichten en verwarming werken wel correct..

Alle reacties

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:15

BCC

Heb je water in de doos staan ? Of oxidatie?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• ShaneV
BCC schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:49:
Heb je water in de doos staan ? Of oxidatie?
In de tahoma box zelf? Zou niet mogen. Staat in een altijd warme ruimte (bij de patchkast) en niet in de buurt van lopend water.

De andere rts screens werken wel correct en de io infra verwarming ook. Enkel de rts pergola doet raar.

Heb ze ook al een power cycle gegeven maar, geen effect.

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-11 18:52
Ik heb geen specifieke ervaring met deze modules van Somfy maar het afgelopen jaar wel wat dingen gedaan met rolluiken/zonweringen i.c.m. met Somfy.

Eigenlijk heb je alle stappen al doorgelopen maar ik denk altijd vanuit uitsluiten (wat jij nu ook doet). Technisch lijkt mij het scherm correct omdat je met de RTS afstandsbediening wel alles heen en weer krijgt dus die zou ik voor nu uitsluiten.

Dan zou je denken/zoeken in de Tahoma box classic instellingen (hard reset/opnieuw configureren -> zie ook dit filmpje: YouTube: Zo voeg je een rolluik met Oximo IO motor aan de Tahoma switch toe -... (deze club zou je ook eens kunnen bellen) blijkbaar komt het vaker voor. Dat heb je ook al gedaan dus ik zou Somfy eens bellen en anders iemand laten komen.

Doet mij denken aan een rolluik wat ik opnieuw ging configureren, duurde ook een uur of wat om hem goed afgesteld te krijgen. Lijkt simpel maar in de praktijk viel het tegen.

[ Voor 8% gewijzigd door wm1234 op 14-04-2023 11:49 ]

• ShaneV
Heb gebeld met somfy. Is een bug in de firmware van de box voor pergola's/knikarmen. Zijn er mee bezig.

Of wachten of koppelen als een zonnewering en wachten op de fix.