3jaar oude isolatie opnieuw na vervangen dak?

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views

Vraag

• Hekvandam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 30-12-2025
Eind 2019 hadden wij een te renoveren woning gekocht, deze had zoals de meeste oude woningen enkel glas en geen isolatie.

Ons dak bestond nog uit leien van asbest en een asbest onderdak, maar aangezien de woning helemaal gestript moest worden en het dak in goede staat was hebben we het dak nog gelaten.
(Wij waren toen ook nog maar 26jaar en dus beperkt budget)

Maar hebben toen meteen het dak geisoleerd door 6cm glaswol tussen de spanten te steken en vervolgens ook 10cm purplaten tussen de gordingen te plaatsen om zo een redelijk goede isolatie te bekomen.

Door de inflatie is onze lening tov onze lonen drastisch gedaald en hebben we besloten om bij te lenen en ons dak ineens aan te pakken omdat we van onze zolder een kamer willen maken.

Nu hebben de dakwerkers het onderdak & en leien langs buiten weggehaald en reeds vervangen. Hierdoor heb ik mijn twijfels of de glaswol nog wel goed zit aangezien 6cm glaswol niet zo hard klemt

De PUR platen weghalen en opnieuw steken is ook niet zo een evidentie aangezien ik elk spleetje met PUR schuim heb dichtgespoten

Wat is het beste dat we doen? Situatie laten voorwat het is? Of best alles opnieuw doen?
Als ik de PUR platen kon recupereren was dit een nobrainer aangezien glaswol maar 5 a 6 euro per m2 kost. Maar PURplatenvan 10cm kosten 25euro per m2...

Het gaat over een 60m2 dak

Alle reacties

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deze is dubbel en kan op slot :)

Tweakers Discord

Dit topic is gesloten.