Ik gebruik een HP All-in-one PC met Windows 11 (AMD Ryzen 5 5500U, 8 GB RAM, 512 GB SSD) die al een maandje lekker draait op de Wifi. Mooie constante doorvoersnelheid en ook bij Speedtest nette resultaten. Sinds de Windows 11-update van 12 april hapert de wifi echter. Verbinden doet hij nu standaard op 2.4G ipv. 5G en bij grotere downloads of Speedtest hapert de wifi. Soms komt hij heel traag op gang, soms stopt hij zomaar voor een paar seconden, zowel bij download als upload, en ik heb zelfs gehad dat taakbeheer en de browser bevroren raakte na een paar keer Speedtest uitvoeren en ook de popup voor draadloze netwerken bleef leeg. Van alles geprobeerd, reset van netwerk-instellingen, terug naar een oude Realtek-driver, 5G forceren (wat hij netjes doet, maar nog steeds haperen), tig keer een reboot, niets helpt.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Zo niet, dan is het mogelijk een niet aan de update gerelateerd probleem en zal ik verder moeten zoeken. Lijkt bijna wel een memory/buffer overflow.
Tips zijn welkom
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Zo niet, dan is het mogelijk een niet aan de update gerelateerd probleem en zal ik verder moeten zoeken. Lijkt bijna wel een memory/buffer overflow.
Tips zijn welkom