[outlook.com] Microsoft Storage zit vol?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 06:57
Mijn Microsoft Storage zit vol (5G)B waardoor ik geen mail meer kan verzenden hotmail/outlook.
Echter is de beschikbare ruimte voor e-mail 15GB.

Ik heb al geprobeerd om ruimte vrij te maken door op de link te klikken, maar dan opent mijn emailbox in een nieuw venster en wordt mijn mail gesorteerd op grootte. Maar ik wil helemaal geen mail verwijderen als dat niet nodig is, want mailbox is 15GB, dus er zou nog capaciteit moeten zijn en dus is het niet nodig om per email te moeten gaan beoordelen of die wellicht weg zou kunnen.

Ik snap niet wat de relatie is tussen de twee. Ik heb al zitten zoeken maar niet kunnen vinden hoe dit nu precies zit en wat het verschil is tussen Microsoft Storage en E-mail storage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l22rOk8R73yQqKYRLA4SutEZrs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aRHNiFI71wheG0jZuUzmqbs.jpg?f=fotoalbum_large
...

Beste antwoord (via Joeri op 28-05-2024 10:30)

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 18:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De bijlage(n) en OneDrive samen mogen maar 5GB zijn.
De mails an sich (exc bijlage(n)) mogen in totaal 15GB zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmagus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:04
https://support.microsoft...b8-40d4-aa3f-a269bb9dfeb6
Starting February 1, 2023, cloud storage used across Microsoft 365 apps and services will include Outlook.com attachments data and OneDrive data. All data will continue to be protected with Microsoft’s comprehensive set of security features.
Ik vermoed dat dit de reden is en vrees dat je toch mails met bijlages zal moeten verwijderen om plaats te maken.
Je kan belangrijke data natuurlijk ergens anders bewaren.
Je kan ook een tool gebruiken zoals https://tweakers.net/downloads/63842/mailstore-home-231.html

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 18:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De bijlage(n) en OneDrive samen mogen maar 5GB zijn.
De mails an sich (exc bijlage(n)) mogen in totaal 15GB zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De tekst onder Opslag\E-mail opslag suggereert nog wel dat de 15GB email opslag "berichten, inclusief bijlagen in alle mappen" omvat, maar zoals in het artikel staat:

"To ensure we offer the best experience, the cloud storage changes and new quota bar will gradually roll out on or after February 1, 2023, across your app settings, Windows settings, and Microsoft account. If you do not see the new storage experience in your settings or Microsoft account, be sure to check back in the coming weeks."

Dus die tekst en de opslag opties zullen nog aangepast worden, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

E-mail is geen archief voor bestanden, daar is het nooit voor bedoeld maar de “luie gebruiker” denkt daar anders over en zorgt dan voor volle mailboxen. Eigenlijk is er geen reden om meerdere gigabytes aan mail in de lucht te houden. Trek elk jaar een archief desnoods (van het jaar ervoor) en zet die ergens offline weg, kun je er altijd nog bij en bespaar je cloud opslag.

Mocht je niet willen afwijken van je huidige strategie dan moet je er een onedrive abonnement bij nemen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:11
ik heb dit probleem ook ineens.
Schijnt dat die boeven bij Microsoft je bijlagen van je emails ineens willen opslaan in die 5gb opslag, en dus niet meer in de 15gb email opslag. En wanneer die 5gb vol is, dan kan je geen nieuwe emails meer ontvangen
8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 20-05-2024 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:13
revengeyo schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 03:01:
Schijnt dat die boeven bij Microsoft je bijlagen van je emails ineens willen opslaan in die 5gb opslag, en dus niet meer in de 15gb email opslag. En wanneer die 5gb vol is, dan kan je geen nieuwe emails meer ontvangen
8)7
Boeven?

want welk abonnement heb je precies waar je voor betaalt?
en hoe staat het in de voorwaarden beschreven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

revengeyo schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 03:01:
8)7
En waarom denk jij gigabytes aan bijlagen in je e-mail te moeten bewaren? E-mail is geen bestandsysteem en geen archief. Wil je het wel zo gebruiken dan zul je moeten betalen voor de opslag of je e-mail elders onderbrengen of zelf gaan hosten met alle gevolgen en ellend van dien. Dan ben je er zelf verantwoordelijk voor.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar als dat klopt, is het toch wel heel vreemd 15GB e-mail opslag te hebben? Waar is die dan voor bedoelt als bijlages er niet in zitten? Van mijn e-reader weet ik dat een boek rond de 1kB per pagina zit (en redelijk logisch natuurlijk met een byte per letter). Als bijlages erbuiten vallen, kan je dus met 15GB ruwweg 15 miljoen pagina's aan tekst opslaan. Als je 100 e-mails per dag krijgt, van een pagina lang gemiddeld, kan je 400 jaar aan e-mails opslaan. Maar wat bijlages mogen niet?

Het is uiteraard nogal idioot om te marketen met 15GB opslag, en het enige gedeelte van e-mails wat ruimte kost in de 5GB aan opslag te stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:11
Ik vond het vreemd dat ik geen emails meer kon ontvangen, terwijl ik nog 12gb vrij had van de 15gb. Toen ben ik mijn email gaan opschonen, en kreeg nog steeds de melding dat ik geen emails meer kon ontvangen.
Maar na wat noodzakelijk speurwerk kwam ik dus achter de nieuwste truc van Microsoft.

Heb maar een abonnementje afgesloten want ik wil wel graag mail blijven ontvangen.
Ik gebruik dit account namelijk al 20 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sissors schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:04:
Het is uiteraard nogal idioot om te marketen met 15GB opslag, en het enige gedeelte van e-mails wat ruimte kost in de 5GB aan opslag te stoppen...
Microsoft is een commercieel bedrijf. Hun marketing afdeling heeft maar áán doel. Je als gebruiker verleiden tot onboarden via hun gratis dienst, om je zo later zachtjes te pushen naar een betaald abo.
revengeyo schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:26:
Heb maar een abonnementje afgesloten want ik wil wel graag mail blijven ontvangen.
Ik gebruik dit account namelijk al 20 jaar.
En zoals je leest, werkt die tactiek meer dan prima. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1