WLAN - printer onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritz
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-04-2023
Ik heb mijn standalone desktop computer (Fujitsu) verbonden via ethernetkabel met Experia Box V8. Het wifi-ledje knippert ijverig en op m'n telefoon kan ik overal in huis (oud klein boerderijtje) wifi-signaal ontvangen. Ook buiten is signaal.

De laserprinter Brother HL-L3230CDW heb ik omgezet van bekabeld naar WLAN. Eerst het apparaat verwijderd uit de printerlijst om hem daarna te zoeken via WLAN. Na invoer op het printerpanel van SSID + wachtwoord werden de gegevens geaccepteerd.

Maar printen vanaf de computer lukt niet. Nieuwe printer zoeken in Windows 10 (64 bit) levert ook niks op. Ik zie geen wifi icoontje in de taskbar terwijl de instellingen dit wel toestaan. WLAN aanmaken vanaf de desktop lukt me ook niet. Misschien omdat ik al een actief kabeltje heb lopen.

Volgens mij zie ik iets simpels over het hoofd. Wie helpt?

[ Voor 8% gewijzigd door mauritz op 13-04-2023 22:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Wifi of bekabeld, je zit in hetzelfde netwerk met printer en pc.
Je zou het ip adres van de printer te weten moeten komen, met dat ip adres kun je een printerpoort aanmaken/verbinden.
Draai even een netwerk scan tooltje zodat je alle apparaten gaat zien.
- edit: of draai een print testpagina uit met de netwerkconfiguratie erin. Daar staat waarschijnlijk het ip adres tussen.

[ Voor 19% gewijzigd door EverLast2002 op 13-04-2023 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Brother heeft zelf een netwerk tooltje voor hun printers?
Broher HL-L3230CDW Downloads (NL)
Brother Support & Downloads HL-L3230CDW (EN)
Network Connection Repair Tool
This utility assists you in restoring printing capability with minimal user interaction. This utility will automatically locate and update your Brother machine's IP address within your printer driver.

[ Voor 15% gewijzigd door The_Doman op 13-04-2023 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even in de Experiabox kijken of de printer wel verbinding heeft en een IP adres krijgt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritz
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-04-2023
Op de computer heb ik met DOS in ipconfig gekeken voor IP adressen. En op de printer heb ik een WLAN report uitgedraaid. WLAN report noemt 192.168.2.6 als IP voor de printer, maar die zag ik niet in ipconfig.

Voor de zekerheid Surfshark tijdelijk gedeactiveerd. En vervolgens alle IP adressen succesvol gepingd. En of het daar nu aan lag dat de printer ineens wel verscheen in Network?

Maar nog kon ik geen reguliere files printen vanaf de computer. Wel kon ik via m'n toetsenbord een test page printen.

Verder zoeken ...

In print(scherm) > advanced zag ik toevallig de button print to file aangevinkt staan. Snel aangepast ..... en printen maar -)

Bedankt voor de adviezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vrrSUZb4ZLcq2zHdndJZG9PAJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGnAD9c0XYzbLp34S9DY9jAk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-qhnceLZoyJgWq459dwGWUeuEs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/80d2YFp7XqGfqmvvrEeUL5TE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:56
Ik lees even mee.
Zelfde printer en al een tijd lang connectieproblemen.

Printer connecteert aan de Wifi maar is toch meestal niet te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 22:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Uit bovenstaand rapportje blijkt dat de printer mogelijk een webpagina heeft.
Probeer die eens te bereiken en daarna even kijken of daar wat instellingen aanpasbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Euhm… TS kan alweer printen wat ik begreep uit zijn laatste reactie 🙃
Pagina: 1