Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJ4
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik zoek een?
Tijdens hoorcolleges typ ik aantekeningen op mijn laptop, maar het lijkt mij ook prettig om hier wat tekeningen bij te kunnen maken. Ik ben daarom op zoek naar een tablet of scherm dat ik aan mijn laptop kan koppelen om hier met een stylus op te kunnen schrijven. Ik ben niet zo bekend met tablets, dus ik weet niet precies welke specificaties deze moet hebben.

Wat is je budget?
Ik ben een student, dus het liefst niet al te duur. Tweedehands of refurbished is ook prima.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Aantekeningen te maken in apps als OneNote, zodat deze gelijk synchroniseren met mijn laptop.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:55
Pak een instap iPad in de winkel en test het daar gelijk. Werkt het kun je die kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door swhnld op 13-04-2023 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:19
Zoek je niet een tekentablet, iets van Wacom, bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of een Remarkable2?

uitvoering: reMarkable

[ Voor 71% gewijzigd door gambieter op 13-04-2023 23:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:15
Of wellicht een wat oudere Surface? Opties te over lijkt me.

Wat heb je zelf gevonden en wat zijn daarin je twijfels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:20:
Pak een instap iPad in de winkel en test het daar gelijk. Werkt het kun je die kopen.
Een Apple Pencil is wel een extra aankoop van 100+ euro.

Een (tweede hands or refurbished) Samsung Galaxy Tab S-serie tablet is dan beter want daar zit de pen al bij (tweede hands altijd eerst controleren).

Een lager budget optie is inderdaad een tekentablet: categorie: Tekentablets
Er zijn varianten zonder scherm als je extra geld wilt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou niks zomaar kopen, maar echt even testen, inclusief pen.

Ik heb hier een oude Surface Pro 4 en die is heerlijk om notities op te maken, maar de gemiddelde Android tablet met een pennetje heeft te veel vertraging om echt te kunnen schrijven. Dan kun je beter een reMarkable kopen die er echt voor is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJ4
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09-2024
Een tekentablet zoals Wacom One is inderdaad wel interessant, zeker qua prijs. Ik denk alleen dat het niet heel praktisch is voor het maken van notities. Je moet namelijk een beetje op gevoel schrijven omdat je niet een scherm hebt om op te schrijven. Ook zullen een laptop en de tekentablet niet samen op een tafeltje van een collegezaal passen.

Een tablet is denk ik meer geschikt. Ik wil het liefst onder de 100 euro blijven. De Surface Pro 4 die hierboven genoemd werd, lijkt me een fijn apparaat, maar is nog wel prijzig. Zijn er andere oudere high-end tablets waar ik naar kan kijken? Of zal een nieuwere budget tablet ook geschikt zijn voor notities maken?

[ Voor 3% gewijzigd door BJ4 op 18-04-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:37
Mijn vrouw heeft iets volgens mij van Wacom waarmee je koppelt aan je telefoon of tablet en je op papier schrijft, maar het wel meteen digitaal maakt.
Geen idee meer hoe en wat. Zie hem niet zo vaak voorbij komen. :+ Zit natuurlijk altijd in haar werktas. Mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:19
Arunia schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:18:
Mijn vrouw heeft iets volgens mij van Wacom waarmee je koppelt aan je telefoon of tablet en je op papier schrijft, maar het wel meteen digitaal maakt.
Geen idee meer hoe en wat. Zie hem niet zo vaak voorbij komen. :+ Zit natuurlijk altijd in haar werktas. Mooi ding.
Wacom Sletchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:15
Ikzelf heb voor mijn werk een hele tijd een Huawei Matepad 10.4 met pen gebruikt. Opzich vond ik het prima werken met de app Shelf. Het grotere nadeel was dat ik OneNote er niet goed werkend op kreeg. Daar zat wel een halve seconde vertraging op wanneer ik met de pen werkte en toen kreeg ik door hoe vervelend dat is.

Gelukkig is deze nu vervangen door de Surface 8 pro. Maar.... Als je aan een budget zit is Huawei wellicht een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daj00tje
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-05 16:57
Omdat je natuurlijk (en begrijpelijk) zoekt naar een budget optie, zou ik kijken naar of een van de twee ipads (standaard of air) óf naar de samsung tab s7 FE/s6 lite. Je keuze kan afhangen van een paar punten:

Als je graag onenote gebruikt, heeft android helaas een erg slechte versie daarvan. Het is zeker te gebruiken, heb ik jaren gedaan. Maar wanneer je hardcore notities wilt maken met shapes en veel soorten kleuren komt onenote op android echt tekort. Voor IOS is android een stuk beter, vandaar mijn advies voor eventueel een ipad, hoewel je daarvoor nog apart een pen moet kopen van minstens 99 euro. De ipad air is de laatste tijd echter ontzettend duur geworden, wat ervoor zorgt dat ie volledig in een andere prijsklasse komt te vallen.

Samsung heeft een eigen notitie-app om het probleem met onenote te verhelpen. Deze heet samung notes en is ontzettend uitgebreid, beter dan onenote voor windows naar mijn mening. Daarnaast kan je de notes nog opslaan in onenote om op je computer te kunnen bekijken. Het is niet zo seamless als onenote, maar het komt in de buurt.

De samsung tab s7 FE en s6 lite zijn verschillend van formaat. De s7 FE is 12,4 inch voor 499. De s6 lite is 10.4 voor 329. Deze twee krijgen beide een ontzettend goede pencil erbij.

Ik zou niet teveel naar andere merken kijken. Heb een heel aantal android tablets gebruikt. Die komen allemaal tekort in palm rejection en latency, waardoor ze snel irritant in het gebruik zijn. Eventueel een windows tablet voor een leuke prijs(voordeel van goede versie onenote), maar daar heb ik wat minder ervaring mee, vaak dezelfde problemen van latency en slechte rejection.

De s6 lite is echt een perfecte budget optie, omdat er al een pen bij zit. Wil je wat groters, dan is de s7 FE de beste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de S6 Lite sinds een paar weken, maar de pen nog niet echt gebruikt. Zal het toch eens proberen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1