Graag jullie input voor een zonnepanelen-setup.
:strip_exif()/f/image/HIKCM5vrlvsGA3hHlcCYQpKk.jpg?f=fotoalbum_large)
Op het plaatje ga ik uit van bijvoorbeeld een Jinko 435Wp N-type paneel van 1762x1134mm, maar dit ligt niet vast.
De dakhoek is 35 graden, het dakkapel is 160cm breed. Er ligt al een set op, zie signature en fotootje naast m'n naam. Deze wil ik laten weghalen en vervangen voor panelen met meer opbrengt. De buren hebben aan beide zijden hetzelfde dakkapel.
Specifieke vragen:
- Het paneel op het dakkapel is geen must. Als ik door deze weg te laten een goedkoper systeem kan krijgen is dat prima. Kom ik dan weg met een stringomvormer met 2 mpp's zonder al te veel opbrengst te verliezen?
- Tips voor leveranciers / installateurs?
Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde input.
Foto's
Beschikbare (dak)ruimte
Schaduw
Het betreft een rijtjeshuis in Castricum, Noord-Holland. Achterzijde met klein dakkapel op ZZW en voorzijde met klein dakraam en pijpjes op NNO. Zie plaatje voor indeling (alles goed opgemeten)::strip_exif()/f/image/HIKCM5vrlvsGA3hHlcCYQpKk.jpg?f=fotoalbum_large)
Op het plaatje ga ik uit van bijvoorbeeld een Jinko 435Wp N-type paneel van 1762x1134mm, maar dit ligt niet vast.
De dakhoek is 35 graden, het dakkapel is 160cm breed. Er ligt al een set op, zie signature en fotootje naast m'n naam. Deze wil ik laten weghalen en vervangen voor panelen met meer opbrengt. De buren hebben aan beide zijden hetzelfde dakkapel.
Jaarverbruik
Voorheen 3300kWh, maar er is net een warmtepomp geïnstalleerd; ik ga nu uit van 5500kWh.Huidige elektriciteitsaansluiting
Aansluiting: 3x25A, voldoende ruimte voorbereid in de meterkast en kabel ligt er al (verbonden met de huidige omvormer)Budget en doel
Goede prijs kwaliteit, liefst eenvoud (als mogelijk string omvormer met 2 mpp's). Doel: in de winter maximaal van eigen stroom gebruik kunnen maken in verband met warmtepomp en afbouw salderen.Wie gaat het project uitvoeren
uitbestedenBijhouden van data
Ik ben gewend alleen totale opbrengst via pvoutput te monitoren, iets dergelijks is voldoendeReeds verkregen offertes
Nog niet begonnen. Ik wil eerst hier advies vragen om beter beslagen ten ijs te komen.Regio
Noord-Holland, CastricumSpecifieke vragen:
- Het paneel op het dakkapel is geen must. Als ik door deze weg te laten een goedkoper systeem kan krijgen is dat prima. Kom ik dan weg met een stringomvormer met 2 mpp's zonder al te veel opbrengst te verliezen?
- Tips voor leveranciers / installateurs?
Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde input.
Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder
:strip_exif()/f/image/9gM0UBspOW1e5dGt9y7lEMaa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3maqoSjx349gtlWe9MSIefTE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ehvvQsJv7bh5Q9NpwHm7yOel.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/57SzfZE8ks6HrytyBE3OFbV6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dUCpyr4q0JgHVTINE2zJAEN5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lD3HMR3PLgfNhgliS2m7611k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4BoaFeKGnCx2Nv3PcujSOQio.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S8ogwLIQ901hJKX118KwUqTY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KBRGJapRaBUoVaGxWY6xwyfo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AtAvWTmHyyVXR72ACFoF2Zp9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bLmyVQVPoMgdvda3kR36Q9Yu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HpNzqyxShBmsHg2DwPV9JSUQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wzf4vV1hvZ5kTLes5ax0hkzL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mfjyb1sGuQGiBRptj1z7DupS.jpg?f=fotoalbum_large)