Welke data is allemaal opvraagbaar bij een forum/website?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Stel ik wil helemaal van tweakers verdwijnen, ik wil dat niet,maar vraag het mij wel af.

Dan kan ik op anoniem gaan, maar op de achtergrond is er vast nog allemaal data die tweakers van mij heeft welke ze verplicht moeten bewaren. Is die data dan door mij op te vragen?

bv IP adressen, communicatie over mij op de achtergrond, misschien wel log gegevens van mijn sessie of fingerprinting gegevens? misschien nog wel meer

Mag ik dat dan opvragen en moet een website dit dan ook overhandigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Onder de avg / gdpr mag je dat opvragen, zo ook bij Tweakers :)

https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/privacy/ Kopje inzage (mailtje sturen naar privacy@)

Edit, of bedoel je in het algemeen? Hangt volledig af van de betreffende site.

[ Voor 65% gewijzigd door F_J_K op 13-04-2023 21:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Zodra de data geanonimiseerd is, praat je niet meer over persoonsgegevens en kan je dit ook niet opvragen. Tevens praat je pas over anonimiseren wanneer dit onomkeerbaar is. Dus in dat geval kunnen ze 'jouw' gegevens niet meer aan jou koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
eric.1 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:30:
Zodra de data geanonimiseerd is, praat je niet meer over persoonsgegevens en kan je dit ook niet opvragen. Tevens praat je pas over anonimiseren wanneer dit onomkeerbaar is. Dus in dat geval kunnen ze 'jouw' gegevens niet meer aan jou koppelen.
Nahja, dat bedoel ik ook deels, anoniem is niet echt anoniem

(voor de duidelijkheid ik ben niet deze user, ik heb een random topic aangeklikt en een random anonieme user gezocht)

als ik bv kijk naar deze post Verwijderd in "Het Grote Lego Topic - Deel 7" (soms werkt bij mij de selectie niet, daarom gepost op: dinsdag 17 augustus 2021 20:07 )

dan zie ik wat "Anoniem: 258387" schreef, dit is opzich anoniem want ik zie niet meer wat de naam is van die persoon en ik zie ook in de quotes zijn naam niet meer verschijnen. Ik zie echter wel dat hij/zij 713 posts heeft gemaakt https://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/258387 als daar ergens tussen staat (random voorbeelden!!) dat het een 37 jarige man uit Bakel is met een lego verzameling, als ik dan ook nog ergens lees dat hij een Opel Agila gekocht heeft in 2017 dan kan ik nog steeds al zijn posts online teruglezen en 1 en 1 tot 2 maken.

Maar dat is het 'openbare' gedeelte, via de waybackmachine en dergelijke kan ik vast nog wel achterhalen wie anoniem 258387 was. ik doelde vooral meer op de achtergrond info die je niet kan terugvinden via publieke bronnen. In hoeverre heb je rechten om dat in te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dus je wilt ook de waybackmachine een verwijderverzoek doen. En Google, en etc etc etc. En vooral nooit ergens op de interwebs enige persoonlijke informatie plaatsen.

Geautomatiseerd verwijderen is anders amper tot niet mogelijk, vermoed ik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
F_J_K schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:55:
Dus je wilt ook de waybackmachine een verwijderverzoek doen. En Google, en etc etc etc. En vooral nooit ergens op de interwebs enige persoonlijke informatie plaatsen.

Geautomatiseerd verwijderen is anders amper tot niet mogelijk, vermoed ik.
nee, dat schrijf ik juist in mijn laatste alinea

ik doelde eerder erop dat als ik 'het nummer' weet van de tweaker (in dit geval) toch een verzameling krijg van alle artikelen, maar daar schreef ik ook over dat dit via wayback en dergelijke ook te achterhalen is.

Ik vroeg mij in de laatste alinea af welke informatie ik mag opvragen (zoals ook in de OP gesteld) zoals IP, achtergrond communicatie enzovoorts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 19:49

Killjoy

Klingon lawn products

ETH0.1 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:15:
[...]

nee, dat schrijf ik juist in mijn laatste alinea

ik doelde eerder erop dat als ik 'het nummer' weet van de tweaker (in dit geval) toch een verzameling krijg van alle artikelen, maar daar schreef ik ook over dat dit via wayback en dergelijke ook te achterhalen is.

Ik vroeg mij in de laatste alinea af welke informatie ik mag opvragen (zoals ook in de OP gesteld) zoals IP, achtergrond communicatie enzovoorts
https://autoriteitpersoon...cyrechten/recht-op-inzage

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Pagina: 1