Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:47
Mijn vraag

Ik heb vandaag een 2dehands watergekoelde videokaart ontvangen namelijk de AORUS GeForce GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G. Kan ik die aansluiten op mijn aio,de corsair H100 V2(binnenkort te vervangen door: Liquid Freezer II 420 Rev 5) waterkoeler, kan dat nergens vinden namelijk.
Of heb ik een verkeerde GPU gekocht?
Ik heb mijn pc laten samenstellen jaren geleden en weet eigenlijk niks over waterkoeling en dacht dat de GPU makkelijk was aan te sluiten.
Ik heb dus een watergekoelde CPU en een GPU met aansluitingen daarvoor, gaat dat lukken?

Relevante software en hardware die ik gebruik

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-7700K Boxed€ 430,-€ 430,-
1MoederbordenGigabyte GA-Z270X-Designare€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenEVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenToshiba P300 (Bulk), 3TB€ 71,06€ 71,06
1BehuizingenPhanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Grijs€ 0,-€ 0,-
1MonitorsLG UltraGear 27GP850-B Zwart€ 399,-€ 399,-
1PC speakersetsEdifier R1280T (Bruin)€ 87,56€ 87,56
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer II 420€ 204,-€ 204,-
1WaterkoelingCorsair Hydro H100i v2€ 0,-€ 0,-
1GamecontrollersThrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart€ 385,99€ 385,99
1Geheugen internCorsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B3000C15€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair CS750M€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.577,61

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Veel gegoogled maar zie nergens hoe ik mijn processor en mijn videokaart tegelijk kan koelen met deze CPU en GPU.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nee, tenzij je die aio vervangt voor een losse pomp/rad/res en cpu block

Aio, all in one.. de naam geeft het al aan.
Nu zijn er ook gpus met een aio oplossing, maar niet in dit geval

[ Voor 136% gewijzigd door jack zomer op 13-04-2023 21:29 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoAR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:06
De videokaart in je parts list is niet de waterforce.

Als je deze hebt: uitvoering: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti Waterforce Xtreme Edition
Dan kan je die gewoon samen met de aio van je CPU inbouwen.
Heb je deze: uitvoering: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G
Dan moet die onderdeel worden van een custom loop waterkoeling. Daar is wat meer voor nodig. Mocht je dat willen of er meer over weten, stuur maar een DM.

RTX 4090 / 9950X / 7800C34 32gb / Custom waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
jack zomer schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:26:
Nee, tenzij je die aio vervangt voor een losse pomp/rad/res en cpu block

Aio, all in one.. de naam geeft het al aan.
Nu zijn er ook gpus met een aio oplossing, maar niet in dit geval
Ik dacht juist dat aio dat je alles aansluiten op 1 waterpomp was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Er zijn aios die je kan uitbreiden, maar de meeste zijn voor 1 ding cpu of gpu(met montage plaat)

Maar zowel je huidige als toekomstige aio is niet uitbreidbaar.

Dus opties.
1, echte watercooling.
2. Kaart aanpassen naar lucht.
3. Andere kaart kopen.
4. Beugel voor 2de aio met montage op gpu

111 duidelijkheid verschaffen over welke kaart je exact hebt

[ Voor 9% gewijzigd door jack zomer op 13-04-2023 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
jack zomer schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:22:
Er zijn aios die je kan uitbreiden, maar de meeste zijn voor 1 ding cpu of gpu(met montage plaat)

Maar zowel je huidige als toekomstige aio is niet uitbreidbaar.

Dus opties.
1, echte watercooling.
2. Kaart aanpassen naar lucht.
3. Andere kaart kopen.
4. Beugel voor 2de aio met montage op gpu
Bedankt voor de opties,
ga er zo een nachtje over slapen en kom er morgen op terug maar ik heb echte waterkoeling of bedoel je costum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Reageer eens op @RemcoAR hier boven.. welke kaart exact?

En ja, zelf bouwen en installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Om spraakverwarring te voorkomen:

Met 'echte' waterkoeling wordt custom waterkoeling bedoeld: losse componenten (pomp, cpu koelblok, gpu koelblok, radiator). Allemaal los te kopen (en kiezen) componenten.

Niet te verwarren met aio-waterkoeling, waar voorgenoemde componenten als 1 geheel worden verkocht en onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

De GPU die je gekocht hebt is bedoeld voor custom waterkoeling.

Ja, er zijn ook hybride vormen van uitbreidbare aio's, maar die zijn vrij zeldzaam en vertroebelen de discussie alleen maar, dus wellicht handiger om die buiten beschouwing te laten.

[ Voor 18% gewijzigd door spone op 13-04-2023 22:42 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

Denk dat vrij duidelijk is dat het antwoord voor TS simpel is.

Niet.

Als je een custom loop had had je wel geweten hoe je deze kaart aan moet sluiten, dat je het vraagt betekent dus dat je geen custom loop hebt en er een gekocht hebt die dit wel eist.

De kaart en de rest van je PC is bij lange na niet genoeg geld waard om overstappen naar een custom loop waard te maken noch is de 1080Ti in 2023 nog genoeg waard om het hiervoor te doen, ook al als je de rest ook van plan bent te upgraden.

Dus ja, je hebt een verkeerde GPU gekocht, waarschijnlijk voor een lagere prijs omdat de verkoper het niet aan de straatstenen kwijt kan raken om reden die... jij nu ervaart.

Andere comment, waarom upgrade je een H100 naar Liquid Freezer II 420? Wat probeer je hiermee te bereiken?
Denk dat het geld voor de GPU en nieuwe waterblok hier beter besteed was aan het moderniseren van de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:36
Inderdaad, dat ding kan eigenlijk de vuilbak in..

Maar welke kaart gebruik je momenteel dan? Die 1080 FTW Gaming uit jouw lijstje? En je wilde upgraden naar een 1080 TI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een mogelijke oplossing is dat TS een waterkoeling loopje maakt voor specifiek de GPU. Dan ben je voor max 150 euro klaar en kan de kaart iig gebruikt worden. Dan zit je met een boodschappenlijstje als dit (ben even uitgegaan van Alphacool, zitten iets gunstiger geprijsd):

- Pomp/res combo (alphacool eisstation dc-lt) 44
- Slang (alphatube 10/13) 7
- 6 fittingen 22
- 240mm radiator (magicool g2 240mm) 45
- 2 120mm fans (arctic p12) 15
- Vloeistof (at protect clear) 7

Dan is het de vraag of TS zin heeft om hiermee aan de slag te gaan, ruimte in de behuizing heeft voor een extra 240mm radiator dat zal wel lukken want Evolv ATX, los van de vraag of het rendabel is om een 1080 Ti nog tot leven te wekken :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
RemcoAR schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:03:
De videokaart in je parts list is niet de waterforce.

Als je deze hebt: uitvoering: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti Waterforce Xtreme Edition
Dan kan je die gewoon samen met de aio van je CPU inbouwen.
Heb je deze: uitvoering: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G
Dan moet die onderdeel worden van een custom loop waterkoeling. Daar is wat meer voor nodig. Mocht je dat willen of er meer over weten, stuur maar een DM.
Het is deze kaart @jack zomer
uitvoering: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G
Thomg schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:52:
Denk dat vrij duidelijk is dat het antwoord voor TS simpel is.

Niet.

Als je een custom loop had had je wel geweten hoe je deze kaart aan moet sluiten, dat je het vraagt betekent dus dat je geen custom loop hebt en er een gekocht hebt die dit wel eist.

De kaart en de rest van je PC is bij lange na niet genoeg geld waard om overstappen naar een custom loop waard te maken noch is de 1080Ti in 2023 nog genoeg waard om het hiervoor te doen, ook al als je de rest ook van plan bent te upgraden.

Dus ja, je hebt een verkeerde GPU gekocht, waarschijnlijk voor een lagere prijs omdat de verkoper het niet aan de straatstenen kwijt kan raken om reden die... jij nu ervaart.

Andere comment, waarom upgrade je een H100 naar Liquid Freezer II 420? Wat probeer je hiermee te bereiken?
Denk dat het geld voor de GPU en nieuwe waterblok hier beter besteed was aan het moderniseren van de pc...
De reden van de andere waterkoeler is omdat die een tijdje geleden heel goedkoop was en meer als reserve omdat de H100 al wat jaartjes oud is en voor de leuk een keer de andere er inzet om kijken hoe dat allemaal werkt :)
Anton.net schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 01:40:
Inderdaad, dat ding kan eigenlijk de vuilbak in..

Maar welke kaart gebruik je momenteel dan? Die 1080 FTW Gaming uit jouw lijstje? En je wilde upgraden naar een 1080 TI?
Ik gebruik nu inderdaad 1080 FTW :)
spone schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:36:
Een mogelijke oplossing is dat TS een waterkoeling loopje maakt voor specifiek de GPU. Dan ben je voor max 150 euro klaar en kan de kaart iig gebruikt worden. Dan zit je met een boodschappenlijstje als dit (ben even uitgegaan van Alphacool, zitten iets gunstiger geprijsd):

- Pomp/res combo (alphacool eisstation dc-lt) 44
- Slang (alphatube 10/13) 7
- 6 fittingen 22
- 240mm radiator (magicool g2 240mm) 45
- 2 120mm fans (arctic p12) 15
- Vloeistof (at protect clear) 7

Dan is het de vraag of TS zin heeft om hiermee aan de slag te gaan, ruimte in de behuizing heeft voor een extra 240mm radiator dat zal wel lukken want Evolv ATX, los van de vraag of het rendabel is om een 1080 Ti nog tot leven te wekken :)
Daar moet ik nog over nadenken, het lijkt me wel een leuk project.

[ Voor 53% gewijzigd door Arjantje72 op 14-04-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoAR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:06
Denk er vooral goed over na, want zoals eerder genoemd is het best een hoge prijskaart voor het in leven houden oude hardware. Aan de andere kant zit ie nu wel met die waterforce en je moet toch wat.
Overigens zou het waterblock van de 1080 Ti ook helemaal uit elkaar moeten om het goed schoon te kunnen maken, moet je de thermal pads waarschijnlijk vervangen en als je pech hebt moeten de o-ringen vervangen worden. Ik ben er niet eens zeker van dat je de juiste o-ringen nog makkelijk kan vinden.
Vanwaar eigenlijk de overstap van een 1080 naar een 1080 Ti? Zou niet mijn eerste keuze zijn voor een upgrade. Als het puur om het waterkoelen gaat, was ik op zoek gegaan naar een EVGA Hybrid kit voor de 1080. Dat is een aio oplossing die je op een luchtgekoelde kaart kan zetten.

RTX 4090 / 9950X / 7800C34 32gb / Custom waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
RemcoAR schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:59:
Denk er vooral goed over na, want zoals eerder genoemd is het best een hoge prijskaart voor het in leven houden oude hardware. Aan de andere kant zit ie nu wel met die waterforce en je moet toch wat.
Overigens zou het waterblock van de 1080 Ti ook helemaal uit elkaar moeten om het goed schoon te kunnen maken, moet je de thermal pads waarschijnlijk vervangen en als je pech hebt moeten de o-ringen vervangen worden. Ik ben er niet eens zeker van dat je de juiste o-ringen nog makkelijk kan vinden.
Vanwaar eigenlijk de overstap van een 1080 naar een 1080 Ti? Zou niet mijn eerste keuze zijn voor een upgrade. Als het puur om het waterkoelen gaat, was ik op zoek gegaan naar een EVGA Hybrid kit voor de 1080. Dat is een aio oplossing die je op een luchtgekoelde kaart kan zetten.
Eens. Ik zou mijn verlies nemen en iets anders uit gaan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
RemcoAR schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:59:
Het leek me een leuke hobbyproject, upgraden was eigenlijk niet nodig. De games die ik speel gaan goed met de gtx1080.
Maar ik heb er inderdaad niet goed over nagedacht, ik dacht een aio kan alles op 1 waterkoeler :) .

Als ik je bericht lees, kan ik er beter niet aan beginnen.
FrankoNL schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:13:
[...]

Eens. Ik zou mijn verlies nemen en iets anders uit gaan kiezen.
Dat denk ik ook, jammer maar helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjantje72 op 14-04-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

Het is niet dat het niet kan, NZXT heeft hier een speciale oplossing voor.
uitvoering: NZXT Kraken G12 Zwart

Dus als je al van een compatibele NZXT AIO komt was het een maybe geweest. Voor 30 euro had ik het wel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Thomg schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:00:
Het is niet dat het niet kan, NZXT heeft hier een speciale oplossing voor.
uitvoering: NZXT Kraken G12 Zwart

Dus als je al van een compatibele NZXT AIO komt was het een maybe geweest. Voor 30 euro had ik het wel geprobeerd.
Ja dat is het ook niet. Ach ik ga het binnenkort gewoon proberen, wie weet.
Heb me alleen verkeken op de naam: all in one, Maar les geleerd :)
Pagina: 1