Probleem met Bosch inbouwkoelkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-06 11:51
Beste , onze Bosch inbouwkoelkast vertoont kuren . Van de een op de andere dag koelde hij niet meer .
Omdat ik de koelkast wilde demonteren en de deur een tijdje open stond sloeg hij plotseling weer aan en koelt nu weer .
...

Bosch koelkast Kir 26451 bouwjaar 2006
...

Ik heb gelezen dat dit meestal aan de thermostaat ligt
Nu is mijn vraag is het nog rendabel om deze te ( laten ) vervangen vanwege de ouderdom van de koelkast .

Hans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:35

RnB

Dat weten we alleen als we weten hoeveel het kost om deze koelkast te repareren versus wat een nieuwe, soortgelijke koelkast kost.

Ik zou persoonlijk een nieuwe kopen vanwege de ouderdom van het apparaat. Een nieuwe zal hoogstwaarschijnlijk zuiniger zijn op eenzelfde ingestelde temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:22

charrel

Cortisol4life..

thermostaatje vervangen kost de hoofdprijs niet en kan je 9 van de 10x wel zelf met een tutorial van google/ youtube.
Uiteraard is een nieuwe zuiniger maar ook flink duurder dan een thermostaat van 25€?

[ Voor 27% gewijzigd door charrel op 13-04-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:58
gezien de kwh prijs is een nieuwe misschien de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb even gekeken naar de prijs van een nieuwe inbouw koelkast en voor Bosch betaal je toch gauw 800 euro ; op de site van Bosch kost een nieuwe thermostaat voor de Kir 26451 47 euro .
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:58
Met een leeftijd van 17 jaar zal de oude koelkast ca het dubbele aan energie van een nieuwe gebruiken. Ook schanieren en rubbers slijten, deuren sluiten niet meer goed, en veroorzaken thermo-lekken.

Ik heb zelf vorig jaar een oude inbouw(88cm) siemens (25jaar) vervangen door een nieuwe. koelt weer een stuk beter en is stiller.
Die €800 wat het kostte was inderdaad wel even slikken, maar het kan weer minstens 10 jaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik heb inmiddels gekeken naar een andere koelkast .Nu was ik voor iets anders bij Hornbach en tot mijn verbazing zag ik bij de keukenafdeling een AEG model ( 122 hoogte alleen koelkast ) voor 539 euro
die elders 200 euro duurder is . Bij thuiskomst op de website van Hornbach gekeken maar daar wordt AEG niet aangeboden . Verkopen ze die alleen voor die prijs als je een complete keuken bij hun koopt
Pagina: 1