Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLJohn
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-04-2023
Mijn vraag
...Momenteel gebruik ik een Nokia 105 telefoon. Per 1 Juni 2023 is deze niet meer bruikbaar daar het 2G netwerk bij Tele2 vervalt. Deze Nokia 105 blijft wel 10 dagen in standby eer de batterij leeg is. In de tussentijd kan ik er ook nog mee bellen. Ik kocht een Nokia 110 telefoon die wel 300 uur standby zou hebben. Niet dus, na 72 uur het toestel NIET gebruikt te hebben (hij stond op standby) was de batterij finaal leeg. Dit lag niet aan de batterij en het toestel want mijn volgende toestel (Alcatel 3080) had dezelfde onhebbelijke kwaal. Het lijkt er op dat toestellen met internet mogelijkheden stroomzuipers zijn. Nu wil ik een Nokia 800 Tough kopen daar ik nu houd van een klassieke telefoon met een 4G netwerk. Heeft iemand ervaring met deze Nokia 800 Tough wat betreft zijn aantal standby uren ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
..Nokia 105 2G.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Nokia 110, Alcatel 3080

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:44

HUW

Is het dan niet gewoon makkelijker om te switchen naar kpn of vodafone (of een mvno welke diensten op hun netwerken aanbiedt)? Dan kun je gewoon je oude nokia blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLJohn
Dit idee heb ik ook al gehad. Maar eens verlaten die ook 2G en dan moet ik toch gaan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:30
je zou ook een OUKITEL WP19 kunnen pakken...
meestal hebben rugged phones wat meer batterijduur.
Maar om nu 400 euro neer te leggen enkel voor bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:35

SomerenV

It's something!

Niet dus, na 72 uur het toestel NIET gebruikt te hebben (hij stond op standby) was de batterij finaal leeg.
Ik kan me herinneren van mijn oude smartphones dat die echt enorm lang standby konden staan. Vaak na het halen van een nieuwer model zette ik de gegevens over en bleef de oude telefoon zonder simkaart aan staan en verdween ie ergens in een hoekje. Vervolgens erachter komen dat ie na een paar dagen nog steeds niet uitgevallen was :+ Een week haalde ik volgens mij wel, als het niet langer was, en dat was niet eens met een volle batterij.

Is het niet een idee om zaken als wifi en internet (en bluetooth?) gewoon volledig uit te schakelen? Immers, als ze niet ingeschakeld zijn gaat je telefoon als het goed is ook niet van alles doen om de verbinding te onderhouden. Overigens zou een toestel als de Nokia 110 niet leeg moeten zijn na 72 uur standby, al helemaal niet wanneer de fabrikant claimt dat hij een paar honderd uur zou moeten halen. Die claims zullen niet altijd even accuraat zijn, maar het verschil tussen 300 en 72 uur is wel héél erg groot. Hetzelfde met die Alcatel. De kans dat een fabrikant zó ver naast een eigen claim zit kan bijna niet. Het risico is voor ze dan veel te groot dat het uitkomt en er imagoschade ontstaat ofzo.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
SomerenV schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:35:
[...]Is het niet een idee om zaken als wifi en internet (en bluetooth?) gewoon volledig uit te schakelen? Immers, als ze niet ingeschakeld zijn gaat je telefoon als het goed is ook niet van alles doen om de verbinding te onderhouden. Overigens zou een toestel als de Nokia 110 niet leeg moeten zijn na 72 uur standby, al helemaal niet wanneer de fabrikant claimt dat hij een paar honderd uur zou moeten halen. Die claims zullen niet altijd even accuraat zijn, maar het verschil tussen 300 en 72 uur is wel héél erg groot. Hetzelfde met die Alcatel. De kans dat een fabrikant zó ver naast een eigen claim zit kan bijna niet. Het risico is voor ze dan veel te groot dat het uitkomt en er imagoschade ontstaat ofzo.
Zelfs mijn smartphone haalt met wifi, mobiele data en bluetooth uit 100+ uur in standby mode, dus een Nokia 110 moet het inderdaad zeker wel 200+ uur kunnen uithouden. Als je wifi of mobiele data aan laat staan en zeker als er een app actief gebruik van maakt op de achtergrond gaat het wel heel snel en zou die 72 uur best realistisch kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:40
BigLJohn schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:53:
Dit idee heb ik ook al gehad. Maar eens verlaten die ook 2G en dan moet ik toch gaan switchen.
Klopt, ergens 2025 gaat kpn ermee stoppen, Vodafone net iets eerder dacht ik.

overigens is er een nieuwere versie van de 105 met 4g support:
uitvoering: Nokia 105 (2021) Zwart

[ Voor 24% gewijzigd door swhnld op 15-04-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLJohn
SomerenV schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:35:
[...]

Ik kan me herinneren van mijn oude smartphones dat die echt enorm lang standby konden staan. Vaak na het halen van een nieuwer model zette ik de gegevens over en bleef de oude telefoon zonder simkaart aan staan en verdween ie ergens in een hoekje. Vervolgens erachter komen dat ie na een paar dagen nog steeds niet uitgevallen was :+ Een week haalde ik volgens mij wel, als het niet langer was, en dat was niet eens met een volle batterij.

Is het niet een idee om zaken als wifi en internet (en bluetooth?) gewoon volledig uit te schakelen? Immers, als ze niet ingeschakeld zijn gaat je telefoon als het goed is ook niet van alles doen om de verbinding te onderhouden. Overigens zou een toestel als de Nokia 110 niet leeg moeten zijn na 72 uur standby, al helemaal niet wanneer de fabrikant claimt dat hij een paar honderd uur zou moeten halen. Die claims zullen niet altijd even accuraat zijn, maar het verschil tussen 300 en 72 uur is wel héél erg groot. Hetzelfde met die Alcatel. De kans dat een fabrikant zó ver naast een eigen claim zit kan bijna niet. Het risico is voor ze dan veel te groot dat het uitkomt en er imagoschade ontstaat ofzo.
Is het wel mogelijk om internet uit te schakelen ? Ik las ergens op internet dat dit niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

BigLJohn schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:40:
[...]

Is het wel mogelijk om internet uit te schakelen ? Ik las ergens op internet dat dit niet mogelijk is.
Naar mijn weten kan dat altijd, althans met smartphones kan het dus ik neem aan met dumbphones ook. Als ik mijn dataverbinding en wifi uitschakel kan ik nog steeds bellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BigLJohn
SomerenV schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:46:
[...]

Naar mijn weten kan dat altijd, althans met smartphones kan het dus ik neem aan met dumbphones ook. Als ik mijn dataverbinding en wifi uitschakel kan ik nog steeds bellen.
Ik heb nu een Nokia 105 4G gekocht. Hij staat al 3 dagen standby en de accu is nog steeds helemaal vol terwijl ik ook al een paar gesprekken heb gevoerd. Het toestel lijkt wel voor mij op maat gemaakt, geen internet en geen foto-camera. Dit heb ik alvast in een online gebruiksaanwijzing gelezen. Hoe meer mogelijkheden een telefoon heeft, hoe eerder de accu leeg is is mijn ervaring. Ook heb ik een goedkope provider gevonden (Lebara) alwaar ik een abonnement afgesloten heb voor €7,- in de maand voor onbeperkt bellen en SMS'en. Dit wou ik jullie even laten weten. Ook nog een Url van Youtube van een Engelssprekende persoon die de Nokia 105 4G getest heeft;

YouTube: Nokia 105 4G LTE Review // SMASH IT!

Hij had het er onder meer over dat het toestel in de standby modus 23 dagen meegaat. Als zou die maar 10 dagen meegaan dan ben ik al dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@BigLJohn Top dat je een toestel gevonden hebt dat voldoet aan je verwachtingen. Nu ben ik overigens wel benieuwd waarom je perse voor een zo simpel mogelijke telefoon gaat. Vanwaar de keuze voor geen internet of camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
BigLJohn schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:56:
[...]

Ik heb nu een Nokia 105 4G gekocht. Hij staat al 3 dagen standby en de accu is nog steeds helemaal vol terwijl ik ook al een paar gesprekken heb gevoerd. Het toestel lijkt wel voor mij op maat gemaakt, geen internet en geen foto-camera. Dit heb ik alvast in een online gebruiksaanwijzing gelezen. Hoe meer mogelijkheden een telefoon heeft, hoe eerder de accu leeg is is mijn ervaring. Ook heb ik een goedkope provider gevonden (Lebara) alwaar ik een abonnement afgesloten heb voor €7,- in de maand voor onbeperkt bellen en SMS'en. Dit wou ik jullie even laten weten. Ook nog een Url van Youtube van een Engelssprekende persoon die de Nokia 105 4G getest heeft;
De 105 4G heeft wel gewoon internet mogelijkheden: https://www.nokia.com/phones/en_int/nokia-105-4g/specs
Connectivity Features: Torch / Games / English with Oxford (from Origin Data) / Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLJohn
RepareerDroid schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:50:
[...]
De 105 4G heeft wel gewoon internet mogelijkheden: https://www.nokia.com/phones/en_int/nokia-105-4g/specs
Connectivity Features: Torch / Games / English with Oxford (from Origin Data) / Internet
Aan internet op de telefoon heb ik totaal geen behoefte. Zo'n klein rotschermpje brrrr. Thuis heb ik een snelle computer met veel mogelijkheden. Een groot scherm en een muis werkt veel fijner voor mij in mijn computerhoekje. Een camera kan ik ook missen daar ik bijna geen foto's maak, of het moet echt interessant zijn zoals op vakantie. Met mijn losse Canon IXUS camera van hoge kwaliteit kan ik bovendien mooiere plaatjes schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SomerenV schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:46:
[...]

Het is echter de vraag of bellen over 4G dan nog werkt, de een zegt mobiele data moet aan staan, de ander zegt maakt niet uit 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigLJohn
Raven schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:13:
[...]

Het is echter de vraag of bellen over 4G dan nog werkt, de een zegt mobiele data moet aan staan, de ander zegt maakt niet uit 8)7
Ik heb nu een abonnement van alleen maar onbeperkt bellen en sms'en. Als het anders word moet ik er maar mee leven, want dan zal de standby-tijd iets korter zijn. Dit kun je ook lezen in de eigenschappen van 06 telefoons. Zo van; bij gebruik op 2G zoveel belminuten, op 4G zoveel belminuten eer de batterij leeg is. Het verschil hiertussen is echter niet groot zoals ik al gelezen heb.
Pagina: 1