Ik zoek een?
Een nieuwe/ snellere videokaart voor mijn huidige al op leeftijd zijnde set up
Wat is je budget?
~ € 150 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niets uit.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik speel al een tijdje F1-22 op mijn laptop. Deze red het net aan op de lage instellingen.
Nu heb ik nog een Desktop, ooit zelfgebouwd aan de hand van een Best Buy hier op Tweakers. Hij draait nog als een zonnetje, wel onderhand al wat geheugen bij geprikt, SSD geplaatst en de videokaart vervangen omdat deze de geest had gegeven.
Nu vraag ik mij af of het veel uithaalt als ik de videokaart upgrade. Ik snap ook wel dat het een oud beestje is maar ik heb het geld er niet voor over om een heel nieuw systeem aan te schaffen.
Huidige set-up
Moederbord: GA-MA770T-UD3P
Processor: AMD Phenom II X3 720 Black Edition 2,8 GHz
Geheugen: 8GB DDR3-1333 Corsair (4x 2GB)
HDD: SSD SATA-600 - 250GB
Vodeing: WPM400 - 400W
Videokaart: AMD Radeon HD 5450 1GB
Nu wil ik dus weten of het veel/ genoeg gaat uithalen om die laatste, de videokaart dus, te vervangen voor een nieuwere/ beter om zo F1-22 op lage of gemiddelde instellingen te kunnen draaien. Het spel hoefd niet met alle top instellingen te draaien, minimale instellingen maar wel soepel is voldoende.
Zelf had ik deze twee al gevonden en volgens UserBechmark geven deze 1250% cq 3459% beter dan de HD5450
Gigabyte GeForce GT 1030 - 2 GB 1250% sneller effectief
AMD RX 6400, GPU 2039/2321 MHz, 4000MB DDR6 3459% sneller effectief.
Dat klinkt natuurlijk mooi in de oren maar zal dan niet de rest van het systeem de grote bottle nek zijn. Dat de rest een bottlenek zal zijn begrijp ik maar zal het spel hier goed op kunnen draaien?
Graag jullie hulp/ advies.
Een nieuwe/ snellere videokaart voor mijn huidige al op leeftijd zijnde set up
Wat is je budget?
~ € 150 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niets uit.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik speel al een tijdje F1-22 op mijn laptop. Deze red het net aan op de lage instellingen.
Nu heb ik nog een Desktop, ooit zelfgebouwd aan de hand van een Best Buy hier op Tweakers. Hij draait nog als een zonnetje, wel onderhand al wat geheugen bij geprikt, SSD geplaatst en de videokaart vervangen omdat deze de geest had gegeven.
Nu vraag ik mij af of het veel uithaalt als ik de videokaart upgrade. Ik snap ook wel dat het een oud beestje is maar ik heb het geld er niet voor over om een heel nieuw systeem aan te schaffen.
Huidige set-up
Moederbord: GA-MA770T-UD3P
Processor: AMD Phenom II X3 720 Black Edition 2,8 GHz
Geheugen: 8GB DDR3-1333 Corsair (4x 2GB)
HDD: SSD SATA-600 - 250GB
Vodeing: WPM400 - 400W
Videokaart: AMD Radeon HD 5450 1GB
Nu wil ik dus weten of het veel/ genoeg gaat uithalen om die laatste, de videokaart dus, te vervangen voor een nieuwere/ beter om zo F1-22 op lage of gemiddelde instellingen te kunnen draaien. Het spel hoefd niet met alle top instellingen te draaien, minimale instellingen maar wel soepel is voldoende.
Zelf had ik deze twee al gevonden en volgens UserBechmark geven deze 1250% cq 3459% beter dan de HD5450
Gigabyte GeForce GT 1030 - 2 GB 1250% sneller effectief
AMD RX 6400, GPU 2039/2321 MHz, 4000MB DDR6 3459% sneller effectief.
Dat klinkt natuurlijk mooi in de oren maar zal dan niet de rest van het systeem de grote bottle nek zijn. Dat de rest een bottlenek zal zijn begrijp ik maar zal het spel hier goed op kunnen draaien?
Graag jullie hulp/ advies.