Kan je dit afknippen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-08-2023
Mijn vraag:

Zou ik dit af kunnen knippen bij de rode streep?
Want ik wil deze spots doorlussen aan elkaar ondergronds en niet naar een stopcontact brengen.

Had een keer gehoord dat als je dit afknipt, het apparaat minder goed werkt. Vandaar deze vraag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kB_O0P2JWuoHad4pEJPEU_qzkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWFfMF9UMijs2JGHtSjkg9hw.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

Qwerty-273

Meukposter

Het hangt er vanaf wat er voor delen in het stekkerstuk zitten. Het is na het afknippen minder makkelijk om in een stopcontact te steken, maar verder zal het afhangen hoe het doorlussen gedaan wordt of het wel of niet goed werkt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Kans is klein dat er in deze stekker wat zit. Zie het label en de kabel.

Kom je ook eenvoudig achter door hem eraf te knippen en te testen.

Als ondergronds in de tuin betekent dan is de kabel daar mogelijk niet bedoeld (aardmantel).

[ Voor 25% gewijzigd door Rukapul op 13-04-2023 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Volgens mij kan dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar
Top, bedankt heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar
Rukapul schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:07:

Als ondergronds in de tuin betekent dan is de kabel daar mogelijk niet bedoeld (aardmantel).
Wou deze inderdaad onder de grond aan elkaar doorlussen. Dan doe ik er een grijze buis omheen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 12:58
@Ragnar
Pro-tip, gebruik een gietmof om onder de grond de verbinding waterdicht te maken:
https://www.elektroshop.n...ondlassen-gietmoffen.html

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je de stekker afknipt werkt die spot inderdaad minder goed, maar dat is vooral omdat er dan geen stekker meer aan zit :)

Als je 'm weer netjes aansluit dan moet dat allemaal gewoon kloppen. Let wel even op dat je drie aders gebruikt als het een geaarde stekker is en zoals al gezegd dat je kabel bedoeld is voor onder de grond

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Vergeet niet die stekker uit het stopcontact te halen voor je hem afknipt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:52

dragonhaertt

@_'.'

Ja die kan je gewoon afknippen.

Maar even serieus, en niet vervelend bedoeld, maar als je dit moet vragen lijkt het me onverstandig als je zelf aan elektra gaat knutselen.

"Ondergronds doorlussen" moet wel veilig gebeuren en bereikbaar blijven.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:18
wel 230 volt, dus compleet waterdicht maken ander krijg je problemen met je aardlek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10
Ragnar schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:21:
Wou deze inderdaad onder de grond aan elkaar doorlussen. Dan doe ik er een grijze buis omheen
Je moet een gietmof gebruiken als je niet dagelijks de aardlekschakelaar terug omhoog wilt moeten duwen.

Zoals hierboven al gelinkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-06 14:06
Ik zou hem halverwege de spot knippen. Dan kun je de stekker nog gebruiken voor een ander apparaat :9

Joe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 13:32
... of een goede grondkabel in één stuk leggen, de spot openschroeven, en de kabel direct in de spot monteren. Heb je ook geen probleem met lassen onder de grond.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
avdongen schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:22:
... of een goede grondkabel in één stuk leggen, de spot openschroeven, en de kabel direct in de spot monteren. Heb je ook geen probleem met lassen onder de grond.
Als ik kijk naar de foto, dan denk ik dat dat een slecht plan is.
Zal in het spotje weinig ruimte zijn om een fatsoenlijke grondkabel goed aan te sluiten en dan moet je op de bolle achterkant ook nog gaan rommelen met het opboren van de huidige kabeldoorvoer en spatwaterdicht aansluiten van een wartel.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Pagina: 1