Leeft Versio nog?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen1997
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-01 10:21
Hallo allemaal,

Ik wil via deze weg bij mijn mede-technische mensen controleren of Versio nog leeft. Ik zit in een hele vreemde situatie en krijg onmogelijk contact met ze. Ik heb van mijn leven nog nooit zo een erbarmelijke wanprestatie meegemaakt.

Allereerst wil ik opperen dat ik al vele jaren klant ben bij Versio en absoluut van plan was om dat te blijven. Er hebben zich echter enkele grote incidenten voorgedaan waardoor ik mijn vertrouwen heb opgezegd.

Ik was vorig jaar actief resellerklant van Versio, voor minder dan 10 euro per maand (als ik het niet mis heb) kon ik gebruik maken van gereduceerde tarieven voor domeinnamen en had ik ook toegang tot telefonische ondersteuning, waar ik als sociale beller graag gebruik van maak.

Sinds de prijswijziging heb ik het nog even aangekeken, maar was ik er al snel van overtuigd dat ik het veel te duur vond en had ik mijn reseller abonnement opgezegd. Daar begon de ellende eigenlijk al. Enkele dagen voordat ik de opzegging had verzocht, kreeg ik plots vier incasso's van mijn rekening welke niet waren aangekondigd, noch terug te vinden waren in mijn facturen. Hier belde ik Versio ook over en ze vertelde mij het ook niet zo snel terug te kunnen vinden. Ze gingen het voor mij uitzoeken en zouden er binnen 24 uur op terug komen. Dit is niet gebeurd. Een week later belde ik nog maar eens, waar er weer een belofte werd gedaan dat ze er binnen 24 uur op terug zouden komen. Toen dat weer niet gebeurd besloot ik om de bedragen te storneren en Versio het uit te laten zoeken, waarna ik wel een factuur zou krijgen als de bedragen wel terecht waren (dusdanig ook telefonisch besproken) en vanwege dat wantrouwen ook gelijk het incassokenmerk geblokkeerd bij de bank.

Enkele dagen erna kreeg ik een e-mail dat ik de Automatische Incasso had teruggedraaid en dat het bedrag van mijn online portemonnee afgetrokken was, samen met 5 euro administratiekosten voor de stornering en dat mijn 'recht' om Automatische incasso te gebruiken uitgeschakeld is.

Daar zou ik nog wel mee kunnen leven en ik ben natuurlijk bereid om de kosten te betalen, mits ze te verklaren zijn. Echter maken ze het nu wel héél bond.

Ik krijg sindsdien elke dag meerdere berichten van Versio.

- De automatische incasso's die ik had teruggedraaid worden nogmaals van mijn online portemonnee afgeschreven
- De administratiekosten komen er ook nog bovenop (vier incasso's, vier keer die 5 euro)
- Sinds mijn opzegging van de reseller wordt "Reseller april" elke dag bij mij in rekening gebracht, op de verzamelfactuur

Ik ben eigenlijk ten einde raad. Ik heb mijn domeinnamen inmiddels nagenoeg allemaal wegverhuisd.

Elke keer als ik de klantenservice bel beloven ze mij om erop terug te komen, een melding aan te maken of het op te lossen, maar elke keer als ik ze ophang krijg ik geen reactie terug.

Mijn vraag is eigenlijk aan jullie: Hebben anderen er ook last van?

Kan ik hier zelf nog wat aan doen? Leest Versio toevallig mee?

Ik ben er echt klaar mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ZO te horen doe je dit zakelijk. Dan gelden er hele andere zaken dan voor de gemiddelde consument.
Weet niet om hoeveel geld het gaat, maar als het een kwestie van tientjes betalen is en wegwezen zou ik dat doen, ipv er een hoop energie in te steken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen1997
The Eagle schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:06:
ZO te horen doe je dit zakelijk. Dan gelden er hele andere zaken dan voor de gemiddelde consument.
Weet niet om hoeveel geld het gaat, maar als het een kwestie van tientjes betalen is en wegwezen zou ik dat doen, ipv er een hoop energie in te steken.
Ik krijg hier natuurlijk wel elke maand een factuur van. Alles bij elkaar opgeteld is het maandelijks €1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
DAS rechtsbijstand bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan zou ik idd je accountant of bedrijfsadvocaat inschakelen voordat je geautomatiseerd een deurwaarder op de stoep krijgt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0b1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-11-2024

0b1

Wegwezen daar, na enkele weken geen enkele reactie op mails of antwoord via telefoon.
Maar wel facturen blijven sturen + steeds hogere kosten terwijl alles reeds verlengd is geweest tem 2024.
Alles daar weggenomen en vandaag laatste domein, het is een soep. In direct admin valt weinig nog aan te passen + lock op dns mgmt volledig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:01
Dan mail je de CEO toch even?

https://www.linkedin.com/company/versio-bv/people/

Hun emailformaat is [voornaam][punt][tussenvoegel][achternaam]@versio.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
HenkEisDS schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:49:
Dan mail je de CEO toch even?

https://www.linkedin.com/company/versio-bv/people/

Hun emailformaat is [voornaam][punt][tussenvoegel][achternaam]@versio.nl
dat kun je natuurlijk doen maar ik zou het vooral netjes aan willen pakken.

1. maak een file (document) met daarin alle gedocumenteerde afspraken en zo mogelijk ook namen van medwerwerkers die je hebt gesproken.

2. vervolgens lijkt het erop dat je dit als bedrijfs-activiteit doet, (maar daarover zeg je niet iets in je TS) in dat geval kun je je sws niet beroepen op consumentenrecht

-> TENZEI je je al die tijd als consument hebt gedragen (bijvoorbeeld de kosten incl btw hebt betaald) dan praten we namelijk over beunhazen en dat valt juridisch gezien dus onder de cathegorie consument al moet je je inkomsten (onder box 1 overige werkzaamheden) nog steeds opgeven bij de belastingdienst... kortom er is een kleine kans dat je dus WEL als consument te boek staat... (te bespreken met een rechtsadviseur of advocaat).

hoe dan ook, handelen als bedrijf heeft enkele kleine voordelen, maar ook een paar nadelen..

je mag als bedrijf namelijk een tegenfactuur sturen als er onterecht is betaald, daarnaast mag je ook uurkosten (loonkostenderving) met ze verrekenen om de zaak in orde te krijgen...

daar staat dan wel weer tegenover dat je je, handelend als bedrijf, professioneel moet hebben gedragen, dat wil zeggen dat je incasso's niet zomaar mag storneren, maar dat je zelf feitelijk een tegenfactuur had moeten sturen, dat je ze in gebreke had moeten stellen of dat je voor de betaalweigering, ze in schuldeisersverzuim had moeten stellen... (nogmaals een rechtsadviseur kan je hierbij helpen...

als je in deze zaak wel als prive persoon hebt gehandeld en dus als consument, dan kun je die incasso's gewoon blijven weigeren, maar raad ik je wel aan om ze per email of eventueel per aangetekende brief te sommeren op te houden met het sturen van onrechtmatige incasso's en om eerst eenduidig te bewijzen welke kosten er zijn gemaakt en om welke reden daar tot nog toe geen facturen van zijn gestuurd (wederom feitelijk schuldeisersverzuim)... dan zou ik ook verzoeken om teven alle onrechtmatige incassokosten te schrappen en/of te vergoeden op grond van het uitblijven van een rechtmatige factuur (lees: een rechtmatig verzoek tot betaling) daar kun je ze een termijn van ten minste 10 werkdagen voor geven. (regels rondom in gebreke stelling) als je daarna besluit een dagvaarding te sturen ben je veel beter en sterker af...

eventueel zou je er nog voor kunnen kiezen om een gerechtelijke procedure af te wachten van hun kant uit (want op een bepaald moment moeten zij naar de rechter om hun geld te krijgen) dan kun je (relatief goedkoper dan wanneer je zelf een geding start in verweer bij de rechter aangeven dat ze gewoon uit hun nek lullen en dat je daar graag schadeloos voor gesteld wilt worden. het grote nadeel is dat je dan mogelijk al bij een of meerdere instanties te boek kunt komen te staan als wanbetaler wat weer negatief kan uitpakken voor bijvoorbeeld je volgende lening of hypotheek... zo'n markering is vaak heel lastig ongedaan te krijgen zelfs nadat de andere partij door de rechterbank in het ongelijk is gesteld of zelfs tot schadeherstel is veroordeeld blijven dit soort nare registraties staan... je kunt dus beter zelf actie ondernemen.

[ Voor 12% gewijzigd door i-chat op 19-04-2023 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

0b1 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:04:
Wegwezen daar, na enkele weken geen enkele reactie op mails of antwoord via telefoon.
Maar wel facturen blijven sturen + steeds hogere kosten terwijl alles reeds verlengd is geweest tem 2024.
Alles daar weggenomen en vandaag laatste domein, het is een soep. In direct admin valt weinig nog aan te passen + lock op dns mgmt volledig
DNS management doe je daar niet in Direct Admin.Dat kan gewoon in hun eigen controlepaneel.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Versio leeft nog.
Vanochtend een SMS gekregen of ik nog het negatief saldo wat al 2 jaar daar blijkbaar staat á 91 cent wil betalen.
Nooit herinneringen over gekregen overigens.

Navraag waar dit vandaan komt kreeg ik wel een snelle (niet bevredigende) reactie.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja interior
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 04-05-2023
Meermaals zelfde antwoord bij mijn website dat offline staat: (alle -dure - facturen betaald, tsssss)

We hebben je vraag goed ontvangen en we doen er alles aan deze zo snel mogelijk te beantwoorden. Op dit moment zijn onze afhandeltijden langer dan je van ons gewend bent. Onze excuses voor het ongemak.

- - - ->> lees overal zelfde: wegwezen daar :>
Zal ik bij deze dus ook doen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:53
Niet geheel relevant voor jouw zaak maar ik twijfel ook sterk of Versio nog actief is?
Ik heb een domein met email bij ze, sinds 1 week een "server error" als ik bij het control panel wil komen. Toen al een support ticket geopend. Nu blijkt dus al dat 48 uur geen emails binnenkomen op mijn domeinnaam. Klanten van mij die afvragen waar reactie blijft... heel super dit van Versio!!!! Nog altijd geen reactie op de originele support ticket.
Er is geen live chat, twitter staat vol en het forum van ze heeft ook al klachten van servers die offline zijn. Zojuist de verhuizing ingezet naar een andere hoster.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
eilavid schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:34:
Zojuist de verhuizing ingezet naar een andere hoster.
Yourhosting, Versio, Realhosting, etc. hebben de zelfde eigenaar (Strikwerda Investments aka TWS aka Your.Online).
Let dus even op waarheen je verhuist.

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 04-05-2023 18:35 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen1997
Ik heb afgelopen maand contact gehad met ze, heb alleen maar gebeld, gebeld en gebeld met ze. Kreeg veel mensen aan de lijn, maar het kwam uiteindelijk wel goed. Excuses gemaakt, alles wegverhuisd (op enkele domeinnamen na)

Kan beter zelf een hostingbedrijf beginnen en wel kwaliteit leveren haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelladeb
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-05-2023
Gisteren kreeg ik ineens iemand aan de lijn. Onze website ligt uit de al meer dan een week uit de lucht, en er wordt totaal niet gereageerd op tickets, en niet op mail. 19 jaar klant ben ik. Degene zei: "ik kan niet helpen dit is mijn eerste dag, dus ik weet niks." Krijg sterk het vermoeden dat ze wat studenten hebben ingehuurd? Omdat ik de hele week al probeer te bellen, en ze niet te pakken kreeg. Hoezo werk je op een helpdesk (Alex o.a), als je mensen niet wilt helpen. Eenvoudige vragen hebben ze geen antwoord op. Ik kan daar gewoon niet bij. Maandag stap ik over op een andere provider. Wij hebben al meer dan een week geen inkomsten. Mail hosten we al jaren ergens anders want die kwam geregeld niet binnen.Dit is buiten proportie. Het enige wat ze moeten doen is een backup terugplaatsten want als ik dat zelf doe knalt het hele systeem er uit en kan ik niks meer, ook niet meer inloggen op directadmin. Ik kan wel huilen echt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
DJMaze schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:33:
[...]

Yourhosting, Versio, Realhosting, etc. hebben de zelfde eigenaar (Strikwerda Investments aka TWS aka Your.Online).
Let dus even op waarheen je verhuist.
Kijk hier even want die lijst is veel langer:
https://www.webhosters.nl...drijven-medeeigenaar/#tws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownedShotzz
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik had nog een oud reseller pakket (Reseller Basis) waardoor ik opeens de hoofdprijs moest gaan betalen voor domeinen in plaats van het gereduceerde tarief. Daarom heb ik mijn pakket geupgraded naar Reseller Brons (dit pakket vind je overigens niet op de publieke site, maar vanuit het klantenpaneel kan je daar wel naar upgraden). De kosten voor het brons pakket zijn 8,00 euro per maand. Maar nu is er zojuist 29,99 gefactureerd.

Er gaat zoveel mis de laatste tijd... En ik wil graag verhuizen, maar hoe neem ik 15 user accounts(aangemaakt vanuit reseller pakket in DirectAdmin), alle domeinen en websites in één keer mee naar een andere leverancier?

Of moet ik echt elk domein stuk voor stuk verhuizen. Vervolgens allemaal nieuwe users aanmaken voor mijn klanten en dan alle websites nog stuk voor stuk verhuizen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
@ownedShotzz Hoster vinden die ook Directadmin gebruikt, dan kun je gewoon exporteren en importeren (Uiteraard dan wel DNS aanpassen).

[ Voor 15% gewijzigd door PerlinNoise op 25-05-2023 21:38 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Iemand ondertussen nog iets zinvol te melden over Neostrada/Versio?

Ik wacht ondertussen al enkele weken op reactie(s) op mijn tickets aangaande hun absurde prijsverhoging die ze plots aanrekenen op hun fakturen voor de volgende periode.

Ik heb dit direct betwist toen, via een ticket en zelf het pakket opgezegd via het controlpanel en mijn domains zijn verhuisd. Ik maak dus van niets nog gebruik bij hen.

Maar ondertussen blijven mijn tickets open, en ligt net de eerste mail van een incassobureau in mijn mailbox.

Nog mensen in dezelfde situatie?

Wel ergerlijk, al weken geen reactie maar wel incassobureau inlichten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:54

jurroen

Security en privacy geek

680x0 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:23:

Ergerlijk en kwalijk is t zeker. Zorg dat je het zwart op wit hebt staan, dat als er een incassomeneer of deurwaarder aanklopt je het gelijk kunt tackelen.

Bizar dat het nodig is, zeker. Dit is een clusterfuck zoals alleen TWS dat kan.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:56

slaay

Natuurbeleven.com

680x0 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:23:
Iemand ondertussen nog iets zinvol te melden over Neostrada/Versio?

Ik wacht ondertussen al enkele weken op reactie(s) op mijn tickets aangaande hun absurde prijsverhoging die ze plots aanrekenen op hun fakturen voor de volgende periode.

Ik heb dit direct betwist toen, via een ticket en zelf het pakket opgezegd via het controlpanel en mijn domains zijn verhuisd. Ik maak dus van niets nog gebruik bij hen.

Maar ondertussen blijven mijn tickets open, en ligt net de eerste mail van een incassobureau in mijn mailbox.

Nog mensen in dezelfde situatie?

Een tip uit eigen ervaring:
- ga naar https://your.online
- bij onderdeel 'Get to know our builders' klik op de foto van Norbert en vul het formulier in
- Geef in het kort aan dat je nog geen reactie op supportticket(s) hebt gehad en geef eventueel supportticketnummer ook door

Zelf had ik toen binnen enkele dagen een reactie van Norbert en de dag erop van support.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Laatst online: 09-03 16:06
slaay schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:12:
[...]

Een tip uit eigen ervaring:
- ga naar https://your.online
- bij onderdeel 'Get to know our builders' klik op de foto van Norbert en vul het formulier in
- Geef in het kort aan dat je nog geen reactie op supportticket(s) hebt gehad en geef eventueel supportticketnummer ook door

Zelf had ik toen binnen enkele dagen een reactie van Norbert en de dag erop van support.
Done. Thx.

Dit is helemaal niet grappig meer. Plots fakturen waarop ze eenzijdig uw pakket aanpassen naar iets 3x in prijs, dan geen reacties op tickets, maar wel incasso op je dak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oosthoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2024
Sinds vandaag al mijn hosting en domeinen weg bij Versio. Wat een ongekende puinhoop is het daar geworden. Sinds jaren al problemen met het mailen vanaf iPhones (https://www.versio.nl/for...ij-emailgebruik-op-iphone) waarbij de helpdesk vindt dat het aan de mail client ligt ( ;w ). DKIM niet aan de praat te krijgen, knop om een ticket aan te maken lijkt gewoonweg uitgeschakeld op de support website. In maart lagen de mailservers er enkele dagen uit en stroomde het Versio forum vol met klachten, oplossing: alle forum posts worden afgeschermd....

Sinds vandaag alles op Strato draaien, wat een feest. Dit werkt gewoon allemaal. Niks inloggen in het klantportaal en daarna weer inloggen bij DirectAdmin etc etc etc. Dag Versio ik ga je niet missen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 13:05
Kreeg vanochtend een mail van VERSIO

met de mededeling..

Hallo,

Wij hebben een melding ontvangen dat u de afgelopen twee weken geen gebruik heeft gemaakt van onze onlinediensten.

Als u onze online service wilt blijven gebruiken, bevestigt u uw registratie door op de onderstaande link te klikken.

Toegang tot uw apps

Als u niet geïnteresseerd bent, blijf dan onze service gebruiken, bevestig uw verbinding niet en na 48 uur wordt uw account geblokkeerd en verwijderd.
Ik ben klant uit de tijd van pcextreme
Ik ben diverse keer op/ingelogd op pcextreme/versio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:51
Jeroen hofman schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:29:
Kreeg vanochtend een mail van VERSIO

met de mededeling..

Hallo,

Wij hebben een melding ontvangen dat u de afgelopen twee weken geen gebruik heeft gemaakt van onze onlinediensten.

Als u onze online service wilt blijven gebruiken, bevestigt u uw registratie door op de onderstaande link te klikken.

Toegang tot uw apps

Als u niet geïnteresseerd bent, blijf dan onze service gebruiken, bevestig uw verbinding niet en na 48 uur wordt uw account geblokkeerd en verwijderd.
Ik ben klant uit de tijd van pcextreme
Ik ben diverse keer op/ingelogd op pcextreme/versio
toon volledige bericht
Lijkt meer op phishing... Waarom zouden ze je blokkeren als je betaalt voor de diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Daarom,
Vindt het vanaf de overname PCX naar VERSIO een vage boel.Prijsverhoging 300%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 08:33
gwabber schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:25:
[...]

Lijkt meer op phishing... Waarom zouden ze je blokkeren als je betaalt voor de diensten?
Lijkt idd phishing, wel bijzonder dat ze jou mailadres weten.

De prijsverhogingen zijn idd erg fors, elk jaar komt er echt heel veel bij. Ik ben met de meeste diensten inmiddels overgestapt naar mijn.host.

Phishing mail iig direct weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Helaas te laat gezien, dus klik , en ben er ingetuind , direct in het forum gemeld.
Ook heb ik meteen mijn WW bij versio veranderd.
ik vertrek als nog bij VERSIO & CO werkelijk een ramp daar om enig contact te kunnen maken, zo ook vandaag telefonisch een poging gedaan zelfde riedel verhaaltje het is erg druk.
Zo ook een ticket die al een week geleden is aangemaakt.

Suggesties voor een andere host. ?

Cheap prijzen waren leuk toen het nog PCX in het begin was (meneer de Teuling) and crew . reseller vanuit de states meen ik?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komadi
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-06 07:05
Jeroen hofman schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:06:
Helaas te laat gezien, dus klik , en ben er ingetuind , direct in het forum gemeld.
Ook heb ik meteen mijn WW bij versio veranderd.
ik vertrek als nog bij VERSIO & CO werkelijk een ramp daar om enig contact te kunnen maken, zo ook vandaag telefonisch een poging gedaan zelfde riedel verhaaltje het is erg druk.
Zo ook een ticket die al een week geleden is aangemaakt.

Suggesties voor een andere host. ?

Cheap prijzen waren leuk toen het nog PCX in het begin was (meneer de Teuling) and crew . reseller vanuit de states meen ik?.
Hoi ik werk bij de support van Versio. Met welke domeinnaam heb je een probleem? (Mag je ook via een DM sturen) Dan kan ik wel even kijken of ik iets kan zien wat niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Zie PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-06 16:53
Komadi schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:37:
[...]

Hoi ik werk bij de support van Versio. Met welke domeinnaam heb je een probleem? (Mag je ook via een DM sturen) Dan kan ik wel even kijken of ik iets kan zien wat niet goed staat.
Kan je mij misschien vertellen of de VPS eindelijk eens Alma of Rocky gaat krijgen.
CentOS 7 en met name Openssl 1.1.1k is niet echt meer van deze tijd.

Ik heb er al herhaaldelijke malen naar geïnformeerd, een reactie heb ik ontvangen, maar een antwoord kwam er nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komadi
Ik heb je domein ff bekeken en zie niks geks. Ik kan dus zo snel niet zien wat er mis gaat. Het beste is toch om hier een ticket voor te maken waar je het probleem zo uitgebreid mogelijk uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komadi
DennisV1984 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:55:
[...]

Kan je mij misschien vertellen of de VPS eindelijk eens Alma of Rocky gaat krijgen.
CentOS 7 en met name Openssl 1.1.1k is niet echt meer van deze tijd.

Ik heb er al herhaaldelijke malen naar geïnformeerd, een reactie heb ik ontvangen, maar een antwoord kwam er nooit.
Helaas heb ik geen info over of en wanneer Alma en/of Rocky toegevoegd. Ik zie wel op de Versio website dat CentOS 8 beschikbaar is. Maar wellicht zit jij nog in een ouder systeem waar dit nog niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
@Komadi
Waarom is die support van Versio zo belabberd
Kan wel een ticket aanmaken, maar een reactie of antwoord op vragen is een tweede
Telefoon riedel we zijn erg druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Komadi schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:45:
[...]

Helaas heb ik geen info over of en wanneer Alma en/of Rocky toegevoegd. Ik zie wel op de Versio website dat CentOS 8 beschikbaar is. Maar wellicht zit jij nog in een ouder systeem waar dit nog niet in zit.
Dank zover,

Waarom is die support van Versio zo belabberd
Kan wel een ticket aanmaken, maar een reactie of antwoord op vragen is een tweede
Telefoon riedel , versio we zijn erg druk,
Zo ook het bericht van DennisV1984 of de VPS eindelijk eens Alma of Rocky gaat krijgen
krijgt wel bericht, antwoord een 2e

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik maak mij ook zorgen over het voortbestaan van Versio.
Nu heb ik er al jaren alleen een .net domeinnaam staan die doorverwijst naar Google (vroeger Google Apss for Domains) om de mail van mijn gezin (5 mail adressen) te laten werken.
Ik weet er niet genoeg van om alles weer opnieuw in te stellen bij een andere domein hoster, maar ik zou het liefste naar een andere partij gaan. Niet alleen om de prijzen, maar ook omdat ik me zorgen maak om de continuïteit van Versio. Want als ze failliet gaan dan moet ik wel wat doen, anders werkt mijn mail niet meer.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb versio ook net opgezegd. Kreeg weer een automatische stilzwijgende verlenging van €28 ex voor een simpele domeinnaam die ik zelf thuis host. Promt vergeten en na 4 weken gelijk € 15 adm kosten erbij. Omdat ik al met ze aan het communiceren was over dat ik die stilzwijgende verlenging echt niet vind kunnen, naast de belachelijke prijzen voor iets waar ze nauwelijks iets voor doen is het afgedaan op de originele factuur.

Ze zouden me restitutie geven voor de periode die ik niet afneem bij ze na mijn verhuizing, maar op dat verzoek hoor ik uiteraard niks meer.

Heb nu het domein bij strato lopen voor een fractie van de prijs, zelfs na het eerste jaar is het nog een factor 5-6 lager dan Versio.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scooterguy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 18:47
Ook ik ben hier gisteren opgestapt en de verhuizing gedaan naar mijn.host waar ze WEL goede en hulpvaardige mensen in dienst hebben.
Versio is de laatste maanden inderdaad een vreselijke ramp, geen reactie op een ticket maar wel veel mails over allerlei nieuwtjes van hun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Scooterguy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:13:
Ook ik ben hier gisteren opgestapt en de verhuizing gedaan naar mijn.host waar ze WEL goede en hulpvaardige mensen in dienst hebben.
Versio is de laatste maanden inderdaad een vreselijke ramp, geen reactie op een ticket maar wel veel mails over allerlei nieuwtjes van hun...
idd veel mails over, geen telefoon, geen reactie op mail... enzz....
Na de overname vanaf PCX ging de prijs al met 400% omhoog en is het een grote ramp.
Als je inlogd op je account biij, VESIO zie je de favicon van pcexrtreme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ottie93
  • Laatst online: 03-06 11:51
Versio, Neostrada, een pot nat... Voor een vereniging waar ik de website voor beheer, hebben we jarenlang bij Neostrada gezeten. Dit begon met 60 euro per jaar, ging naar 120 euro per jaar en 2 weken terug een factuur gekregen voor meer dan 500 euro! Contact opgenomen, ze hadden het via een mail aangekondigd zeiden ze. Die mail eens teruggelezen, daar stond absoluut niet in uitgelegd dat de prijzen zo enorm zouden stijgen.

Enfin, ze boden uiteindelijk een deelcreditering aan, dit is de letterlijke tekst:
"Ik wil je er ook aan herinneren dat klanten altijd het recht hebben om op te zeggen via het klantenpanel. Houd er echter rekening mee dat we werken met een maandelijkse opzegtermijn voor hostingpakketten, en voor eenmaal verlengde domeinnamen kunnen we geen restitutie aanbieden. Als je instemt met de deelcreditering, hoor ik graag van je, en dan zal ik de nodige stappen ondernemen."

Dus ik ging akkoord en wetende dat er een maand opzegtermijn zou zijn, heb ik per direct alle diensten opgezegd. Tot mijn verrassing was de dag erna ALLES verwijderd. Er is geen deelcreditering meer gekomen, ze hebben de volledige factuur inclusief hosting, mail en domein geschrapt. Die website kan ons gestolen worden, maar de mail was wel ontzettend belangrijk. Ik heb om opheldering gevraagd en krijg de volgende reactie:
"Bedankt voor de terugkoppeling, fijn dat de facturen gecrediteerd zijn, wel jammer om te horen dat je niet had verwacht dat alle inhoud verloren zou raken. Wanneer je ervoor kiest om per direct op te zeggen, wordt de hosting onmiddellijk stopgezet, en alle inhoud die daarbij hoort, wordt verwijderd omdat het niet langer wordt gehost op onze servers. Dit proces is onomkeerbaar, en de inhoud kan niet meer worden hersteld.
We vragen om akkoord, omdat we willen zorgen dat klanten zich bewust zijn van deze consequenties bij een onmiddellijke opzegging. Als wij dit zien: "Ik zou graag een deelcreditering willen en per direct alle hosting willen opzeggen", is het voor ons groen licht om de wijzigingen door te voeren."

Mijn reactie hierop:
"​Zo zie ik dat dus absoluut niet. Er staat letterlijk in je eigen mail dat ik akkoord ga met een deelcreditering, daarnaast geef ik aan dat ik per direct de hosting wil opzeggen, met deze tekst in het achterhoofd: "Houd er echter rekening mee dat we werken met een maandelijkse opzegtermijn voor hostingpakketten, en voor eenmaal verlengde domeinnamen kunnen we geen restitutie aanbieden." Oftewel, ik zeg het per direct op, daarbij in acht nemend dat er een maand opzegtermijn is en die maand dus sowieso nog betaald zal moeten worden, daarnaast ook de kosten voor het domein. Ik heb nooit gevraagd om alles in één keer op te zeggen, ik ging akkoord met jouw eigen voorstel om er een deelcreditering van te maken."

Zit ik hier nou fout of wordt de vereniging hier keihard genaaid?

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-06 16:27
Ottie93 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:56:
Versio, Neostrada, een pot nat... Voor een vereniging waar ik de website voor beheer, hebben we jarenlang bij Neostrada gezeten. Dit begon met 60 euro per jaar, ging naar 120 euro per jaar en 2 weken terug een factuur gekregen voor meer dan 500 euro! Contact opgenomen, ze hadden het via een mail aangekondigd zeiden ze. Die mail eens teruggelezen, daar stond absoluut niet in uitgelegd dat de prijzen zo enorm zouden stijgen.

Enfin, ze boden uiteindelijk een deelcreditering aan, dit is de letterlijke tekst:
"Ik wil je er ook aan herinneren dat klanten altijd het recht hebben om op te zeggen via het klantenpanel. Houd er echter rekening mee dat we werken met een maandelijkse opzegtermijn voor hostingpakketten, en voor eenmaal verlengde domeinnamen kunnen we geen restitutie aanbieden. Als je instemt met de deelcreditering, hoor ik graag van je, en dan zal ik de nodige stappen ondernemen."

Dus ik ging akkoord en wetende dat er een maand opzegtermijn zou zijn, heb ik per direct alle diensten opgezegd. Tot mijn verrassing was de dag erna ALLES verwijderd. Er is geen deelcreditering meer gekomen, ze hebben ze volledige factuur inclusief hosting, mail en domein geschrapt. Die website kan ons gestolen worden, maar de mail was wel ontzettend belangrijk. Ik heb om opheldering gevraagd en krijg de volgende reactie:
"Bedankt voor de terugkoppeling, fijn dat de facturen gecrediteerd zijn, wel jammer om te horen dat je niet had verwacht dat alle inhoud verloren zou raken. Wanneer je ervoor kiest om per direct op te zeggen, wordt de hosting onmiddellijk stopgezet, en alle inhoud die daarbij hoort, wordt verwijderd omdat het niet langer wordt gehost op onze servers. Dit proces is onomkeerbaar, en de inhoud kan niet meer worden hersteld.
We vragen om akkoord, omdat we willen zorgen dat klanten zich bewust zijn van deze consequenties bij een onmiddellijke opzegging. Als wij dit zien: "Ik zou graag een deelcreditering willen en per direct alle hosting willen opzeggen", is het voor ons groen licht om de wijzigingen door te voeren."

Mijn reactie hierop:
"​Zo zie ik dat dus absoluut niet. Er staat letterlijk in je eigen mail dat ik akkoord ga met een deelcreditering, daarnaast geef ik aan dat ik per direct de hosting wil opzeggen, met deze tekst in het achterhoofd: "Houd er echter rekening mee dat we werken met een maandelijkse opzegtermijn voor hostingpakketten, en voor eenmaal verlengde domeinnamen kunnen we geen restitutie aanbieden." Oftewel, ik zeg het per direct op, daarbij in acht nemend dat dat er een maand opzegtermijn is en die maand dus sowieso nog betaald zal moeten worden, daarnaast ook de kosten voor het domein. Ik heb nooit gevraagd om alles in één keer op te zeggen, ik ging akkoord met jouw eigen voorstel om er een deelcreditering van te maken."

Zit ik hier nou fout of wordt de vereniging hier keihard genaaid?
toon volledige bericht
Lijkt mij als je een maand opzegtermijn hebt, dat je gedurende die termijn ook gebruik kunt blijven maken van de diensten die je afneemt. Je hebt er immers voor betaald.

Nu zij direct de dienst gestopt hebben, terwijl je nog de opzegmaand moet afmaken, ben je eigenlijk een sponsor geworden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Komadi
Duke of Savage schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:48:
[...]

Lijkt mij als je een maand opzegtermijn hebt, dat je gedurende die termijn ook gebruik kunt blijven maken van de diensten die je afneemt. Je hebt er immers voor betaald.

Nu zij direct de dienst gestopt hebben, terwijl je nog de opzegmaand moet afmaken, ben je eigenlijk een sponsor geworden...
Zoals @Ottie93 aangeeft is de volledige factuur gecrediteerd. Hij sponsort dus in ieder geval niet. Desondanks lijkt er wel een miscommunicatie geweest te zijn. @Ottie93 heeft per direct opgezegd met het idee dat het dan nog een maand zou werken door de maand opzegtermijn. Neostrada heeft "per direct" heel letterlijk opgevat en heeft het echt direct stop gezet zonder de maand opzegtermijn te hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Komadi schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:10:
[...]

Zoals @Ottie93 aangeeft is de volledige factuur gecrediteerd. Hij sponsort dus in ieder geval niet. Desondanks lijkt er wel een miscommunicatie geweest te zijn. @Ottie93 heeft per direct opgezegd met het idee dat het dan nog een maand zou werken door de maand opzegtermijn. Neostrada heeft "per direct" heel letterlijk opgevat en heeft het echt direct stop gezet zonder de maand opzegtermijn te hanteren.
Dit inderdaad. Ontzettend fijn dat die hele factuur uiteindelijk geschrapt is, maar als je eerst aangeeft dat er sowieso nog een deel betaald moet gaan worden en er een maand opzegtermijn geldt en vervolgens de volledige factuur schrapt en alles verwijdert, dan gaat er toch echt iets goed mis in mijn ogen |:( Ik lees sowieso héél veel negatieve recensies over hun beleid sinds ze die prijsverhogingen hebben aangekondigd.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Komadi
Ottie93 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:24:
[...]

Dit inderdaad. Ontzettend fijn dat die hele factuur uiteindelijk geschrapt is, maar als je eerst aangeeft dat er sowieso nog een deel betaald moet gaan worden en er een maand opzegtermijn geldt en vervolgens de volledige factuur schrapt en alles verwijdert, dan gaat er toch echt iets goed mis in mijn ogen |:( Ik lees sowieso héél veel negatieve recensies over hun beleid sinds ze die prijsverhogingen hebben aangekondigd.
Ik kan je adviseren om even met Versio te bellen (+31 387260087). Geef aan de telefoon ook je ticket nummer aan. Misschien kan er nog wat voor je geregeld worden. Op het moment van schrijven is de wachtrij maar een paar minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottie93
Komadi schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:38:
[...]

Ik kan je adviseren om even met Versio te bellen (+31 387260087). Geef aan de telefoon ook je ticket nummer aan. Misschien kan er nog wat voor je geregeld worden. Op het moment van schrijven is de wachtrij maar een paar minuten.
Zojuist gebeld, de medewerker heeft het emailverkeer gelezen en gaf aan dat dit inderdaad geen gang van zaken is en er waarschijnlijk gewoon een backup teruggezet kan worden. Dit regelen ze binnen een aantal dagen, waarbij we een maand de tijd krijgen om alle gegevens over te zetten. Hopelijk loopt dit met sisser af. Dank voor de tip!

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 12-06 14:23
Zojuist schrok ik me rot van een factuur die ik kreeg van Versio over een website die ik daar laten hosten.
In een jaar tijd toch echt bizar duur geworden. Ik zal het voor nu wel betalen maar ga een andere hoster zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Ja ik kreeg eerder al bij de overname ( pcextreme voorheen) ook een flinke rekkening van VERSIO 300> % er bovenop. domeinnaam koste mee ik 23 euro
Denk dat inmiddels menig klant daar is opgestapt, dan nog maar zwijgen over de support, telefoon kan je vergeten draait het zelfde riedeltje.
Was een leuke tijd bij PCEXTREME was er zo een beetje vanaf het begin bij Meen 1500 GB wat je kreeg en een domeinnaam koste toen ?? 8-10 euro jaarlijkse kosten waren ergens 50 euro.
Was wel een resseler vanuit de VS er was wel eens wat, maar dan was het ook snel opgelost.
Ben blij dat ik 2 maand geleden daar bij versio ben opgestapt had ik veel eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulletjen
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-05 13:48
Ik zie dat dit topic al wat ouder is maar misschien wel relevant voor de situatie waar ik in zit.

Ben altijd klant geweest bij PCextreme maar had ook wat domeinen bij Neostrada. Neostrada heeft de prijs van mijn domeinen rustig 3-4x over de kop gegooid sinds Versio dus dat heb ik vandaag verhuist naar Openprovider.

Vervolgens ging ik vast even kijken voor transfer van de duurste (ex)PCextreme domeinen die ik heb maar toen stond er steeds bij dat het zou gaan om een 'internal transfer'.

Volgens de documentatie:
In the case of an internal transfer, a notification is shown during the transfer process stating "Internal Transfer". This means that the domain is already registered with Openprovider but with another reseller and requires a different approach.
Het zal toch niet zo zijn dat Openprovider inmiddels ook is overgenomen door Versio? Of was PCextreme zelf geen registrar maar regelden ze alles via Openprovider?

Is er misschien iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12

De Nelis

en anders maar niet...

Het staat in de tekst die je quote “with another reseller”. Openprovider is een registrar en Versio/PCXtreme resellers van domeinen. Ze kopen in bij Openprovider voor weinig en verkopen voor meer door.

[ Voor 20% gewijzigd door De Nelis op 05-03-2024 17:44 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
@Pulletjen
wat hier gaande is in jouw CASE weet ik niet. Wat ik me nog wel kan herrineren is dat er toen wel wat moeilijkheden waren met de domeinnamen, die stonde op een ....ouder, naam om dat hij zelf nog minderjarig was.Maar das weer heel lang geleden.
ik ben uiteindelijk in December 2023 daar op gestapt en de boel naar Strato ( dit was ook op de ervaring van menig tweaker, en ik heb ben blij van die hele versio & co verlost te zijn. Hele verhaal er achter, verhoging van ? 300%>
Als ik ik zo het topic terug lees is menig tweaker daar op gestapt, en naar strato of elsers verhuisd.
Vraag me af, als ik nu zo de prijzen lees, wat er zakelijk gehost was aan klante, daar nog steeds host, of ook is verhuizd. Laat staan wat er nog aan klanten over is.
Even los van alles goei tijd is voorbij dacht even terug aan PCX (tijdperk) Alle prijzen reizen de pan uit Helaas ;)
succes met je (ex)PCextreme domeinen en het allemaal goed mag komen !.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pulletjen
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-05 13:48
@De Nelis Dank voor je reactie, dat had ik dus ook begrepen uit de quote van de website maar omdat PCExtreme volgens mij best groot is ging ik er eigenlijk vanuit dat die zelf registrar waren en dus nogal 'apart' voor mijn idee dat ze domeinen dus ook gewoon bij openprovider hebben staan.

Ik heb het even neergelegd bij de support en die verzekerden mij vanmorgen dat ze absoluut geen deel uit maken van TWS / Versio.

@Jeroen hofman Ik heb nog een portfolio van 100+ domeinen bij PCextreme staan, de meeste vallen onder een vast tarief wat ik ooit heb onderhandeld maar ik ga niet afwachten tot de prijzen omhoog schieten. In mijn geval kan me dat zo maar 2k gaan kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12

De Nelis

en anders maar niet...

Pulletjen schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:24:
@De Nelis
Ik heb het even neergelegd bij de support en die verzekerden mij vanmorgen dat ze absoluut geen deel uit maken van TWS / Versio.
Das in ieder geval fijn, zou je ook niet moeten willen om daar onderdeel van te zijn :P

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Kleine update VERSIO

Zoals ik eerder heb aangegeven, heb ik in december 2023 mijn domein bij Versio naar Strato verhuizd
Nu zag ik een van de week een factuur van Versio e22.00 euro (neem aan voor de domennaam)
Heb gebeld, geen gehoor, mail geen gehoor, ticket aangemaakt en krijg de vraag wat ik van de afhandeling vindt ?.
Ik weet niet wat voor bende het daar is maar als ik het zo allemaal lees wat tweakers ook ervaren, vraag ik me af wat voor een bende het daar is, en of er nog wel klanten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Bizar allemaal bij Versio
In December 2023 heb ik het domein met mail account verhuisd naar Strato
Krijg alsnog een factuur van VERSIO
Als antwoord krijg ik, Ik zie dat u nog wel een mail account heeft.

Hoe kan ik nu een factuur krijgen terwijl het domein e mail account per december is verhuisd.
Domeinnaam, en mail account loopt nu bij strato
Vraag me werkelijk af wat er nog na de overname, van PCX naar Versio wat daar nog aan klanten over is, als ik zo lees in eerdere topics is menig daar na de 300%> vertrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 15:15
Ik moet opeens extra betalen voor SSL, dat hoefde eerst toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Niet per ongelijk een andere geactiveerd dan Let's Encrypt?

Volgens de versio site zou Let's Encrypt gewoon gratis moeten zijn.
Welk SSL certificaat krijg ik bij de webhosting?

Een SSL-certificaat is belangrijk omdat het een veilige verbinding garandeert tussen een webserver en een browser, bovendien stimuleert het de online betrouwbaarheid. Tevens is het bij het verwerken van gegevens verplicht om een SSL-certificaat te hebben. Bij ieder webhosting krijg je Let’s Encrypt, een gratis SSL certificaat. Wil je premium beveiliging? Kies dan voor één van onze betaalde SSL ertificaten.

[ Voor 82% gewijzigd door RobbyTown op 19-05-2024 23:56 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 15:29

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Laten we het on topic houden, een kick met daarin de vraag of er betaald moet worden voor SSL valt daar niet onder.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboerdijk
  • Laatst online: 31-05 21:16
Net ook mijn website verlengd. Kosten vorig jaar:
13,95 voor .com + 3,00 (admin panel) = 16,95
15,50 voor .org + 3,00 (admin) = 18,50
totaal 41,61

Net de nieuwe gekregen:
28,99 .com + 11.88 (admin)
20.99 (.org) + 11.88 (admin)
totaal 98,28

Dat is me wel effe een verhoging zeg, serieus.. Zit er natuurlijk nu een jaar aan vast maar dat wordt allemaal voor de volgende verlenging opgezegd. En een ander domijn staat voor november op de verlenging, die moet ik dus voor die tijd ook daar weg hebben.
Iemand goede tips voor andere providers, geen webhosting nodig, dus alleen de DNS + dnsadmin on dingen in te stellen?

Was jaren (zeer tevreden) klant bij QDC, en prima als ze een inflatiecorrectie doen, maar even de prijs meer dan verdubbelen is best asociaal. Het het antwoord op de vraag "Leeft versio nog" lijkt me "Niet lang meer, ze zijn goed op weg alle klanten weg te jagen" 8)

[ Voor 27% gewijzigd door rboerdijk op 30-08-2024 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Bizar allemaal,
Niet alleen hosting en een domennaam de prijzen reizen reizen de pan uit
Dan de prijs verhogingen kleine lettertjes, stilzwijgende regeltjes, verlening

Misschien dat tweakers hier eens een onderzoek , review schrijft wat een goede en betaalbare host is.
Zo een beetje iedereen verhoogt zijn prijzen ( Inflatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Jeroen hofman Je kunt er bijna een live blog van maken zo snel het met de prijzen gaat. Zie stukje TLD prijzen. 9 maart z'n onderzoek gedaan met een select aantal providers (voor mij relevant, door dit topic al versio links laten liggen ;)).

@rboerdijk Geeft aan prijzen dit jaar dus ook flink omhoog zijn gegaan. Goede keus dus dat ik niet versio heb gekeken :).

Het is nu 1 sept (bijna 6 maand na mijn onderzoek dus), bij Antagonist zijn de prijzen alweer omhoog gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:47
Denk ook nog wel dat ze leven, want ze zijn momenteel aan het onderzoeken, waarom de VPS servers onbereikbaar zijn, op dit moment. Zie ook hun status pagina: https://status.versio.nl/

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboerdijk
  • Laatst online: 31-05 21:16
Jeroen hofman schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:59:
Bizar allemaal,

Misschien dat tweakers hier eens een onderzoek , review schrijft wat een goede en betaalbare host is.
Inflatie nog daaraan toe, maar volgens mij was dat dit jaar geen 110% :+

Ben echt al vele jaren klant bij qdc (versio nu dus) dus dan verwacht zo zo'n asociale verhoging ook niet. Maar prima, les geleerd. Ga de domeinen gespreid overzetten, zodat bij de nieuwe host(s) er altijd 2 maanden tussen de verlenging zit.

Lijkt een moderne manier van bedrijfsvoering te zijn, kleintjes en hun klanten overnemen, dienstverlening minimaal en prijzen maximaal - uitpersen maar. Zelfde is aan de gang bij dierenartsen en huisartsen.

[ Voor 29% gewijzigd door rboerdijk op 02-09-2024 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Laatst online: 20:30
Bizar allemaal,

Nederlandse partijen lijken de boel flink aan t uitmelken te zijn. Ook ik kom van een your.online club en ben dus ook aan t verhuizen. Voor zelf hosting heb ik mijn domeinnamen verhuisd naar namecheap.com (nee, ben geen affiliate oid). Prijzen voor NL domeinen waren afgelopen donderdag € 6.41 voor domain transfer tot einde al geregistreerde periode (hier: september 2024), € 66,- per domein extra voor verlenging tot in 2033 (9 jaar). .org zit rond € 10,- en is voor € 13,-/jaar ook een jaar of 10 te verlengen.

Hoe ze zijn bij hosting en voor email weet ik helaas niet zoals gezegd: dit is voor zelfhosting achter Cloudflare op een Raspberry Pi - meer dan snel genoeg). Email loopt via een nog in NL gehost domein (en dat wil ik ook "ergens" heen migreren). Websites bij hosters zijn niet leuk meer maar echt alles zelf hosten inclusief mail is - ondanks gigabit glas - moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmyT16
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-11-2024
Bizar allemaal,

Ja inderdaad! Dit zie je voornamelijk bij de partijen die vallen onder een investeringsmaatschappij die de prijzen steeds fors omhoog gooien. Gelukkig zijn er ook nog wel partijen die niet onder een investeringsmaatschappij vallen welke ook zeer goede diensten leveren.

Een grote betrouwbare partij is bijvoorbeeld https://mijn.host/ waar je nog voor 4,99 excl. je domein kunt vastleggen en de hosting prijzen ook prima zijn! Daarnaast is de support bij dit soort partijen stukken beter dan het support bij de partijen die onder de investeringsmaatschappijen vallen, die zijn juist drastisch achteruit gegaan. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:36
heb ook even zitten slapen. Een reseller pakket dat eerst 6 euro per maand was en nu 18 euro per maand. Domeinnamen van enkele euro's naar 23 euro nu...alles stopgezet of verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben blij dat ik de hele boel deze zomer heb laten verhuizen naar cloud86. Gewoon heldere communicatie en eerlijke prijzen. Versio/Neostrada werd alleen maar trager en duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Toch ben ik wel benieuwd, zou er voor zo'n partij na al dat wegverhuizen nog een bussinessmodel overblijven of zijn/blijven er grote aantallen klanten die nix doorhebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Hun hele model is gebaseerd op stilzwijgend verlengen en de prijzen tussentijds verhogen. Er zullen genoeg klanten liggen te slapen om dat nog een tijdje vol te houden. Veel klanten zullen het wellicht ook niet aandurven om te boel te verhuizen.

[ Voor 18% gewijzigd door njitter op 03-09-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:40

Marc H

- - Is wakker - -

Ook ligt het partner programma dat ze hadden er al een tijdje eruit:

"Het partner programma is tijdelijk buiten werking. Onze excuses voor het ongemak." Staat op de website.

Dat is toch jammer. Ik zit al sinds 2016 niet meer bij ze, zelfs toen was het al een waardeloos bedrijf, maar sinds ik weg was kreeg ik elk jaar rond deze tijd een cadeautje van ze via het partner programma, zo'n 40 a 50 euro. Toch leuk meegenomen, maar waarom ik het krijg is mij nog steeds een raadsel, ik vermoed dat iemand ooit eens per ongeluk mijn klantnummer heeft opgegeven.

Het is wel een teken dat de zaken niet goed gaan of dat het een pure cashgrab is.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

njitter schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:56:
Hun hele model is gebaseerd op stilzwijgend verlengen en de prijzen tussentijds verhogen. Er zullen genoeg klanten liggen te slapen om dat nog een tijdje vol te houden. Veel klanten zullen het wellicht ook niet aandurven om te boel te verhuizen.
Gelukkig bij andere partijen worden die met open armen ontvangen en is de verhuisservice gratis (met hier en daar een voorwaarde natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
RobbyTown schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:41:
[...]

Gelukkig bij andere partijen worden die met open armen ontvangen en is de verhuisservice gratis (met hier en daar een voorwaarde natuurlijk).
mijn websites zijn inderdaad naar alle tevreden gratis verhuisd door cloud86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-06 16:27
Ik ben sinds juli bezig om mijn domeinen weg te verhuizen van Versio naar een andere partij, maar omdat hun systemen vernieuwd zijn lijkt Versio te werken met een dubbele administratie.

Een paar domeinen vertaald bij versio naar 160 euro. Te bizar gewoon. Vorige week heb ik de laatste aantal verhuist en de administratie blijft het hebben over een maand opzegtermijn, terwijl de domeinen niet eens meer bij hun staan. (Ik doe hosting zelf, heb alleen een registrar nodig voor domein en DNS).

Versio leeft nog wel, maar enige vorm van denkend vermogen lijkt weg te zijn sinds ze overgekocht zijn.

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36
DjoeC schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:55:
Toch ben ik wel benieuwd, zou er voor zo'n partij na al dat wegverhuizen nog een bussinessmodel overblijven of zijn/blijven er grote aantallen klanten die nix doorhebben?
Dit kan gewoon uit. Yourhosting (of .Online tegenwoordig) draaide vorig jaar 30 miljoen winst. Ook TransIP (Team.Blue) is lekker aan het verhogen met Combell als koploper en grootste hoster binnen die groep: hosting vanaf 18,49 per maand, een .nl domein voor 24,99 en .com domein voor 29,99.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
njitter schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:45:
[...]

mijn websites zijn inderdaad naar alle tevreden gratis verhuisd door cloud86.
Graag gedaan! ;)

• DjoeC
eMiz0r schreef op donderdag 5 september 2024 @ 05:50:
[...]

Dit kan gewoon uit. Yourhosting (of .Online tegenwoordig) draaide vorig jaar 30 miljoen winst. Ook TransIP (Team.Blue) is lekker aan het verhogen met Combell als koploper en grootste hoster binnen die groep: hosting vanaf 18,49 per maand, een .nl domein voor 24,99 en .com domein voor 29,99.
Ik heb nog 1 domein bij TransIP. De rest is ook daar inmiddels weg. Zodra ik een goede, betrouwbare pure email provider kan vinden (waarvan de mails niet op spamlijsten komen) gaat ook die weg, Maar da's een ander topic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:54

jurroen

Security en privacy geek

DjoeC schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:41:
[...]

Zodra ik een goede, betrouwbare pure email provider kan vinden (waarvan de mails niet op spamlijsten komen) gaat ook die weg
Mijn.Host of een andere hostingprovider met MailChannels.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
DjoeC schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:41:
[...]

Ik heb nog 1 domein bij TransIP. De rest is ook daar inmiddels weg. Zodra ik een goede, betrouwbare pure email provider kan vinden (waarvan de mails niet op spamlijsten komen) gaat ook die weg, Maar da's een ander topic...
Voor enkel email zou ik gewoon naar MS365 gaan. Je betaald misschien een biertje (of brood) per maand meer maar het werkt wel “gewoon” goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Oosthoek schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:43:
Sinds vandaag alles op Strato draaien, wat een feest. Dit werkt gewoon allemaal. Niks inloggen in het klantportaal en daarna weer inloggen bij DirectAdmin etc etc etc. Dag Versio ik ga je niet missen :>
Probeer eens een PTR record ("reverse DNS") aan te maken voor IPv6 in Strato VC. Dat "kan" niet. Uiteraard kan het technisch wel, maar het lijkt erop dat ze IPv6 doelbewust saboteren. Je kan zo geen IPv6 mail server draaien omdat MX servers op internet een passende domeinnaam vereisen.

[ Voor 20% gewijzigd door mrmrmr op 16-09-2024 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
eMiz0r schreef op maandag 16 september 2024 @ 00:12:
[...]

Voor enkel email zou ik gewoon naar MS365 gaan. Je betaald misschien een biertje (of brood) per maand meer maar het werkt wel “gewoon” goed.
Ga ik eens induiken. Al ben ik niet zo voor giga-cloud partijen...

[ Voor 7% gewijzigd door DjoeC op 16-09-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 12-06 14:23
Blijkbaar had ik bij Versio nog wat draaien (domeinnaam wat ik al niet meer gebruik plus webhosting) vanuit de pcextreme tijd. Nu krijg ik net een flinke factuur hiervoor. Klopt het dat ik niet per direct kan opzeggen bij ze maar alleen na einde van looptijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:00
Willem30 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:08:
Blijkbaar had ik bij Versio nog wat draaien (domeinnaam wat ik al niet meer gebruik plus webhosting) vanuit de pcextreme tijd. Nu krijg ik net een flinke factuur hiervoor. Klopt het dat ik niet per direct kan opzeggen bij ze maar alleen na einde van looptijd?
Ligt aan je contract-relatie met Versio, volgens de wet van dam moeten particulieren na hun contractduur per maand een dienst op kunnen zeggen.

https://www.ictrecht.nl/b...-dam-ook-voor-domeinnamen

[ Voor 6% gewijzigd door LordSinclair op 07-01-2025 14:10 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
Kleine update
Versio > Strato
Nogmaals blij dit ik December 1 jaar geleden bij Versio ben opgestapt. Deze overstap was deels ook op advies van menig zijn ervaring, Blijkt nu als ik het goede begrepen heb dat Strato ook niet meer Strato is maar ook eerder is overgenomen door een derde partij.
Ik zit nu i de 2e week dat ik wacht op een antwoord van ( Strato ) Waarom er extra is gefactureerd ( domein guard ) voor mijn NL domein. Deze Domein Guard heb ik nooit aangevraagd, geactiveerd.
Dit zag ik afgelopen Factuur, Hub naar het controlepaneel en daar staat domein Guard niet geactiveerd.
Als je die aanklikt krijg je een mail om deze domein Guard te activeren. Mail hiervan heb ik ontvangen maar verder niet geactiveerd.

Hoe je Strato kunt bereiken ?? telefoon lukt niet , Mail geen gehoor.
Enige wat ik heb bij Strato is een NL Domein, Mail
Basic

12 maanden slechts

€ 1
per maand
daarna € 3 / mnd.
Gratis domeinnaam (.nl of .com)
Setupkosten: € 5 blijkbaar komen dan na een jaar, de jaarlijkse kosten voor het NL Domein bij plus de Domein Guard erbij.
Wordt tijd dat hier bij al die hosters flink aangepakt worden met hun illegalen, en misleidende informatie , praktijken.
Nu ruim een jaar verder, en lees ik ook dat bij o.a Versio niet veel is opgelost. en ook een mede tweaker hier al post een hoop domeinnamen bij Versio had onder gebracht en daar nu de hoofdprijs 300% voor mag betalen.

Zo lees ik ook bij strato dat de eerst mogelijk opzegtermijn December 2025 is. dit is de maand,2024 waar ik ben overgestapt
Pagina: 1