Mijn Philips EP2220 heeft de volgende eigenaardigheid: Wanneer ik koffie of espresso zet, maakt hij eerst keurig het gevraagde product. Vervolgens wanneer je denkt dat het klaar is zet het apparaat opnieuw aan en gaat nog ongeveer een mok meer water geven. Ik kan dat weliswaar stoppen met de start/stop knop maar ik zou het toch fijn vinden wanneer het apparaat zelf op het idee kwam dat het wel klaar is.
...
Ik had al gevonden dat de rubber ring in de zetgroep vervangen moest worden. Is gebeurd. Omdat het overvloedig water wel door de koffie heen geperst wordt, heb ik nog de volledige zetgroep vervangen.
De koffie wordt wel heet. Waarschijnlijk krijgt de software ergens vandaan een verkeerd signaal door. Ik heb alleen nog geen idee waarvandaan.
Dit typend, vraag ik me af of dit zou kunnen komen van het contact bij het aandrijftandwiel van de zetgroep.
Zit ik hiermee warm of moet ik het ergens anders zoeken?
...
...
Ik had al gevonden dat de rubber ring in de zetgroep vervangen moest worden. Is gebeurd. Omdat het overvloedig water wel door de koffie heen geperst wordt, heb ik nog de volledige zetgroep vervangen.
De koffie wordt wel heet. Waarschijnlijk krijgt de software ergens vandaan een verkeerd signaal door. Ik heb alleen nog geen idee waarvandaan.
Dit typend, vraag ik me af of dit zou kunnen komen van het contact bij het aandrijftandwiel van de zetgroep.
Zit ik hiermee warm of moet ik het ergens anders zoeken?
...