Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWoef
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-06 15:36
Mijn Philips EP2220 heeft de volgende eigenaardigheid: Wanneer ik koffie of espresso zet, maakt hij eerst keurig het gevraagde product. Vervolgens wanneer je denkt dat het klaar is zet het apparaat opnieuw aan en gaat nog ongeveer een mok meer water geven. Ik kan dat weliswaar stoppen met de start/stop knop maar ik zou het toch fijn vinden wanneer het apparaat zelf op het idee kwam dat het wel klaar is.
...

Ik had al gevonden dat de rubber ring in de zetgroep vervangen moest worden. Is gebeurd. Omdat het overvloedig water wel door de koffie heen geperst wordt, heb ik nog de volledige zetgroep vervangen.
De koffie wordt wel heet. Waarschijnlijk krijgt de software ergens vandaan een verkeerd signaal door. Ik heb alleen nog geen idee waarvandaan.
Dit typend, vraag ik me af of dit zou kunnen komen van het contact bij het aandrijftandwiel van de zetgroep.

Zit ik hiermee warm of moet ik het ergens anders zoeken?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Heb je nog garantie?
Of heb je wellicht een optie aanstaan dat hij een 2de kop blijft geven of de hoeveelheid is ingesteld op "2 kopjes" ?
Wellicht kan het helpen om de hoeveelheid wat te kalibreren. Dat wil zeggen dat je het apparaat in een bepaalde leer stand zet, dan een kop koffie laat zetten en als er genoeg wat uit is gekomen je de uitgifte stopt. OP die manier leert die de hoeveelheid wat voor een kopje koffie en zal die dit gebruiken om zelf de juiste hoeveelheid water bij bepaalde varianten uit te geven. Wellicht dat je dat eens kunt proberen. Het is niet lastig. Ik heb een automaat uit een serie met iets meer mogelijkheden. Daarbij moet je een knop ingedrukt houden, dan spint het in leerstand en kun je de procedure doorlopen. Dat kun je makkelijk terug vinden in de handleiding en anders vast ook wel op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

echt heel veel valt er niet in te stellen, garantie?

https://www.documents.phi...5451d9cd7ad1900d9afd8.pdf

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWoef
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-06 15:36
Bedankt voor de antwoorden. Fabrieksgarantie is verlopen. Instellen heb ik allemaal gedaan. Overigbens geeft het apparaat me niet de gelegenheid om een enkele espresso van 0,3 liter te maken. Ik gaf ook aan dat hij eerst doet alsof hij klaar is en vervolgens nog een sloot water er achteraan stuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
een espresso van 0,3 liter is idd wel een straf bakkie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:38
Is het wellicht zo dat je apparaat een kapot klepje in het koffie/water circuit heeft? Mijn Siemens doet direct na het zetten van koffie ook een stoot water om te spoelen, echter gaat er ergens een klepje om, zodat dit water in de druipbak komt ipv uit de koffie uitlaat.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:24
mcDavid schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:00:
een espresso van 0,3 liter is idd wel een straf bakkie :o
Vermoed een orde grootte probleem.
Espresso is meestal maar 0.03l. of 30ml.
Een bierfles vol espresso.... Das inderdaad een flinke kluif 😂 @BennieWoef

Oorzaak van de 2e grote kop...lastig. misschien zit er een flowmetertje oid in dat de tel kwijt raakt?
Als je na de eerste kop de machine uit doet, telt ie dan de volgende kop weer als eerste?
Of gaat het dan ook mis?

[ Voor 11% gewijzigd door tcw82 op 29-04-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BennieWoef schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:58:
Bedankt voor de antwoorden. Fabrieksgarantie is verlopen. Instellen heb ik allemaal gedaan. Overigbens geeft het apparaat me niet de gelegenheid om een enkele espresso van 0,3 liter te maken. Ik gaf ook aan dat hij eerst doet alsof hij klaar is en vervolgens nog een sloot water er achteraan stuurt.
Je hebt meer recht dan alleen fabrieksgarantie. je hebt als consument te maken met wettelijke garantie, oftewel conformiteit. Je mag hiervan wel verwachten dat hij 5j mee gaat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:12
Dus na een kopje koffie gezet te hebben, komt er gewoon nog een sloot water achteraan...?
Heb je de hoeveelheid op standje 3 staan misschien?
Die kan je namelijk vrij programmeren, misschien gaat daar iets fout.
En het hele apparaat resetten?

Live from Denmark

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:24
slappe koffie?

REKT!

als je nog garantie hebt zal ik vragen of ze hier iets aan kunnen doen

[ Voor 62% gewijzigd door Kol Nedra op 11-05-2023 19:13 ]

nothing stops this train