WIFI omgeving verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearminator
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-04-2023
Hallo beste Tweakers,

Ik ben klant bij Ziggo en maak thuis gebruik van een uitgebreid Sonos systeem, Philips HUE lichten en een paar andere apparaten zijn verbonden aan het thuis netwerk (spelcomputers, printers, telefoons, laptops,).
Ik heb vaak down time met de apparatuur die ik nu gebruik en ik denk dat ik betere prestatie’s kan krijgen.

Ik woon in een appartement met 2 verdiepingen, betonnen gebouw uit 2004. Ik denk dat de TP-LINK deco XE75 (set van 2) een goede keuze is, 1 voor boven en 1 voor beneden. Het lijkt me dat deze router veeel meer verbinden tegelijkertijd kan hebben.

Ik vroeg me af of jullie advies hebben over de bovengenoemde router. Ik heb het Ziggo Giga pakket dus zou snelheden tot 1gbps moeten halen. Moet ik ook een beter modem halen dan wat Ziggo standaard levert? Er komt wel een nieuw modem vanuit Ziggo mijn kant op nu.

Alvast heel erg bedankt voor jullie input!

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Meer apparatuur alleen is niet per se de oplossing: kijk ook goed wat interferentie veroorzaakt, wat je kunt bekabelen, etc. En als je extra apparatuur voor WiFi toevoegt: bekabel die en denk ook goed na over de plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-09 19:50
Mesh oplossingen hebben m.i. toch heel erg hoog "garantie tot aan de drempel" gehalte ten aanzien van de meters die je daarmee maakt, zeker als interferentie je hoofdzakelijke issue is.

Ik heb na lang morren (met dus o.a. mesh oplossingen) in mijn appartement (enkelvloers) uiteindelijk toch maar een paar kabels onder de plinten gelegd en losse acccesspoints opgehangen met een bekabelde "backhaul". (TP-Link Omada ecosysteem)
Heb drie access points. Een aan de voorkant van mijn appartement, een aan de achterkant, en een punt in de tuin en haal daarmee overal in mijn appartement ongeveer 600/700 megabit uit te lucht bij een ping tussen de 15 en 20.

Ik gebruik voor DHCP en DNS gewoon Ziggo's modem/router maar WiFi heb ik uitgezet en dus vervangen voor losse compondenten.

[ Voor 12% gewijzigd door Polderviking op 13-04-2023 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:30

lier

MikroTik nerd

Start met een probleem analyse...dan pas de oplossing daarbij bedenken.

Eerst het probleem, dan de oplossing