Wie heeft mijn computerbehuizing gezien?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gralgrathor
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 13:41
Olla!

Voor het onderstaande verzamelingetje componenten zoek ik een nieuwe tower case. Tot nu toe zit dit spul samen met nog een IcyBox 5.25x3 schijfbehuizing in een oude Sharkoon T9, die 9 x externe 5.25 sleuven biedt.

Ik wil in de nieuwe oplossing het aantal schijven wat reduceren - de 3.5" schijven gaan eruit - en de koeling wat verbeteren - of in ieder geval wat stiller maken. De nieuwe behuizing heeft liefst minimaal 5 x externe 5.25 sleuven, en dus ook genoeg ruimte voor de nodige grote ventilatoren.

Nou ben ik al een tijdje op zoek, maar op dit moment bestaat het aanbod voornamelijk uit gaming materiaal. Ik ben op Tweakers.net nog slechts één passende kast tegengekomen, en de informatie die ik daarover kan vinden is minimaal (deze hier: Chieftec Mesh CA-01SL-SL-B - en bovendien koop ik liever niet bij Amazon, als het even kan...).

Wie o wie kan mij helpen met een paar goede tips?

Dank!

#CategoryProduct
1MoederbordenASUS Prime X570-P
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700G
2ControllersLSI SAS 9207-8i
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W
2HDD/SSD behuizingenIcy Box IB-2240SSK
1HDD/SSD behuizingenSupermicro M28SACB-OEM Zwart

[ Voor 0% gewijzigd door Gralgrathor op 13-04-2023 16:25 . Reden: minimaal 5 externe sleuven (was 6) ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:42
Ik heb zelf deze staan
uitvoering: Corsair Obsidian 800D

Voldoet misschien net niet aan je 6 externe sleuven, maar wellicht kun je er wel naar toe werken?
verder voldoende opties voor kabel management en koeling

Nette strakke en niet schreeuwerige kast. Wel aan de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gralgrathor
Niet slecht. Ik denk overigens dat 5 x 5.25 wel genoeg is, als ik mijn storage een beetje handig verdeel. Ik pas mijn OP even aan. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gralgrathor
Ik denk dat de Corsair Obsidian hem toch niet gaat worden: bij het onderhoud aan mijn machine heb ik laatst hele balen stof uit de diskbehuizingen geplukt, en ik denk dat ik ga zoeken naar iets met een deur, paneel of filter over de externe sleuven.

Op dit moment zien deze er interessant uit:
https://nl.hardware.info/...tec-bravo-bx-01-black.404
https://nl.hardware.info/...sh-ca-01-blacksilver.5597
https://nl.hardware.info/...chieftec-mesh-lcx-01.7448
Allemaal niet meer verkrijgbaar, overigens. Ook hebben deze dozen allemaal vrij weinig ruimte voor kabelmanagement. Niet dat dat een heel hoge prioriteit heeft, maar ik heb toch een beetje een tic als het op netheid aankomt.

Heeft iemand misschien aanbevelingen van dozen die wel nieuw verkrijgbaar zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Gralgrathor op 15-04-2023 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-09 10:18
Heb je hem verstopt dan?

Beetje bijzonderere titel wel...

Kan je dit niet gewoon op een andere manier oplossen? Wat wil je ook eigenlijk met die sloten? Hotswap bays vermoed ik?

5 inch bays zijn gewoon achterhaald tegenwoordig. Het zal lastig zijn een nieuwe kast te vinden met een indeling met zo veel sloten. (zoals je zelf ook merkt)

Dus nogmaals, wat wil je er precies mee? Is daar geen betere oplossing voor tegenwoordig? (zoals een Nas bijvoorbeeld)

En nu dat ik het nog een keer lees ben ik nog meer in de war. De 3,5 inch schijven gaan er uit? Dan snap ik helemaal niet meer waar je die ruimte voor nodig hebt. Of zitten we echt nog helemaal in de 90's, met 5 branders in de pc?

[ Voor 20% gewijzigd door WEBGAMING op 15-04-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:43
De nieuwe behuizing heeft liefst minimaal 5 x externe 5.25 sleuven, en dus ook genoeg ruimte voor de nodige grote ventilatoren
Moet ik hier uit opmaken dat je de bays wil gebruiken om ventilatoren in te zetten?
Dat hoeft toch helemaal niet. Er zijn zat kasten met roosters in de zijpanelen, onderkant en/of front.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gralgrathor
JukeboxBill schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:21:
Moet ik hier uit opmaken dat je de bays wil gebruiken om ventilatoren in te zetten?
Ha, nee, die 'dus' sloeg op het verbeteren van de koeling; de 5.25" sleuven zijn bedoeld voor de stapel IcyBoxes die ik heb liggen. Wat koeling betreft moet ik nog even kijken hoe het gaat uitpakken: ik wil in ieder geval een kast die ruimte biedt aan voldoende ventilatoren en luchtstroom.

Ik ben nu aan het kijken of ik dit betaalbaar kan krijgen: https://nl.hardware.info/...enthoo-primo-black.202359
Deze biedt voldoende externe sleuven, voldoende ruimte voor koeling *en* kabelbeheer. Enige nadeel van dit apparaat lijkt me dat het deurtje voor de externe sleuven de luchtstroom belemmert, maar wellicht dat ik met wat strategisch geplaatste ventilatoren kan voorkomen dat de HDD's en SSD's te warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gralgrathor
WEBGAMING schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:40:
Dus nogmaals, wat wil je er precies mee?
Ik heb een stapel componenten liggen, en die wil ik onderbrengen in een nieuwe doos. Oorspronkelijke opzet voor dit systeem was virtualisatieserver, opslag, desktop-machine en KSP console -- maar toen KSP2 dreigde uit te komen heb ik een nieuwe Windoze flaptop gekocht, dus die functie is verhuisd. Ik heb niet voldoende verstand van netwerktechnologie om het virtualisatieplatform te scheiden van de opslag, dus deze functies moeten noodgedwongen in één doos.
WEBGAMING schreef:
5 inch bays zijn gewoon achterhaald tegenwoordig
Dat heb ik gemerkt ;) Maar ik heb die schijfbehuizingen nu eenmaal liggen, ik vind het leuke dingen, en het is een interessante uitdaging om ze op zo'n manier in een nieuw systeem te huisvesten dat het allemaal ook nog een beetje loopt.

Kort samengevat, het is een ouderwetse hobbymachine. Ja, ik kan opslag in een daarvoor ontworpen NAS stoppen, en mijn virtualisatiebehoeften in de cloud onderbrengen -- maar alleen een NAS met voldoende opslag kost me alweer een paar duizend, en eerlijk gezegd vind ik het ook leuk om zo nu en dan een beetje te knutselen.

Dat dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gralgrathor op 15-04-2023 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:42
Ik heb nog een oude coolermaster stc t01 die al een paar jaar stof ligt te happen als je veel 5” bays wilt? Volgens mij kon zon beetje de hele front optioneel 5” Bay worden.

Oude kast wel, dus je zult wat moeten tweaken aan de ventilatie
uitvoering: Cooler Master CM Stacker STC-T01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gralgrathor
The Prutsor schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:00:
Ik heb nog een oude coolermaster stc t01
Thanks! Maar ik denk dat ik toch iets als de Phanteks Enthoo Primo ga proberen te krijgen. Meer ruimte voor kabelbeheer en er zit een kleppie voor de IcyBoxes om het stof een beetje buiten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
The Prutsor schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:00:
Ik heb nog een oude coolermaster stc t01 die al een paar jaar stof ligt te happen als je veel 5” bays wilt? Volgens mij kon zon beetje de hele front optioneel 5” Bay worden.

Oude kast wel, dus je zult wat moeten tweaken aan de ventilatie
uitvoering: Cooler Master CM Stacker STC-T01
Die kast heb ik ook gehad met een aantal van die 5.25 naar 3.5 dingen waar je 3 sloten naar 4 HDD sloten om kon vormen met een ventilator erin.

De voorkant zitten ook frontjes op met stoffilters. Echt machtige kast was dat. Uiteindelijk weggegeven of verkocht aan een buur die er een server in heeft gebouwd.
Pagina: 1