Weerstation SHS 45000 van Smartwares display duister.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van W
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Mijn vraag. is deze: Heeft het weerstation smartwares SHS 45000 een verlicht display ?
Het oogt als een rekenmachine: Beetje duister en beter leesbaar als ik het display kantel.
Veel displays die ik zie hebben een verlicht display.
Op deze site kwam ik een soortgelijk weerstation tegen qua indeling van het scherm en de knoppen.
https://vintage-anemomete...eather-station-first.html

Hier staat te lezen halverweg linkerkant: I have adjusted the image brightness to better match the actual view. The screen is actually quite dark but legible in both cases of lit and unlit.

Er zit weliswaar geen garantie meer op en openmaken is een optie maar wie weet heeft iemand de oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:27
Paul van W schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:59:
Mijn vraag. is deze: Heeft het weerstation smartwares SHS 45000 een verlicht display ?
Het oogt als een rekenmachine: Beetje duister en beter leesbaar als ik het display kantel.
Veel displays die ik zie hebben een verlicht display.
Op deze site kwam ik een soortgelijk weerstation tegen qua indeling van het scherm en de knoppen.
https://vintage-anemomete...eather-station-first.html

Hier staat te lezen halverweg linkerkant: I have adjusted the image brightness to better match the actual view. The screen is actually quite dark but legible in both cases of lit and unlit.

Er zit weliswaar geen garantie meer op en openmaken is een optie maar wie weet heeft iemand de oplossing.
In dat artikel zie en lees je ook dat er verlichting inzit, misschien ergens een optie om het aan te zetten ? zou de manual erbij nemen en goed lezen.

Edit: Heb even de manual doorgelezen en er zit als je op het alarm knopje drukt een menu ergens met SNOOZE/LIGHT misschien dat je daar wat kan doen om eventueel het licht aan te zetten. verder wordt er nergens gesproken over licht in de manual.
Las ook dat je de netadapter moet gebruiken en dat de batterijen alleen voor backup zijn anders zijn ze zo leeg.

Volgens een reactie bij een webshop zit er geen verlichting in. Als je op google zoekt de term SHS-45000EU gebruiken dan vindt je genoeg info.

Nog een reactie op een site. Het weerstation van HW is ( denk ik ) een gestripte, gemodificeerde versie van een Deens product.
Het origineel heeft wèl achtergrondverlichting, HW niet.. Jammer hoor!

[ Voor 25% gewijzigd door Toerq op 13-04-2023 21:48 ]