Kopieren naar E-mailgeadresseerde werkt niet met Mail 11 App

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 08:40

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Topicstarter
Voorheen gebruikte ik altijd Windows Live Mail, maar gezien deze niet meer werkt met Gmail en Hotmail, ben ik overgestapt naar de Windows 11 Mail App. Het enige is, als ik rechtsklik op een bestand (foto of document) en kies voor Copier naar, en dan kies voor e-mail geadresseerde, dan wil hij toch nog een nieuw bericht in Windows Live Mail maken, met dat betreffende bestand als bijlage. Ik heb in Windows 11 de Windows Mail App als standaard ingesteld staan. Als ik Windows Live Mail de-installeer, dan krijg ik een melding "Er is geen e-mail programma gekoppeld om de gevraagde actie uit te voeren. Installeer een e-mail programma. Maak een koppeling in Standaardprogramma's in het Configuratiescherm als er al een e-mail programma is geinstalleerd.". Ik wil het ingebouwde Windows 11 e-mail programma/app gebruiken. Indien mogelijk is voor mij wel eventueel Firefox als mail programma een optie. Maar ik wil Thunderbird NIET gebruiken. Tevens heb ik geen Microsoft Office pakket met Outlook inbegrepen.

[ Voor 3% gewijzigd door cjdijk op 13-04-2023 12:49 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Beste antwoord (via cjdijk op 15-04-2023 07:57)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:35
Als ik rechtsklik op een bestand heb ik geeneens "Copier naar" .
Wel heb ik "Delen" en dan kies ik onderaan "delen met" en dan opent de Windows Mail app en moet ik selecteren vanaf welk account ik wil versturen.

[ Voor 9% gewijzigd door zetje01 op 13-04-2023 17:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Wel heb ik "Delen" en dan kies ik onderaan "delen met" en dan opent de Windows Mail app en moet ik selecteren vanaf welk account ik wil versturen.

[ Voor 9% gewijzigd door zetje01 op 13-04-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@cjdijk dit klinkt 100% als een foutje in de configuratie van windows,

kennelijk gaat er iets fout waardoor WinLiveMail ondanks je instellingen (of poging daartoe) naar mail11, toch als default blijft staan.

ik zou toch WLM proberen te verwijderen, en dan win mail 11 openen om te zien of ie dan aangeeft niet de standaard te zijn, vervolgens nog eens als standaard instellen en opnieuw proberen.. anders zou ik hoe dan ook eens googlen hoe je via command line of het register kunt nagaan welke app de standaard mail app is en of hoe je al die instellingen naar windows default kunt zetten zodat je een en ander helemaal opnieuw kunt proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 08:40

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Topicstarter
zetje01 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:38:
Apart dat jij die "Copieren naar" niet hebt. Bij mij staat die 2 opties onder Delen. Ik heb even een screenshot gemaakt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPWtyp3u5bGQ4or2YWwrkeOvnNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mwVk9jWlWNL8kVzSUVM524jb.png?f=user_large Die optie "Delen" heb ik nog niet eerder opgemerkt of geprobeerd. Dat werkt inderdaad wel. Bedankt! _/-\o_

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Hoi,
Oeps,
Ik heb waarschijnlijk met mijn neus gekeken; ik zie "kopieeren naar" nu wel.