Toon posts:

Bestelling van webwinkel niet ontvangen, wat kan ik doen?

Pagina: 1
Acties:

• reffy
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20-05 02:13
Ik heb mijn bestelling nooit ontvangen en *knip* Winkel wil geen oplossing aanbieden, omdat het pakket volgens Bezorgdienst ''zonder bijzonderheden bij het geadresseerde is afgegeven''.

Ik heb om juridisch advies gevraagd en er werd gezegd dat ik bij winkel duidelijk moest aangeven dat ik het overeenkomst ontbind, dat ik een terugbetaling verwacht en als zij dit niet doen dat ik de zaak zal neerleggen bij een rechter. Dat kan nu helaas niet omdat ik naar het buitenland ga voor een tijdje.

Hieronder de tijdslijn.

14-03-2023 Bestelling geplaatst
15-03-2023 Mail ontvangen dat het pakket is bezorgd
15-03-2023 Aangegeven bij winkel dat ik het pakket niet heb ontvangen
16-03-2023 Onderzoek gestart bij Bezorgdienst door winkel
27-03-2023 Mail van winkel dat het onderzoek is afgerond, en dat het pakket gewoon is afgegeven bij het geadresseerde

Sindsdien veel emails gestuurd en ontvangen (winkel heeft geen telefoon lijn) maar winkel wil gewoon niet meewerken aan een oplossing.

Wat kan ik nu doen?

[Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2023 14:05. Reden: Naam webshop weggehaald conform beleid]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06
Zet het uit bij je RBV als je deze hebt, anders:

Vraag ze om de bezorging aan te tonen, anders dan via een verklaring van de bezorger, en dat wanneer ze dat niet kunnen (wat waarschijnlijk ook zo zal zijn) je verdere (juridische) stappen zal ondernemen, als je bereid bent die stappen natuurlijk ook te zetten wanneer oplossing uitblijft. Ik weet natuurlijk niet om wat voor bedragen het gaat, mogelijk is het niet de moeite juridische stappen te zetten en zullen ze dat ook weten.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• reffy
Dennism schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:08:
Zet het uit bij je RBV als je deze hebt, anders:

Vraag ze om de bezorging aan te tonen, anders dan via een verklaring van de bezorger, en dat wanneer ze dat niet kunnen (wat waarschijnlijk ook zo zal zijn) je verdere (juridische) stappen zal ondernemen, als je bereid bent die stappen natuurlijk ook te zetten wanneer oplossing uitblijft. Ik weet natuurlijk niet om wat voor bedragen het gaat, mogelijk is het niet de moeite juridische stappen te zetten en zullen ze dat ook weten.
Het gaat om een bestelling van 265 euro, ik heb gezegd dat ik de zaak voor een rechter zou neerleggen als ze niet wilden meewerken aan een oplossing (wat ik eigenlijk niet moest doen omdat ik naar het buitenland ga, en eerlijk gezegd weet ik ook niet of het de moeite waard zou zijn) maar ze reageerden gewoon op hetzelfde manier.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:21
Alleen dreigen als je ook bereidt bent om het uit te voeren.

• reffy
jadjong schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:31:
Alleen dreigen als je ook bereidt bent om het uit te voeren.
Ik was eigenlijk ook van plan om zo ver te gaan, maar dat was voordat ik plotseling te horen kreeg dat ik naar het buitenland moest gaan.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
265 euro is mogelijk boven het minimumbedrag van je rechtsbijstandsverzekering, dus volg het advies van @Dennism als je die hebt.

Als je die niet hebt, kijkt wat het kost om die af te sluiten met een lopend geschil. Bij Univé hebben ze de 'rechtshulp on demand' optie vanaf 65 euro: https://www.unive.nl/rechtshulp-ondemand

In dat geval ga je dus nooit je volledige aankoopbedrag overhouden aan het einde, maar mogelijk meer dan niks.

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Oon schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:38:
265 euro is mogelijk boven het minimumbedrag van je rechtsbijstandsverzekering, dus volg het advies van @Dennism als je die hebt.

Als je die niet hebt, kijkt wat het kost om die af te sluiten met een lopend geschil. Bij Univé hebben ze de 'rechtshulp on demand' optie vanaf 65 euro: https://www.unive.nl/rechtshulp-ondemand

In dat geval ga je dus nooit je volledige aankoopbedrag overhouden aan het einde, maar mogelijk meer dan niks.
Ik heb wel eens gelezen dat ze bedragen onder de 250 euro gewoon uitbetalen omdat een zaak beginnen of brieven sturen duurder wordt.

• reffy
Oon schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:38:
Dat heb ik niet, ik ben 16 en wilde gewoon een paar parts voor mijn PC kopen, het was geen zakelijke aankoop of iets dergelijks

• Oon
  • Niet online
Reptielenbrein schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:42:
[...]

Ik heb wel eens gelezen dat ze bedragen onder de 250 euro gewoon uitbetalen omdat een zaak beginnen of brieven sturen duurder wordt.
Bij mij staat er een minimumbedrag van 150 om er überhaupt iets mee te doen, maar kan me goed voorstellen dat er inderdaad een drempel is om tot een zaak over te gaan

• Oon
  • Niet online
reffy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:46:
[...]

Dat heb ik niet, ik ben 16 en wilde gewoon een paar parts voor mijn PC kopen, het was geen zakelijke aankoop of iets dergelijks
En je ouders? Mogelijk dat jij dekken hebt via hun rbv

• reffy
Oon schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:48:
[...]

En je ouders? Mogelijk dat jij dekken hebt via hun rbv
Ik zal het aan ze vragen, bedankt voor het voorstel.

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 09:52
Laat de winkel/Bezorgdienst maar eerst aantonen dat het pakket ook echt geleverd is.

Hebben ze een handtekening of iets dergelijks? Het risico van de verzending ligt toch echt bij de winkel.

Ik zou vooral vragen om een bewijs van aflevering, en dat is dus geen complete T&T.

[Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2023 14:05]

• reffy
Dave1989 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:02:
Laat de winkel/Bezorgdienst maar eerst aantonen dat het pakket ook echt geleverd is.

Hebben ze een handtekening of iets dergelijks? Het risico van de verzending ligt toch echt bij de winkel.

Ik zou vooral vragen om een bewijs van aflevering, en dat is dus geen complete T&T.
Heb ik al gedaan, maar winkel zegt dat er dus geen handtekening vereist is voor particuliere aankopen. Wat ik blijkbaar ben vergeten om aan te geven in het post is dat ik ook zelf een onderzoek had laten starten bij Bezorgdienst , met hetzelfde resultaat (het pakket is zonder bijzonderheden geleverd) en heb daarna aan winkel laten weten dat ik dat heb gedaan en dat ik het belachelijk vind dat ik zelf met Bezorgdienst moet proberen te achterhalen wat er met mijn pakket is gebeurd terwijl ik een bestelling heb geplaatst bij winkel en zij de verzender zijn. Ze willen mij echter nog steeds niet helpen, helaas.

[Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2023 14:05]

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 15:40
Blijft aankloten met die verzendpartijen altijd..

Heb je nu niks aan, maar het enige bewijs is een camera bij de voordeur. Laat de verzendpartij maar vertellen hoe laat ze het hebben bezorgd, alleen met beeld kan je bewijzen dat het niet zo was..

• Dave1989
  • Laatst online: 01-06 09:52
reffy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:06:
[...]

Heb ik al gedaan, maar winkel zegt dat er dus geen handtekening vereist is voor particuliere aankopen. Wat ik blijkbaar ben vergeten om aan te geven in het post is dat ik ook zelf een onderzoek had laten starten bij Bezorgdienst , met hetzelfde resultaat (het pakket is zonder bijzonderheden geleverd) en heb daarna aan winkel laten weten dat ik dat heb gedaan en dat ik het belachelijk vind dat ik zelf met Bezorgdienst moet proberen te achterhalen wat er met mijn pakket is gebeurd terwijl ik een bestelling heb geplaatst bij winkel en zij de verzender zijn. Ze willen mij echter nog steeds niet helpen, helaas.
Dan zou mijn eerste stap zijn om een klacht in te dienen bij ICT Waarborg, link:

https://ictwaarborg.nl/contact/

[Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2023 14:05]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:05

DataGhost

iPL dev

Thomas18GT schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:11:
Blijft aankloten met die verzendpartijen altijd..

Heb je nu niks aan, maar het enige bewijs is een camera bij de voordeur. Laat de verzendpartij maar vertellen hoe laat ze het hebben bezorgd, alleen met beeld kan je bewijzen dat het niet zo was..
Dan moet je toch behoorlijk veel beeldmateriaal laten zien om dat aan te tonen. Ik kan op bijna elk moment van de dag een filmpje maken waarin geen bezorger te zien is. Het is dus andersom, alleen met beeld kan je bewijzen dat het wél is afgeleverd. En zulk bewijsmateriaal zou je dan van een bezorger verwachten, niet van een ontvanger.

• reffy
Volgens wat ik online heb gelezen hoor ik niets te maken hebben met de bezorgdienst, maar wel met de verzender, bij wie ik ook het bestelling heb geplaatst. Dit gaat ook eens met wat Bezorgdienst tegen mij heeft gezegd. Ik zal dus dan maar om een oplossing blijven vragen bij winkel, zij kunnen dan verder contact opnemen met Bezorgdienst als ze dat willen.

[Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2023 14:05]

• Thomas18GT
DataGhost schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:15:
[...]

Dan moet je toch behoorlijk veel beeldmateriaal laten zien om dat aan te tonen. Ik kan op bijna elk moment van de dag een filmpje maken waarin geen bezorger te zien is. Het is dus andersom, alleen met beeld kan je bewijzen dat het wél is afgeleverd. En zulk bewijsmateriaal zou je dan van een bezorger verwachten, niet van een ontvanger.
Geen idee hoe dat bij jou is maar mijn video heeft gewoon een timestamp.
Dat lijkt mij al meer bewijs dan waar de bezorgdienst mee komt: niks.
reffy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:21:
Volgens wat ik online heb gelezen hoor ik niets te maken hebben met de bezorgdienst, maar wel met de verzender, bij wie ik ook het bestelling heb geplaatst. Dit gaat ook eens met wat Bezorgdienst tegen mij heeft gezegd. Ik zal dus dan maar om een oplossing blijven vragen bij [Mbr]winkel[/], zij kunnen dan verder contact opnemen met Bezorgdienst als ze dat willen.
Zo zou het moeten werken inderdaad, maar als ze niet meewerken moet je naar de rechter. Dat is nu eenmaal hoe het werkt. Om dat voor 265 euro te gaan doen moet je het wel een principekwestie maken, want financieel gaat dat alleen maar geld kosten, en veel tijd.

[Voor 38% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2023 14:06]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS, titel en een aantal reacties verwijderd conform het SF Beleid.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

reffy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:21:
Volgens wat ik online heb gelezen hoor ik niets te maken hebben met de bezorgdienst, maar wel met de verzender, bij wie ik ook het bestelling heb geplaatst. Dit gaat ook eens met wat Bezorgdienst tegen mij heeft gezegd. Ik zal dus dan maar om een oplossing blijven vragen bij [Mbr]winkel[/], zij kunnen dan verder contact opnemen met Bezorgdienst als ze dat willen.
Dat klopt allemaal en je kan dat blijven proberen, echter verwacht ik niet dat ze a) dit nogmaals gaan vragen bij Bezorgdienst en b) dat ze dan een ander antwoord krijgen. Het ziet er niet naar uit dat ze mee willen werken en dan wordt het op een gegeven moment gewoon een juridisch verhaal (rechtsbijstandsverzekering, zelf een dagvaarding schrijven of echt een advocaat inhuren), of je laat het zitten en bent je geld kwijt. Enige wat je daarna nog zou kunnen doen is een shopreview schrijven die vrijwel direct ondersneeuwt in de duizenden winactie-reviews die ze hebben.

[Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2023 14:06]

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-06 16:30
Ik zou ze een briefje sturen waarin je aangeeft dat ze binnen 14 dagen het product bij je moeten leveren en dat je anders tot ontbinding overgaat, waarbij het gehele aankoopbedrag moet worden terugbetaald.

Je kunt ook even een uitspraak van een rechter meesturen, bijvoorbeeld:

https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBOVE:2021:2676 :
3.3.
De kantonrechter is van oordeel dat Groothandel-XL niet heeft aangetoond dat het pakket feitelijk in handen is gekomen van [eiser] . Een track and trace code of de GPS-coördinaten van de afgeleverde bestelling zijn daarvoor onvoldoende. Daaruit blijkt immers niet dat het pakket door [eiser] feitelijk in ontvangst is genomen. De omstandigheid dat een handtekening van [eiser] niet kan worden overgelegd, komt voor risico van Groothandel-XL. Het had op de weg van Groothandel-XL gelegen om daar een oplossing voor te zoeken. Een bewijsaanbod tot het leveren van nader bewijs van ontvangst door [eiser] heeft Groothandel-XL niet gedaan. Vast komt te staan dat [eiser] het pakket niet heeft ontvangen. Dat komt – gelet op het bepaalde in Boek 7 BW – voor risico van Groothandel-XL. [eiser] heeft de overeenkomst terecht ontbonden en Groothandel-XL moet daarom de koopprijs van € 498,70 aan [eiser] terugbetalen.

Dus dan stuur je:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 41% gewijzigd door Mr. Stom op 14-04-2023 10:37]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Thomas18GT schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:27:
[...]

Geen idee hoe dat bij jou is maar mijn video heeft gewoon een timestamp.
Dat lijkt mij al meer bewijs dan waar de bezorgdienst mee komt: niks.
Ik bekijk dit soort dingen altijd vanaf meerdere mogelijke kanten. Die timestamp is er ook maar gewoon ingekomen omdat de camera op een bepaald moment dacht dat het een bepaalde datum/tijd was. Dus de datum/tijd op de camera aanpassen, stukje opnemen en voila, een filmpje zonder bezorger met de "juiste" timestamp. Dit is er overigens ook triviaal in te editen met een videobewerkingsprogramma. Of wie weet stuur je videomateriaal van de buren een paar huizen verderop. Bewijzen dat iemand ergens niet is geweest is lastig zonder bewijs van waar diegene dan wel is geweest. Een van deze dingen zou dus gauw een verweer kunnen zijn en daarmee ligt de bal nog steeds bij jouzelf want de shop heeft immers het geld al.

Maar zelfs zonder trucs lijkt me dat beeldmateriaal van bijna een maand geleden ondertussen wel verwijderd is of hoort te zijn dus dat is praktisch een beetje lastig op dit moment.

[Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 13-04-2023 13:37]

• Thomas18GT
DataGhost schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:30:
[...]

Ik bekijk dit soort dingen altijd vanaf meerdere mogelijke kanten. Die timestamp is er ook maar gewoon ingekomen omdat de camera op een bepaald moment dacht dat het een bepaalde datum/tijd was. Dus de datum/tijd op de camera aanpassen, stukje opnemen en voila, een filmpje zonder bezorger met de "juiste" timestamp. Dit is er overigens ook triviaal in te editen met een videobewerkingsprogramma. Maar zelfs zonder trucs lijkt me dat beeldmateriaal van bijna een maand geleden ondertussen wel verwijderd is of hoort te zijn dus dat is praktisch een beetje lastig op dit moment.
Ik snap je punt, maar bij de rechter is een maand aan beeldmateriaal in ieder geval beter bewijs dan helemaal niets vanuit de verzendkant. Bewijzen dat zoiets niet is gebeurt is altijd moeilijker dan bewijzen dat het wel is gebeurt, dat neemt een rechter ook mee.

• reffy
Mr. Stom schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:28:
Ik zou ze een briefje sturen waarin je aangeeft dat ze binnen 14 dagen het product bij je moeten leveren en dat je anders tot ontbinding overgaat, waarbij het gehele aankoopbedrag moet worden terugbetaald.
Heb ik al gedaan, zo hebben ze gereageerd: We hebben reeds een aantal keer aangegeven je hier niet in te kunnen helpen. Volgens al onze gegevens en die van Bezorgdienst is het pakket geleverd. In dat geval kunnen wij niet overgaan tot het bieden van een oplossing.
Je kunt ook even een uitspraak van een rechter meesturen, bijvoorbeeld:
Is dat wel verstandig om te doen?

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2023 14:06]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Thomas18GT schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:37:
[...]

Ik snap je punt, maar bij de rechter is een maand aan beeldmateriaal in ieder geval beter bewijs dan helemaal niets vanuit de verzendkant. Bewijzen dat zoiets niet is gebeurt is altijd moeilijker dan bewijzen dat het wel is gebeurt, dat neemt een rechter ook mee.
Ja ondertussen heb ik het geëdit dus ik weet niet of je dat ziet, maar de shop gaat natuurlijk geen rechtszaak beginnen. Ze hebben het geld al namelijk. Dus dat moet je zelf nog doen en ze weten ook dat de meeste mensen het gewoon laten zitten. Waarschijnlijk pas bij de juiste juridische termen of zelfs een dagvaarding zullen ze snel zijn om te schikken waardoor er meestal alsnog geen zaak van komt.

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

reffy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:03:

Ik heb om juridisch advies gevraagd en er werd gezegd dat ik bij [Mbr]winkel[/] duidelijk moest aangeven dat ik het overeenkomst ontbind, dat ik een terugbetaling verwacht en als zij dit niet doen dat ik de zaak zal neerleggen bij een rechter. Dat kan nu helaas niet omdat ik naar het buitenland ga voor een tijdje.
Dat is geen enkel bezwaar zolang je maar een postadres in Nederland hebt, bijvoorbeeld van familie of een bekende. Je kunt in je dagvaarding aangeven in welke periode je in het buitenland bent, dan kan de rechter dat meewegen bij de beoordeling om een zitting in te plannen. Er komt dan vrijwel geen zitting. Ik heb al de nodige ervaring met deze specifieke winkel. Na een dagvaarding betalen ze meestal alsnog.

beschermheer van het consumentenrecht

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

reffy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:38:
[...]

Het maakt het iets aannemelijker voor ze dat je van plan bent er een punt van te gaan maken. Die uitspraak weerlegt hun argument over de handtekening namelijk, dus jij hebt in principe een sterke zaak en zij niet. Dat weten zij ook, maar dan weten zij ook dat jij dat ook weet. Dan kunnen ze de afweging maken om toch tot uitbetaling over te gaan en niet het risico te lopen dat je er echt een probleem van maakt, wat ze veel meer dan die 265 euro gaat kosten.

• Mr. Stom
reffy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:38:
[...]

Heb ik al gedaan, zo hebben ze gereageerd: We hebben reeds een aantal keer aangegeven je hier niet in te kunnen helpen. Volgens al onze gegevens en die van Bezorgdienst is het pakket geleverd. In dat geval kunnen wij niet overgaan tot het bieden van een oplossing.

[...]

Als je duidelijk wilt maken dat je een hele sterke positie hebt wel. Ik heb er bovenstaand een voorbeeldbriefje van gemaakt, omdat ik begrijp dat je 16 jaar bent en zo'n briefje tikken niet altijd even makkelijk is.

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2023 14:06]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Yorinn schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:27:
Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS, titel en een aantal reacties verwijderd conform het SF Beleid.
Ter aanvulling: Ik heb zojuist ook de naam van de bezorgdienst uit TS en meerdere reacties verwijderd.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• reffy
Mr. Stom schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:46:
[...]

Als je duidelijk wilt maken dat je een hele sterke positie hebt wel. Ik heb er bovenstaand een voorbeeldbriefje van gemaakt, omdat ik begrijp dat je 16 jaar bent en zo'n briefje tikken niet altijd even makkelijk is.
Oh sorry, ik zag het laatste gedeelte helemaal niet. Bedankt voor je hulp, ik zal dat naar ze toesturen.

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Mr. Stom schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:46:
[...]

prima brief wel een typo: Ik wijs u in het kader

• Mr. Stom
fopjurist schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:35:
[...]

prima brief wel een typo: Ik wijs u in het kader
Thanks. Aangepast. Ook even in MO tags gezet.

• reffy
Mr. Stom schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:28:
Nogmaals enorm bedankt voor je hulp, maar ik heb nog een vraag: moet ik dit nou als brief in een envelop naar ze sturen of kan het ook via e-mail? Ik ben namelijk bang dat ze ook per post gaan reageren, en dan ben ik niet in Nederland om het te bekijken (morgen ga ik weg voor een paar maanden).. Kan ik gewoon op de brief aangeven dat ik liever heb dat ze via e-mail beantwoorden?

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

reffy schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:00:
[...]

Nogmaals enorm bedankt voor je hulp, maar ik heb nog een vraag: moet ik dit nou als brief in een envelop naar ze sturen of kan het ook via e-mail? Ik ben namelijk bang dat ze ook per post gaan reageren, en dan ben ik niet in Nederland om het te bekijken (morgen ga ik weg voor een paar maanden).. Kan ik gewoon op de brief aangeven dat ik liever heb dat ze via e-mail beantwoorden?
Je kunt dat e-mailen.
los hiervan zou ik iemand vragen om af en toe je post te bekijken

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 00:30
reffy schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:00:
[...]

Zou wel de leesbevestiging aanzetten in je mail programma dan weet je iig dat het gelezen is.

• loki504
  • Laatst online: 21:47
DataGhost schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:30:
[...]

Ik bekijk dit soort dingen altijd vanaf meerdere mogelijke kanten. Die timestamp is er ook maar gewoon ingekomen omdat de camera op een bepaald moment dacht dat het een bepaalde datum/tijd was. Dus de datum/tijd op de camera aanpassen, stukje opnemen en voila, een filmpje zonder bezorger met de "juiste" timestamp. Dit is er overigens ook triviaal in te editen met een videobewerkingsprogramma. Of wie weet stuur je videomateriaal van de buren een paar huizen verderop. Bewijzen dat iemand ergens niet is geweest is lastig zonder bewijs van waar diegene dan wel is geweest. Een van deze dingen zou dus gauw een verweer kunnen zijn en daarmee ligt de bal nog steeds bij jouzelf want de shop heeft immers het geld al.

Maar zelfs zonder trucs lijkt me dat beeldmateriaal van bijna een maand geleden ondertussen wel verwijderd is of hoort te zijn dus dat is praktisch een beetje lastig op dit moment.
Bij civiele rechtszaken gaat het eigenlijk nooit om bewijs maar om aannemelijk te maken dat ..... En met een filmpje van die dat en een Google maps van jou huis en omgeving kan je best aannemelijk maken dat hij niet geweest is. Zeker omdat je ook nog eens beschermt bent vanuit de wet.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

loki504 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 06:51:
[...]

Bij civiele rechtszaken gaat het eigenlijk nooit om bewijs maar om aannemelijk te maken dat ..... En met een filmpje van die dat en een Google maps van jou huis en omgeving kan je best aannemelijk maken dat hij niet geweest is. Zeker omdat je ook nog eens beschermt bent vanuit de wet.
Punt 1 was dat in dat filmpje van "niets" op geen enkele manier de datum/tijd vast te stellen zijn of dat deze correct stonden. Wie weet is de bezorger inderdaad langsgeweest en heeft daadwerkelijk het pakket bezorgd, maar was TS te kwader trouw en stond de klok van de camera vijf minuten verkeerd. Je kan niet zomaar aannemelijk maken dat iemand niet geweest is op basis van een kort (<30min) filmpje waarin die persoon niet te zien is. Je kan wel aannemelijk maken dat iemand wel geweest is op basis van een kort filmpje waarin die persoon wel te zien is. Punt 2 was inderdaad dat heel zo'n filmpje niet eens bekeken hoeft te worden omdat het bewijs van de bezorger/verzender dient te komen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Betreffende bezorgdienst rijdt hier rond met wagens waar camera's binnen (in de laadruimte) en buiten hangen.

Die zullen zelf ook wel kunnen terugkijken.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• reffy
Sorry voor het late update allemaal, maar het zaak is inmiddels opgelost! Ik heb een volledige terugbetaling ontvangen van *knip* webwinkel. Speciale dank aan @Mr. Stom voor her schrijven voor een brief!

Als iemand een soortgelijke probleem heeft stuur me dan maar een PB, misschien kan ik je wel helpen met mijn ervaring met deze webwinkel.

[Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 08-05-2023 22:27. Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schrammedia
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-05 20:43
reffy schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:18:
Sorry voor het late update allemaal, maar het zaak is inmiddels opgelost! Ik heb een volledige terugbetaling ontvangen van [Mbr]*knip* webwinkel[/]. Speciale dank aan @Mr. Stom voor her schrijven voor een brief!

Als iemand een soortgelijke probleem heeft stuur me dan maar een PB, misschien kan ik je wel helpen met mijn ervaring met deze webwinkel.
Fijn om te horen! @reffy Ik heb hetzelfde probleem als jij, was bij jou de brief de oplossing? Dan ga ik die binnenkort ook maar eens sturen. Ik heb je een PB gestuurd trouwens!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee