The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
YouTube niet gebruiken.Iemand nog tip ober hoe ik die nutteloze Youtube shorts weg kan krijgen?
Wat ik echt bedoel is dat er dus *geen oplossing hiervoor is, je kan eventueel unsubben voor kanalen die ze plaatsen, maar daar blijft het ook bij, ze zullen nog steeds wel eens in je Home voorkomen, en de speciale knop ervoor blijft ook.
Ik weet dat op Android er wel mogelijkheden waren in het verleden om ze niet te zien (3rd party app sideloaden).
Maar voor iOS/iPadOS ken ik geen opties daarvoor, en sideloaden is sowieso niet op een normale manier mogelijk op iOS.
*tenzij ik iets over het hoofd zie
[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 13-04-2023 01:22 ]
Als je op Disable Youtube Shorts zoekt krijg je veel informatie, bijvoorbeeld:rimave schreef op donderdag 13 april 2023 @ 00:29:
Dit is misschien niet het juiste plekje voor dit topic, maar ik ervaar het probleem met name op de iPad. Ik erger mij aan die Youtube shorts video’s en wil er graag vanaf. In de Youtube app heb ik al aangegeven dat ik nite geïnteresseerd ben, maar ik moet ze nog steeds verwijderen uit mijn lijst met video’s van abonnees. Ik heb Youtube Premium. Iemand nog tip ober hoe ik die nutteloze Youtube shorts weg kan krijgen?
YouTube: How To Disable YouTube Shorts - Full Guide
Zoals de reacties onder die video al zeggen: dat is een tijdelijke 'oplossing'. Na een paar dagen zie je weer Shorts.swhnld schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:48:
[...]
Als je op Disable Youtube Shorts zoekt krijg je veel informatie, bijvoorbeeld:
YouTube: How To Disable YouTube Shorts - Full Guide
Op iPad kan het denk ik niet zo makkelijk permanent. Op computer gebruik ik een uBlock Origin script om Shorts te filteren uit mijn Subscriptions pagina.
The devil is in the details.
Zou je dat dan met zoiets kunnen oplossen en via de browser kijken?Hahn schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:51:
[...]
Zoals de reacties onder die video al zeggen: dat is een tijdelijke 'oplossing'. Na een paar dagen zie je weer Shorts.
Op iPad kan het denk ik niet zo makkelijk permanent. Op computer gebruik ik een uBlock Origin script om Shorts te filteren uit mijn Subscriptions pagina.
https://apps.apple.com/hk...manager/id1591620171?l=en
Als die extension(s) beschikbaar zijn op iPad, dan zou dat moeten werken, maar dat kan ik niet checken want ik heb geen iPadswhnld schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:05:
[...]
Zou je dat dan met zoiets kunnen oplossen en via de browser kijken?
https://apps.apple.com/hk...manager/id1591620171?l=en
Als je de link opent zie je: This app is available only on the App Store for iPhone, iPad and Mac.Hahn schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:09:
[...]
Als die extension(s) beschikbaar zijn op iPad, dan zou dat moeten werken, maar dat kan ik niet checken want ik heb geen iPad
Ergo, zou moeten werken op een iPad.
YT is gewoon een waardeloos platform geworden. (ze waren ook al een tijd op weg)
Maar er is geen echt alternatief, dus we hebben het er mee te doen. En dat weet YT ook.
[ Voor 46% gewijzigd door WEBGAMING op 15-04-2023 12:32 ]
Wat ik wel super irritant vind zijn kanalen die de shorts ook nog eens als normale video’s uploaden. Daarmee gaat de hele tijdlijn kapot omdat deze vol staat met shorts als video ipv daadwerkelijk video.
Helaas niets aan te doen als gebruiker van de apps.
Edit: Ik kan mij overigens niet vinden in “YouTube is een waardeloos platform geworden”, door de jaren heen heb ik een fijne lijst met abonnementen opgebouwd en ik kijk daar graag naar, in mijn geval lekker afwisselen tussen “zeer leerzaam”, “tech” en “auto rebuild kanalen”.
[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 15-04-2023 14:03 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb het dan ook niet over kanalen, ik heb het over het Youtube platform. (dat zei ik ook letterlijk, maar goed.)Donstil schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:00:
Edit: Ik kan mij overigens niet vinden in “YouTube is een waardeloos platform geworden”, door de jaren heen heb ik een fijne lijst met abonnementen opgebouwd en ik kijk daar graag naar, in mijn geval lekker afwisselen tussen “zeer leerzaam”, “tech” en “auto rebuild kanalen”.
Achterlijk veel reclame, constant veranderende regels waar geen peil op te trekken valt. Filmpjes die eerst wel mochten, en door huidige regels ineens in de problemen komen. Onvoorspelbare (en volgens velen slechtere) algoritmes. Pushen van de shorts... Kinder kanalen die compleet ongepast zijn voor kinderen.
En zo zijn er nog tig andere punten.
Eens. Ik kijk ook alleen de video’s van mijn abonnementen met veel plezier. Alleen nu staat steeds halverwege zo’n balk met een rij shorts. Daar stoor ik me aan. Dat tabblad short is geen probleem. Die kun je gewoon wel of niet aanklikken. En ik heb inderdaad de meeste oplossingen al geprobeerd. Vaak zijn ze tijdelijk.Donstil schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:00:
Shorts in de iPad app vind ik persoonlijk niet zo vervelend, dat is een onderdeel in de app waar ik dan gewoon niet kom of voorbij scroll.
Wat ik wel super irritant vind zijn kanalen die de shorts ook nog eens als normale video’s uploaden. Daarmee gaat de hele tijdlijn kapot omdat deze vol staat met shorts als video ipv daadwerkelijk video.
Helaas niets aan te doen als gebruiker van de apps.
Jammer dat dit soort nieuwe functies je door de strot gedrukt worden. Zou fijn zijn als je er nog een vorm van keuze in had om het wel of niet te zien. Het is te hopen dat shorts net zo gaat floppen als youtube originals. Dan is het snel weer over.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Je bent aan het klagen over het platform, en in dezelfde reactie zeg je dat er niets mis is met het platform. Heel bijzonder.
[ Voor 41% gewijzigd door WEBGAMING op 15-04-2023 14:41 ]
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt? In dit topic en in andere topics zie ik je onnodig negatief reageren.WEBGAMING schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:39:
Als er niets mis is met het platform, wat doe je dan hier? Dan is dit topic toch compleet zinloos?
Je bent aan het klagen over het platform, en in dezelfde reactie zeg je dat er niets mis is met het platform. Heel bijzonder.
TS stoort zich aan Shorts en vraagt of er een manier is om ze minder/niet te zien. Prima verzoek toch. Als je geen antwoord of tips hebt, dan ben je vrij om niet te reageren.
Gaan zitten mierenneuken over 'je zegt net dat er niks mis is!!1' vind ik nogal kinderachtig. TS bedoelt dat YouTube verder een prima platform is, hij heeft alleen niks met Shorts.
Kanalen zijn toch onderdeel van het platform?WEBGAMING schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:15:
[...]
Ik heb het dan ook niet over kanalen, ik heb het over het Youtube platform. (dat zei ik ook letterlijk, maar goed.)
Voor reclame heb ik (buitenlandse premium), de andere punten die je aanhaalt op shorts na zijn in mijn YouTube bubbel geen probleem dus daar kan ik inhoudelijk niets over zeggen.Achterlijk veel reclame, constant veranderende regels waar geen peil op te trekken valt. Filmpjes die eerst wel mochten, en door huidige regels ineens in de problemen komen. Onvoorspelbare (en volgens velen slechtere) algoritmes. Pushen van de shorts... Kinder kanalen die compleet ongepast zijn voor kinderen.
En zo zijn er nog tig andere punten.
Je bedoelt met “YT is gewoon een waardeloos platform geworden.” waarschijnlijk “voor mij is YT gewoon een waardeloos platform geworden.” en dat mag natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 15-04-2023 15:06 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans