Ik heb nu 30 zonnepanelen geïnstalleerd (Trina Solar 325Wp) waarvan 20 op west en 10 op oost. In totaal dus 9.750Wp nu. Op de piek leveren mijn 30 panelen nu 6,5kW. Ik heb een 3 fase enphase systeem met iq7+ micro omvormers.
Aan de oostzijde wil ik er nu 8 bijleggen. Ik heb nu 2 offertes voor het bijplaatsen van 8 panelen met iq7+ micro's. De installateur van de eerste 30 wil €5.300 hebben voor 8x390Wp panelen. Een lokale installateur wil uitbreiden met 8x TW Solar Full black 405WP voor €4.000.
Mijn vragen:
- levert deze uitbreiding problemen op met mijn aansluiting?
- kan ik een andere installateur laten bijplaatsen en kan die de omvormers en panelen dan in de enphase app zetten?
- Op het schuurtje liggen op zuid nu nog solarmatten voor mijn zwembad. Wat kan ik daar qua panelen op termijn nog leggen?
- zijn er nog andere aandachtspunten die ik moet meenemen?
Huidige opstelling (oost is boven)
:strip_exif()/f/image/nHdKjYVFW7inmIxrfUAuDRAN.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe panelen (formaat niet goed ingetekend) in rood kader
Aan de oostzijde wil ik er nu 8 bijleggen. Ik heb nu 2 offertes voor het bijplaatsen van 8 panelen met iq7+ micro's. De installateur van de eerste 30 wil €5.300 hebben voor 8x390Wp panelen. Een lokale installateur wil uitbreiden met 8x TW Solar Full black 405WP voor €4.000.
Mijn vragen:
- levert deze uitbreiding problemen op met mijn aansluiting?
- kan ik een andere installateur laten bijplaatsen en kan die de omvormers en panelen dan in de enphase app zetten?
- Op het schuurtje liggen op zuid nu nog solarmatten voor mijn zwembad. Wat kan ik daar qua panelen op termijn nog leggen?
- zijn er nog andere aandachtspunten die ik moet meenemen?
Huidige opstelling (oost is boven)
:strip_exif()/f/image/nHdKjYVFW7inmIxrfUAuDRAN.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe panelen (formaat niet goed ingetekend) in rood kader
:strip_exif()/f/image/8hUiZTU5YvtPWALwMgaqaHD1.jpg?f=fotoalbum_large)
"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981