Schuifpui, kiep of hef?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:08
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een schuifpui van kunststof om een 40 jaar oude aluminium schuifpui waar geen dubbel glas in past mee te vervangen. Hierbij kom ik kiepschuifpuien tegen die veel goedkoper zijn dan hefschuifpuien zoals die van bijvoorbeeld WindowKing. Ik heb het idee dat een hefpui degelijker is/minder gedoe zal geven maar dit is slechts een onderbuik gevoel en een hefpui is ook minstens 1500 euro duurder.

Ik heb uitgebreid gezocht maar kon nergens ervaringen vinden van mensen met kiepschuifpuien. Dus ik vroeg me af of hier mensen zijn die zo'n pui hebben en of deze bevalt of dat een hefpui toch de voorkeur zou hebben?

De prijs is belangrijk maar ik wil ook geen miskoop doen. De huidige pui schuift op een rails (zonder te heffen of kiepen) en kan ik er vrij makkelijk uit tillen zowel van de binnenkant als buitenkant. Vrij inbraakgevoelig dus.

Mochten jullie nog een goede plek kennen om dergelijke kozijnen te kopen (mag ik dit hier vragen?) sta ik ook wat dat betreft open voor advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:14
Kiep/hef-schuif lijkt mij storings gevoeliger, al kan het wel fijn zijn om de boel te kiepen om even te luchten.
Hef-schuif is eenvoudiger qua techniek.

Oude puien kon je er zo uit tillen inderdaad, tegenwoordig moet het voldoen aan inbraakbeveiliging, dus zal dat ook verbeterd zijn.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
hansie_k schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:05:
Kiep/hef-schuif lijkt mij storings gevoeliger, al kan het wel fijn zijn om de boel te kiepen om even te luchten.
Hef-schuif is eenvoudiger qua techniek.

Oude puien kon je er zo uit tillen inderdaad, tegenwoordig moet het voldoen aan inbraakbeveiliging, dus zal dat ook verbeterd zijn.
Ik vraag me vooral ook af of ik een kiepschuifpui jaarlijks moet gaan onderhouden en of mensen hier in de praktijk nu echt gedoe mee hebben of dat het wel redelijk meevalt O-).

Met andere woorden, doe ik er verstandig aan om ~1500 euro extra uit te geven aan een hefschuifpui?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jemi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04:39
Mijn ouders hebben een kiep schuifpui. Deze wordt niet specifiek anders onderhouden dan mijn hef schuifpui.
De kiepschuifpui van mijn ouders is daarintegen al 2x gerepareerd moeten worden twv 600 euro. Als je deze pui niet op de correcte manier sluit wanneer deze uit de kiepstand gaat draai je zo het sluitmechanisme naar de ….

Mijn hefschuifpui nog niks aan gehad.

Alles staat of valt natuurlijk ook hoe je ermee omgaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Jemi op 13-04-2023 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
Jemi schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:58:
Mijn ouders hebben een kiep schuifpui. Deze wordt niet specifiek anders onderhouden dan mijn hef schuifpui.
De kiepschuifpui van mijn ouders is daarintegen al 2x gerepareerd moeten worden twv 600 euro. Als je deze pui niet op de correcte manier sluit wanneer deze uit de kiepstand gaat draai je zo het sluitmechanisme naar de ….

Mijn hefschuifpui nog niks aan gehad.

Alles staat of valt natuurlijk ook hoe je ermee omgaat.
Dat klinkt inderdaad alsof ik dan beter een hefschuifpui kan nemen, ik ben bang dat met redelijk wat bezoekers de pui dan zo kapot is. Wel een waardevol inzicht, dankjewel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Doe het niet. Echt niet. Vertrouw mij.

Er is een reden waarom wij die niet verkopen, alleen maar gedoe mee.

De Nederbelg !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jellabie schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:24:

Welke van de twee niet?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
Jellabie schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:24:

Kan je iets meer toelichting geven?
Waarom niet? Welke optie niet? In z'n geheel geen schuifpui?

En wat voor schuifpuien verkoop je zelf O-) en waar kan ik die bekijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 22:03
Ik heb een aantal jaar geleden een kunststof hefschuifpui van Weru laten installeren.

Kiep versie hadden ze niet omdat het gewicht van een pui te zwaar is om te kiepen.
M.a.w. erg storing gevoelig/makkelijk kapot.

[ Voor 13% gewijzigd door ChiMan op 13-04-2023 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 15:51
Update94 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:20:
[...]

Dat klinkt inderdaad alsof ik dan beter een hefschuifpui kan nemen, ik ben bang dat met redelijk wat bezoekers de pui dan zo kapot is. Wel een waardevol inzicht, dankjewel :).
Hier ook de keuze gehad, kiep werd streng afgeraden als je van plan bent hem meer te gaan gebruiken dan 1 keer per jaar om wat groots er door te doen. Wij hebben wel een forse, maar na 5 jaar nog geen enkel probleem (of onderhoud?) met de hefschuifpui. Hij heeft bij ons een deur vervangen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
ChiMan schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:09:
Ik heb een aantal jaar geleden een kunststof hefschuifpui van Weru laten installeren.

Kiep versie hadden ze niet omdat het gewicht van een pui te zwaar is om te kiepen.
M.a.w. erg storing gevoelig/makkelijk kapot.
In mijn geval is de pui niet heel groot dus zou het wel kunnen als kiepschuifpui, ik maak me vooral zorgen om de duurzaamheid.
Zebby schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:15:
[...]

Hier ook de keuze gehad, kiep werd streng afgeraden als je van plan bent hem meer te gaan gebruiken dan 1 keer per jaar om wat groots er door te doen. Wij hebben wel een forse, maar na 5 jaar nog geen enkel probleem (of onderhoud?) met de hefschuifpui. Hij heeft bij ons een deur vervangen eigenlijk.
Ik had al zo'n vermoeden, ik heb ook nog nooit zo'n kiepschuifpui bij iemand binnen in actie gezien. Ik zal dan toch aan de hefschuifpui gaan denk ik zo. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:44
In onze maisonette met bouwjaar 1999 zit ook een kiep-schuifpui. Bij de de aankoop in 2019, werkte deze al zeer matig. Zelf maakten we er (misschien daarom wel) weinig gebruik van, daarom ook zelf nooit laten repareren. De buren hadden ook problemen met de pui.

Rijtje van 5 maisonettes met een kiep-schuifpui.
Overigens projectbouw, dus ik kan mij wel voorstellen dat er bezuinigd is op een en ander.

[ Voor 21% gewijzigd door G33st op 13-04-2023 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

De kiep schuifdeuren niet.

Heel eventjes werken die en daarna enkel maar miserie mee.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

Jellabie schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:57:
[...]

De kiep schuifdeuren niet.

Heel eventjes werken die en daarna enkel maar miserie mee.
@Update94 wij plaatsen profel ramen/deuren. Er is in de buurt altijd wel een verdeler van profel te vinden :P

Van de gewone schuifdeuren of de hefschuifdeuren eigenlijk nooit problemen mee.

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:40

P_Tingen

omdat het KAN

Wij hebben net onze hef-pui vervangen door deuren, maar de oude schuifpui heeft er zo'n 30 jaar ingezeten, waarbij halverwege de levensduur (toen wij het huis kochten) er een nieuw sluitmechanisme in is gezet omdat die kapot was. Geen idee of dat kwam omdat de vorige bewoners er niet goed mee overweg konden, maar de vervangende sluiting heeft het prima volgehouden tot aan de vervanging. Nooit issues mee gehad.

(eea is vervangen overigens door kunststof kozijnen, schuifpui zelf was prima maar de kozijnen en vooral de dorpel waren bagger)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
P_Tingen schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:01:
Wij hebben net onze hef-pui vervangen door deuren, maar de oude schuifpui heeft er zo'n 30 jaar ingezeten, waarbij halverwege de levensduur (toen wij het huis kochten) er een nieuw sluitmechanisme in is gezet omdat die kapot was. Geen idee of dat kwam omdat de vorige bewoners er niet goed mee overweg konden, maar de vervangende sluiting heeft het prima volgehouden tot aan de vervanging. Nooit issues mee gehad.

(eea is vervangen overigens door kunststof kozijnen, schuifpui zelf was prima maar de kozijnen en vooral de dorpel waren bagger)
De huidige pui is van aluminium en ondanks de isolatiewaarde van 0.0 en dat ie niet fatsoenlijk op slot of dicht kan is die ook 40 jaar meegegaan. Ik weet wel van de vorige bewoners dat er 2x door is ingebroken dus veilig is ie dan weer niet.

De consensus is in elk geval duidelijk, een hefschuifpui is veel degelijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply Me
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-04 19:38
Recent hebben wij ook een aluminium schuifpui laten vervangen door een kunststof schuifpui. Hierbij ook nagedacht over de optie kiepschuifpui. Meerdere verkopers over de vloer gehad die het allemaal afraden. Een kiepschuifpui is eigenlijk een heel groot kiepraam die je na het kiepen ook kunt verschuiven. Maar het raam is wel ongeveer 2x1 meter groot en heeft daarom een heel hoog gewicht. Hier is dit kiepmechanisme eigenlijk niet voor ontwikkeld.

Inmiddels is er een hefschuifpui geplaatst van het merk Schuco. Deze schuifpui schuift zo licht dat je hem letterlijk met één vingen kunt openen en sluiten.

Mijn advies: hefschuifpui

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Update94
Simply Me schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:54:
Recent hebben wij ook een aluminium schuifpui laten vervangen door een kunststof schuifpui. Hierbij ook nagedacht over de optie kiepschuifpui. Meerdere verkopers over de vloer gehad die het allemaal afraden. Een kiepschuifpui is eigenlijk een heel groot kiepraam die je na het kiepen ook kunt verschuiven. Maar het raam is wel ongeveer 2x1 meter groot en heeft daarom een heel hoog gewicht. Hier is dit kiepmechanisme eigenlijk niet voor ontwikkeld.

Inmiddels is er een hefschuifpui geplaatst van het merk Schuco. Deze schuifpui schuift zo licht dat je hem letterlijk met één vingen kunt openen en sluiten.

Verkocht! Bedankt :) Ik denk dat we dit topic wel kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

P_Tingen schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:01:

Waarom deuren? Omdat dit sneller, makkelijker is? Ik zit er over te denken een deur door een schuifpui te laten vervangen maar het is ook onze meest gebruikte entree, dus misschien moet ik dan van een andere raam een deur maken om makkelijk in en uit te lopen? :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
Marzman schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:10:
[...]

Waarom deuren? Omdat dit sneller, makkelijker is? Ik zit er over te denken een deur door een schuifpui te laten vervangen maar het is ook onze meest gebruikte entree, dus misschien moet ik dan van een andere raam een deur maken om makkelijk in en uit te lopen? :p
In mijn geval heb ik deuren overwogen maar ik heb gelijk links na het kozijn van de schuifpui een balkon (dijkwoning) hier kan je dan weer niet op als de linker deur (van binnenuit) open zou staan.

Anders zie ik met deuren een grotere opening en wellicht een minder kwetsbaar systeem dus ik zou het zeker ook overwegen.

Edit: In het geval van stolpdeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-04 12:33
[...]

Een schuifpui is in vergelijking met een deur vooral heel zwaar om open te doen. Mijn gedachte was het ruimte zou besparen tov openslaande deuren maar al met al ben ik er ook niet kapot van. Het is niet mijn meest gebruikte entree maar je moet er toch steeds door als je iets in de container wil gooien en je dus eigenlijk ook altijd wat in je handen hebt als je die deur open moet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
jip_86 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:16:
[...]

Een schuifpui is in vergelijking met een deur vooral heel zwaar om open te doen.
Een beetje moderne (en kunststof, want licht) schuifpui is absoluut niet zwaar om te schuiven. Je denkt misschien aan oude, stroeve, zwaar hardhouten meuk.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Brent schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:27:
[...]

Een beetje moderne (en kunststof, want licht) schuifpui is absoluut niet zwaar om te schuiven. Je denkt misschien aan oude, stroeve, zwaar hardhouten meuk.
Praat hier over de mijne, kunstof met triple glas ~7jr oud, dus je moet behoorlijk wat gewicht omtrekken. Bij een deur kan je met je elleboog de klink naar beneden drukken en open duwen. Ga dat maar eens proberen met een schuifdeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
jip_86 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:34:
[...]

Praat hier over de mijne, kunstof met triple glas ~7jr oud, dus je moet behoorlijk wat gewicht omtrekken. Bij een deur kan je met je elleboog de klink naar beneden drukken en open duwen. Ga dat maar eens proberen met een schuifdeur ;)
Mijn ouders hebben er 1 uit 2021 A+++ woning, je hoeft volgens mij ook helemaal niets te heffen. Kan met een pink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
Brent schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:39:
[...]

Mijn ouders hebben er 1 uit 2021 A+++ woning, je hoeft volgens mij ook helemaal niets te heffen. Kan met een pink.
Waarschijnlijk een monorail type schuifpui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Brent schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:39:
[...]

Dan hebben ze een andere uitvoering. Mijne moet ik zeker wel een hendel overhalen om hem op wielen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Update94 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:42:
[...]

Waarschijnlijk een monorail type schuifpui.
Je ziet onderaan nauwelijks kwa rail, een drempel van enkele mms, bedoelt voor rolstoelvriendelijkheid ;) Geen idee wat het gekost heeft en of het een optie is, maar het verbaasde mij ook hoe licht dat ding was in vergelijking met de pui in hun vorige huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Wij zijn gegaan voor een schuifpui zonder extra omdat we triple glas hebben. Dat is zo zwaar dat anders scharnieren (in de loop der tijd) de muur uit getrokken worden.

We hebben er een hendel + slot op, dit til je echt niet uit zn rails. En ipv kiep-stand hebben we kier-stand :p

(En kier is voldoende, kiep geeft ze net zoveel kans om in te breken kan ik uit ervaring melden, alles dicht als we vertrekken.)

[ Voor 18% gewijzigd door Martijn.C.V op 13-04-2023 15:13 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Martijn.C.V schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:11:
Wij zijn gegaan voor een schuifpui zonder extra omdat we triple glas hebben. Dat is zo zwaar dat anders scharnieren (in de loop der tijd) de muur uit getrokken worden.

We hebben er een hendel + slot op, dit til je echt niet uit zn rails. En ipv kiep-stand hebben we kier-stand :p

(En kier is voldoende, kiep geeft ze net zoveel kans om in te breken kan ik uit ervaring melden, alles dicht als we vertrekken.)
@Update94 Mocht je de optie hebben dan is de kierstand inderdaad wel echt fijn om te hebben. Ik heb dit ook op alle ramen zitten. Je merkt toch dat er wel best wat frisse lucht doorheen komt, zeker als je op andere plekken ook de kierstand hebt open staan ( of de kiepstand op een normaal raam )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:58
Mocht je woning goed geïsoleerd zijn en voorzien zijn van een WTW systeem dan is het aan te raden om een modern systeem te nemen waarbij de luchtdichting goed is.
Mocht je naast een drukke weg wonen dan is het ook zaak op te letten of die aan bepaalde geluidseisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Update94
hollandnick schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:15:
[...]

@Update94 Mocht je de optie hebben dan is de kierstand inderdaad wel echt fijn om te hebben. Ik heb dit ook op alle ramen zitten. Je merkt toch dat er wel best wat frisse lucht doorheen komt, zeker als je op andere plekken ook de kierstand hebt open staan ( of de kiepstand op een normaal raam )
Alle raamkozijnen die we hebben vervangen of nieuw hebben geplaatst zijn inderdaad wel draaikiep.

Echter
walletje-w schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:21:
Mocht je woning goed geïsoleerd zijn en voorzien zijn van een WTW systeem dan is het aan te raden om een modern systeem te nemen waarbij de luchtdichting goed is.
Mocht je naast een drukke weg wonen dan is het ook zaak op te letten of die aan bepaalde geluidseisen voldoet.
We hebben een mooie Zehnder Q450 met Enthalpiewisselaar gekocht en het huis zo luchtdicht mogelijk gemaakt, dus wellicht hebben we het niet echt nodig. Luchtdichtheid en isolatie is dus wel een factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 07:58
Update94 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:52:
[...]
We hebben een mooie Zehnder Q450 met Enthalpiewisselaar gekocht en het huis zo luchtdicht mogelijk gemaakt, dus wellicht hebben we het niet echt nodig. Luchtdichtheid en isolatie is dus wel een factor.
Dan zou ik zeker kijken naar luchtdichting. Daar heb ik een beetje spijt van, het systeem wat we hebben is prima, maar er zijn tegenwoordig betere dichtingen te krijgen. Onze pui gaat voor 2/3e open (bestaat uit 3 delen) en ik vond toen geen ander systeem wat dat kon. Ons huis is ook erg luchtdicht maar bij de pui zit het grootste lek van het huis. (en de sleutelgaten grappig genoeg :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Update94 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:52:
[...]

Alle raamkozijnen die we hebben vervangen of nieuw hebben geplaatst zijn inderdaad wel draaikiep.

Echter
[...]

Ah nee dan heb je een kiep of kier stand ook niet echt nodig op de pui. Ga inderdaad voor de hefschuifpui en bespaar je het geld : ) zeker met een WTW ga je de deur alleen in de zomer of lente lekker open zetten. Maar dan zet je hem toch gewoon helemaal open :9

Kiezen voor meest luchtdicht dus

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

[...]
We wilden in eerste instantie ook weer een schuifpui, maar die had 2 vereisten:
  • de schuifpui moest van buitenaf op/van slot gedaan kunnen worden
  • er moest een hordeur in
Dat bleek niet goed te combineren; om de schuifpui ook van buitenaf te kunnen openen moest er ook een hendel aan de buitenkant en die was niet te combineren met de hordeur omdat die tegen de hendel aan kwam.

Een alternatief was dus een dubbele deur. Achteraf heel blij mee; deze uitgang wordt door ons heel vaak gebruikt en een deur gaat toch net wat makkelijker open dan een schuifpui. Het zijn uiteindelijk twee naar buiten slaande deuren geworden.

Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6XKQp1Ts6Sdm7A7q7Q4VwQOYdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VtuCQizkcBBapFMeCcjhTbs.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw, binnen & buiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1vPcDZiD8lO7IoWx4PA1NBLPow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOElDuUaD6b6sIGt6KC9XbVL.jpg?f=fotoalbum_large
 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cw1J4yC--R4SyjNtvtXC5gW2oUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0OBhdCm6xxzWRkUBse2WOms.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 22:03
P_Tingen schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:03:
[...]

We wilden in eerste instantie ook weer een schuifpui, maar die had 2 vereisten:
  • de schuifpui moest van buitenaf op/van slot gedaan kunnen worden
  • er moest een hordeur in
Dat bleek niet goed te combineren; om de schuifpui ook van buitenaf te kunnen openen moest er ook een hendel aan de buitenkant en die was niet te combineren met de hordeur omdat die tegen de hendel aan kwam.
Apart!
Mijn schuifpui kan buitenaf op slot (inclusief hendel) en heeft een hordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ja, ik moet even goed nadenken, maar volgens mij kwam het omdat de hor aan de binnenkant rechts zit (foto oude schuifpui, helemaal rechts) en die neemt - ingeklapt - ook ruimte in en dan kwam hij tegen de hendel aan. Zoiets was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:41
Simply Me schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:54:

Vraagje, welk glas heb je er in zitten? Ik krijg van mijn kozijnenboer te horen dat triple glas (HR+++) wordt afgeraden, vanwege het gewicht. Gaat ook om Schuco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-04 20:39
GhandiHarder schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Vraagje, welk glas heb je er in zitten? Ik krijg van mijn kozijnenboer te horen dat triple glas (HR+++) wordt afgeraden, vanwege het gewicht. Gaat ook om Schuco.
Wij hebben onlangs een Veka schuifpui van 4,25 bij 2,40 laten plaatsen met triple glas. Geen probleem qua gewicht (glas 80kg per ruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 08:59
GhandiHarder schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Triple glas wordt vaak afgeraden door kozijnenboeren omdat het zwaarder is voor de werklui om te tillen, maar triple glas ze weinig tot geen extra marge geeft voor de kozijnenboer zelf. Dus dat van het gewicht klopt, maar is vooral voor de verkoper zelf.

Heb zelf geen schuifpui maar wel openslaande deuren met grote ruiten (triple glas), dat is echt geen probleem om open/dicht te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:04

JME

zeg maar Jamie

P_Tingen schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:54:
Ja, ik moet even goed nadenken, maar volgens mij kwam het omdat de hor aan de binnenkant rechts zit (foto oude schuifpui, helemaal rechts) en die neemt - ingeklapt - ook ruimte in en dan kwam hij tegen de hendel aan. Zoiets was het.
Hor in combinatie met van buiten te openen schuifpui kon hier in eerste instantie ook niet, inderdaad met het argument dat de hefhendel dan in de weg zou zitten. Totdat een collega van de inmeter erop wees dat er extra vlakke hefhendels zijn die dichter op de schuifdeur zitten. En toen paste het wel, de hor schuift al meer dan 10 jaar feilloos voor de deur + hendel langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:41
Bartske schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:46:
[...]

Triple glas wordt vaak afgeraden door kozijnenboeren omdat het zwaarder is voor de werklui om te tillen, maar triple glas ze weinig tot geen extra marge geeft voor de kozijnenboer zelf. Dus dat van het gewicht klopt, maar is vooral voor de verkoper zelf.

Heb zelf geen schuifpui maar wel openslaande deuren met grote ruiten (triple glas), dat is echt geen probleem om open/dicht te doen.
ErgoStijn schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:41:
[...]

Wij hebben onlangs een Veka schuifpui van 4,25 bij 2,40 laten plaatsen met triple glas. Geen probleem qua gewicht (glas 80kg per ruit)
Bedankt!

Toch jammer, zie hieronder de tekst die ik kreeg. Voelt toch een beetje vreemd om tegen 'de expert' in te gaan. :9 Ga nog eens verder informeren, want ik wil het wel écht.
Triple gelaagd glas hefschuifpui. Dit zorgt ervoor dat de hefschuifpui zwaarder gaat lopen en helemaal met schuifdelen van meer dan 1000 mm breed.
Triple gelaagd glas in openslaande deuren. Dit gaat zo veel van je scharnieren vergen zegt Schuco me, en zij hebben dan ook nog de best versterkte staalverzwaring in kozijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-04 20:03
GhandiHarder schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:56:
[...]

[...]

Bedankt!

Toch jammer, zie hieronder de tekst die ik kreeg. Voelt toch een beetje vreemd om tegen 'de expert' in te gaan. :9 Ga nog eens verder informeren, want ik wil het wel écht.

[...]
Wij hebben een kunststof schuifpui in augustus laten plaatsen, de verkoper adviseerde zelf triple glas.
Zijn woorden "je kunt het nu beter in 1 keer goed doen". (zij rekende 1500 euro meer voor het hele huis in triple glas, het verschil in subsidie voor ons was 2300 euro)
Pagina: 1