Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp1970
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-01-2024
Hallo,

Vraagje voor de gebruikers van de S23 Ultra.

De S21 Ultra, S22 Ultra, Fold 4 hebben allemaal een identiek probleem en zou graag weten of de S23 Ultra hetzelfde probleem heeft.
Eerdergenoemde toestellen heb ik namelijk allemaal moeten retourneren binnen paar uur na aanschaf.

Probleem is het volgende;
Foto's gemaakt met het toestel die vervolgens werden geplaatst in een advertentie op Marktplaats werden gekanteld weergegeven tenzij gemaakt met het toestel gekanteld naar links.
Samsung komt er niet uit, Samsung "mannetjes" bij de electronicazaken komen er niet uit, is gewoon een bug in het toestel.
Elke instelling is geprobeerd en probleem blijft.

Ik upload elke week ergens tussen de 200 en 300 foto's naar Marktplaats dus elke foto handmatig draaien is niet te doen.

Vandaar mijn vraag alvorens ik weer een miskoop doe.... :-)

Heb nu de S10+ welke het probleem niet heeft.
De S20 Ultra heeft het probleem ook niet.

Bvd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:38
Heeft met EXIF te maken.
Sommige systemen gebruiken deze data met de afbeeldingsverwerking i.p.v. de afbeeldingsdata zelf te verwerken.
Als je de foto's zonder EXIF data upload dan doen ze het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp1970
Hallo Donnie,

Bedankt.
Dat Exif heb ik eerder gehoord maar is niet voor eens en altijd uit te zetten toch ?
Moet ik dat dan per foto uitzetten ?
Ben geen techneut overigens ;-)
Wel raar dat laatstgenoemde toestellen daar geen last van hebben.

Gr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Net even getest met een S23U en foto's in zowel portait als landscape worden gewoon 'recht' in Marktplaats gezet.

Edit: maar je hebt het over 200 tot 300 foto's per week, dus ik gok dat jij de zakelijke Marktplaats variant gebruikt en alle advertenties inschiet met een Marktplaats API? Ik heb geen idee of het dan ook goed gaat, dat kan ik niet voor je testen. Ik doe het gewoon handmatig

[ Voor 56% gewijzigd door stin00 op 13-04-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
carp1970 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:17:
Hallo,

Vraagje voor de gebruikers van de S23 Ultra.

De S21 Ultra, S22 Ultra, Fold 4 hebben allemaal een identiek probleem en zou graag weten of de S23 Ultra hetzelfde probleem heeft.
Eerdergenoemde toestellen heb ik namelijk allemaal moeten retourneren binnen paar uur na aanschaf.

Probleem is het volgende;
Foto's gemaakt met het toestel die vervolgens werden geplaatst in een advertentie op Marktplaats werden gekanteld weergegeven tenzij gemaakt met het toestel gekanteld naar links.
Samsung komt er niet uit, Samsung "mannetjes" bij de electronicazaken komen er niet uit, is gewoon een bug in het toestel.
Elke instelling is geprobeerd en probleem blijft.

Ik upload elke week ergens tussen de 200 en 300 foto's naar Marktplaats dus elke foto handmatig draaien is niet te doen.

Vandaar mijn vraag alvorens ik weer een miskoop doe.... :-)

Heb nu de S10+ welke het probleem niet heeft.
De S20 Ultra heeft het probleem ook niet.

Bvd
Zoals je zelf al zegt: telefoon naar links kantelen en dan gaat het goed...

Geen idee of de S23 Ultra ook dit probleem heeft.. Zou zeggen loop een willekeurige winkel in die zo'n toestel heeft staan en probeer het uit :+ Of is dat te makkelijk gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 15:21
Is ook het geval bij een S21 (particuliere MP app). Ik gok dat het gewoon een "bug" of feature ;-) binnen de marktplaats app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:38
carp1970 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:27:
Hallo Donnie,

Bedankt.
Dat Exif heb ik eerder gehoord maar is niet voor eens en altijd uit te zetten toch ?
Moet ik dat dan per foto uitzetten ?
Ben geen techneut overigens ;-)
Wel raar dat laatstgenoemde toestellen daar geen last van hebben.

Gr
Wij gebruiken daar een tooltje voor.
https://www.exifpurge.com/

Blijkbaar heb je op android een soortgelijke app, die zou hetzelfde moeten doen maar hier heb ik geen ervaring mee: https://play.google.com/s....metadatacleaner&hl=en_US

[ Voor 18% gewijzigd door donnie1992 op 13-04-2023 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp1970
stin00 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:28:
Net even getest met een S23U en foto's in zowel portait als landscape worden gewoon 'recht' in Marktplaats gezet.

Edit: maar je hebt het over 200 tot 300 foto's per week, dus ik gok dat jij de zakelijke Marktplaats variant gebruikt en alle advertenties inschiet met een Marktplaats API? Ik heb geen idee of het dan ook goed gaat, dat kan ik niet voor je testen. Ik doe het gewoon handmatig
Bedankt voor de test.
Nee, geen zakelijk Marktplaats en ook gewoon handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp1970
BastaRhymez schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:21:
[...]

Zoals je zelf al zegt: telefoon naar links kantelen en dan gaat het goed...

Geen idee of de S23 Ultra ook dit probleem heeft.. Zou zeggen loop een willekeurige winkel in die zo'n toestel heeft staan en probeer het uit :+ Of is dat te makkelijk gedacht?
Meeste foto's maak ik met mijn telefoon rechtop dus is echt een probleem voor me 😉
Was idd al mijn plan maar kan me niet voorstellen dat ik daar een mpl app op kan/mag downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp1970
Kirretje schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:21:
Is ook het geval bij een S21 (particuliere MP app). Ik gok dat het gewoon een "bug" of feature ;-) binnen de marktplaats app is.
Okee, maar waarom dan niet met de S10 Plus en de S20 Ultra ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp1970
donnie1992 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:23:
[...]

Wij gebruiken daar een tooltje voor.
https://www.exifpurge.com/

Blijkbaar heb je op android een soortgelijke app, die zou hetzelfde moeten doen maar hier heb ik geen ervaring mee: https://play.google.com/s....metadatacleaner&hl=en_US
Bedankt, zal me er eens in verdiepen.
Pagina: 1