is een duo-simkaart goed te gebruiken als alarmdoorgever?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-07-2023
Mijn vraag
ik heb een 12V-beveiliging voor mijn boot gekocht, vooral bedoelt om waterschade en of inbraak te melden. Daar moet een sim-kaart in om een SMS-je te versturen of om te bellen en dan een code door te geven.
Is het toepassen van een duo-simkaart een oplossing, uiteraard gaat de melding dan naar een ander telefoonnummer dan het nummer welke bij die simkaart hoort.
Het alternatief is een pre-paid kaartje, maar daar is (was ) het probleem altijd dat je die minimaal één keer in de 6 maanden gebruikt moest hebben....
Iemand ervaring in het toepassen van een duo, ik hoor graag,

groeten Arthur

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:08
artost schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:32:
Mijn vraag
ik heb een 12V-beveiliging voor mijn boot gekocht, vooral bedoelt om waterschade en of inbraak te melden. Daar moet een sim-kaart in om een SMS-je te versturen of om te bellen en dan een code door te geven.
Is het toepassen van een duo-simkaart een oplossing, uiteraard gaat de melding dan naar een ander telefoonnummer dan het nummer welke bij die simkaart hoort.
Het alternatief is een pre-paid kaartje, maar daar is (was ) het probleem altijd dat je die minimaal één keer in de 6 maanden gebruikt moest hebben....
Iemand ervaring in het toepassen van een duo, ik hoor graag,

groeten Arthur

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Toen ik een duo-simkaart had, mocht er altijd maar 1 van beide sims actief zijn. Ik zou dus even bij je provider zoeken of dat nog steeds zo is (ik vermoed van wel). Er werd toen ook gewaarschuwd, dat beide sims tegelijk gebruiken voor onbetrouwbare resultaten kon zorgen (je weet niet welke van de 2 toestellen overgaat wanneer je gebeld wordt)...

Persoonlijk heb ik gewoon een SIM-only voor €2,50 per maand genomen voor de tracker in mijn motor. Voor die €30,- per jaar ga ik niet lopen tobben. (ook niet met 1 keer per jaar het saldo op een prepaid kaart actief houden).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Je wil gewoon een aparte kaart. Duo sim is voor het kunnen wisselen tussen telefoons die dan niet tegelijkertijd aan mogen staan. Op zich werkt het vaak wel, maar er is inderdaad geen garantie. Ik heb zelf al een paar jaar duo sim. De telefoons gaan tegelijkertijd over, maar SMS komt niet op meerdere telefoons aan.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave