Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies high-end game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Walter91
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-10-2024
Na al aardig wat maanden enthousiast mee te lezen op het ‘Desktop koopadvies’ forum vind ik het de hoogste tijd om zelf aan de slag te gaan met een nieuwe PC. Ik heb veel gehad aan het lezen van alle adviezen en zou het erg waarderen als jullie ook met onderstaand lijstje kunnen meedenken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
2/4k gamen op 144hz+ met hoge settings. Wat verder op de PC gebeurt vereist geen bijzondere hardware. Qua games o.a. Hogwarts Legacy, Cyberpunk, Diablo 4 etc.
Fable 4… mocht die ooit nog verschijnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is redelijk flexibel, maar als richtlijn hou ik 3500 aan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen een HDD mee voor opslag van data en een Windows licentie. Verder gaat het alleen om de kast en alles daarin.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben tot onderstaand lijstje gekomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse merk, maar ik neig sterk naar de 4090 om stabiel en native hoge FPS te halen. Ondanks dat de 7900XTX niet ver van de 4090 af zit voor aanzienlijk minder euro’s.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gamen doe ik doorgaans als de kinderen op bed liggen, zonder headset. Daarom stil tot zover dat redelijk kan, aangezien met de gekozen componenten de nodige hitte moet worden afgevoerd.
Ik heb geen behoefte aan RGB. Ik twijfel nog licht over een glazen zijpaneel, maar betwijfel of er veel te zien valt met zo'n flinke koeler.

Ga je overklokken?
De 4090 wil ik unvervolten. Of dat ook nut heeft voor de 7800X3D weet ik nog niet. In ieder geval ben ik niet van plan te overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Het zou fijn zijn als jullie mij kunnen helpen/adviseren met/over het volgende:

- Zie ik een fout/aandachtspunt over het hoofd met de gekozen componenten?

- Ik ben van plan om drie 140mm intake fans aan de voorkant te plaatsen, één 140mm outtake achter en één 140mm outtake aan de achter-bovenkant. Het idee is een lichte positieve luchtdruk. Is dit een juiste fan setup?

- Heeft iemand ervaring met de Be Quiet! Pure Power 12 M 1000W in een Fractal Meshify 2? Ik lees in de reviews dat de kabels wat kort zijn.

- In de reviews benoemd men dat er erg weinig pasta wordt meegeleverd met de Be Quiet! Dark Rock Pro 4. Iemand hier onlangs ervaring met het plaatsen van deze koeler? Hoewel je natuurlijk al snel teveel gebruikt, is bijbestellen van pasta verstandig?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 499,-€ 499,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI€ 329,-€ 329,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 4090 GAMING OC 24G€ 1.869,-€ 1.869,-
1BehuizingenFractal Design Meshify 2€ 148,-€ 148,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 84,62€ 84,62
1VentilatorsArctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm€ 34,90€ 34,90
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32€ 125,-€ 125,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 1000W€ 168,86€ 168,86
1Solid state drivesWD Black SN770 2TB€ 128,90€ 128,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.387,28

[ Voor 0% gewijzigd door Walter91 op 14-04-2023 12:14 . Reden: Undervolten ipv onderklokken ]