Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05 20:14

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Afgelopen weken bezig geweest met het verdiepen in zonnepanelen. In korte tijd flink wat wijzer geworden, maar ook geleerd dat je snel door de bomen het bos niet meer ziet en dat iedereen een eigen (sterke) mening heeft. Ik heb nu een aantal offertes ontvangen, We hebben een dak zonder schaduw waaroor ik sterk geneigd ben om voor een string omvormer te gaan, o.a. omdat dit flink scheelt in de prijs (die we nu moeten betalen). Daarnaast gaat de voorkeur toch uit naar een lokale ondernemer, ik heb het idee dat die sneller kan komen helpen in geval van problemen. Idee is dus dat we voor de onderste kiezen, maar... zie ik nog iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9K16GN42g7FSKj3PGNbKFb3GWI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0e85PnWNfVbdNtPBtiwLl21V.jpg?f=fotoalbum_large
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJ-72EACdWSYi2HpnePJb4X955E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YzWJz0bUPgbcT6f8gzn5bgq.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcIf65N4g2vJw_v1nEHgaOMUeQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hex5yXd08uhUfQTih61Z176T.jpg?f=fotoalbum_large
Schaduw
Geen
Jaarverbruik
4317 kWh
Huidige elektriciteitsaansluiting
Moderne meterkast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxNb0JActR_jo4T9haacVuVn4fM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K1YTNu8G914hGfPGdFDUGxYN.jpg?f=fotoalbum_large
Budget en doel
€5000 - besparing op lange termijn
Wie gaat het project uitvoeren
Keuze moet gemaakt worden
Bijhouden van data
bij voorkeur wel
Reeds verkregen offertes
Zie screenshot
Regio
Zuid-Holland

Flickr

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 23:56
De onderste gebruikt panelen die ik nog niet eerder langs heb zien komen en omvormer is bekend, maar voordelig een Chinees.

Meest waar voor het geld en bekend merk componenten is het APSystems systeem.

Een van deze 2, de rest zou ik laten schieten.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald op 12-04-2023 21:49 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Ronald schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:48:
De onderste gebruikt panelen die ik nog niet eerder langs heb zien komen en omvormer is bekend, maar voordelig een Chinees.

Meest waar voor het geld en bekend merk componenten is het APSystems systeem.

Een van deze 2, de rest zou ik laten schieten.
Dank! Enige twijfel die ik bij de leverancier van het APSystems systeem heb, is dat het een ZZP' er is en daarmee lijkt garantie me wel een dingetje. ZZP' er is dan wel weer een goede vriend van de buurman :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Dat is toch echt aan jouw ;-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Omdat de leidinggevende een reklame voorbij zag komen van SGZE ook via de website nog een offerte aangevraagd. Voor de volledigheid deel ik die ook nog even:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaVFysYruPCqZ6NU6xY3C5Qap9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gQhcmFF2Q4B2LQb9l7DQabPc.png?f=fotoalbum_large

Ook deze is weer een flink stuk duurder dan de overige offertes. Hier werd wel gesproken over glas-glas panelen, een term die ik nog niet eerder heb gehoord bij de andere offertes.

Daarnaast kwam de aanbieder die ons benaderde via Facebook met een nieuwe offerte, waarbij de stringomvormer nu wel gespecificieerd was en de offerte goedkoper uitviel:

10x Jinko Tiger Neo N-Type Mono Full Black JKM415N-54HL4-B
Growatt MIN 3000TL-XH
€ 4.723,15

@Ronald Vind je het interresant om de datasheet van de JULI panelen nog te bekijken?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:58
Kunt ook nog bij verniging eigen huis / coolblue / je eigen gemeente navragen.
Zijn niet de allerbeste offertes, maar nemen wel veel uit handen.

en zeker de offertes van gemeentes zijn leuk -die subsidieren de boel vaak nog extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
@99ruud99 waarom, liggen er niet genoeg zeer laag geprijsde offertes op tafel? Dat is Alleen maar mensen met nodeloos werk op zadelen…

@DeFeCt
Glas/glas is de achterkant van het paneel ook glas in plaats van folie. Zou langer mee moeten gaan… maar die jinko’s komen met evenveel garantie als gemiddeld glas paneel…

En juli new energy … Google er voor de lol eens op… ik krijg vertrouwen indruk 0 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Ronald schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 04:53:
En juli new energy … Google er voor de lol eens op… ik krijg vertrouwen indruk 0 helaas.
Die indruk deel ik met je @Ronald .

Leverancier werkt ook met DMEGC in de 370 Wp uitvoering of Ulica in de 405 Wp uitvoering. Volgens mij wel meer gerenomeerde merken? En is het dan wijs om voor de 405 Wp te gaan?

Blijf ik alleen nog met die Sofar Solar omvormer zitten, maar die zie ik wel bij meer aanbieders terug en is niet persé slecht van kwaliteit? (vraag),

Flickr

Pagina: 1