Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem heeft als hoofddoel gaming; zowel competitief als grafisch hoogstaande single-player games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag evenredig blijven aan mijn vereisten waarvoor ik de PC wil gebruiken, zie bovenstaande.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles bouwen van 0, ook de monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb met mijn beperkte kennis zoveel mogelijk onderzoek gedaan en ben op onderstaand lijstje uitgekomen. Feedback is zeer welkom!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een build die zo lang mogelijk meegaat maar hou ook rekening met de huidige prijzen. Hierom ga ik het liefste voor AMD + NVIDIA i.v.m. de prijs/kwaliteitverhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is in deze tijden mooi meegenomen om niet op extreem hoog stroomverbruik te zitten. Met de gekozen GPU en CPU heb ik hier voor zover ik zelf kan beoordelen rekening mee gehouden.
Ga je overklokken?
Niet echt ervaring mee dus ook niet de bedoeling om hiermee te experimenteren.
Wat verwacht je van ons?
* Ik zoek feedback op de build die ik met onderstaand lijstje heb gemaakt; zit er ergens een bottleneck?
* Is de wattage van de voeding te hoog/te laag voor deze build?
* Moet ik iets extra's aanschaffen om ervoor te zorgen dat het systeem niet te warm wordt, misschien Noctua ventilatoren in plaats van de Fractal stock exemplaren?
* Welk compatibel ram geheugen heb ik hierbij nodig geraak hier moeilijk uit?
Bedankt voor het meedenken!
Het systeem heeft als hoofddoel gaming; zowel competitief als grafisch hoogstaande single-player games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag evenredig blijven aan mijn vereisten waarvoor ik de PC wil gebruiken, zie bovenstaande.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles bouwen van 0, ook de monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb met mijn beperkte kennis zoveel mogelijk onderzoek gedaan en ben op onderstaand lijstje uitgekomen. Feedback is zeer welkom!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een build die zo lang mogelijk meegaat maar hou ook rekening met de huidige prijzen. Hierom ga ik het liefste voor AMD + NVIDIA i.v.m. de prijs/kwaliteitverhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is in deze tijden mooi meegenomen om niet op extreem hoog stroomverbruik te zitten. Met de gekozen GPU en CPU heb ik hier voor zover ik zelf kan beoordelen rekening mee gehouden.
Ga je overklokken?
Niet echt ervaring mee dus ook niet de bedoeling om hiermee te experimenteren.
Wat verwacht je van ons?
* Ik zoek feedback op de build die ik met onderstaand lijstje heb gemaakt; zit er ergens een bottleneck?
* Is de wattage van de voeding te hoog/te laag voor deze build?
* Moet ik iets extra's aanschaffen om ervoor te zorgen dat het systeem niet te warm wordt, misschien Noctua ventilatoren in plaats van de Fractal stock exemplaren?
* Welk compatibel ram geheugen heb ik hierbij nodig geraak hier moeilijk uit?
Bedankt voor het meedenken!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS ROG Strix GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition | € 1.449,- | € 1.449,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent Black TG Dark Tint | € 191,63 | € 191,63 |
| 1 | Monitors | LG UltraGear 27GP850P-B Zwart | € 389,- | € 389,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Z63 | € 239,90 | € 239,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 132,08 | € 132,08 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN850X (met heatsink) 2TB | € 195,51 | € 195,51 |
| Totaal | € 3.395,12 | |||