Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:43
Hey allemaal,

Vandaag heb ik de Anna Plugwise aangesloten en geïntegreerd met Home Assistant. Ziet er goed uit en doet wat het moet doen.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om in te loggen op de Anna zonder gebruik te maken van http://connect.plugwise.net?

Ik wil de Anna namelijk op een vlan hangen zonder internettoegang. Ik zie een loginschermpje verschijnen als ik naar het IP adres ga van de Anna, maar ik kan daar niet mee inloggen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via gwabber op 12-04-2023 20:24)

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Volgens mij kun je als je het lokale IP adres gebruikt via dat inlogschermpje inloggen. Username is smile en het wachtwoord is de smileID. Bij mij werkt het in ieder geval en heeft de Anna ook geen internet toegang.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
  • Nu online
Volgens mij kun je als je het lokale IP adres gebruikt via dat inlogschermpje inloggen. Username is smile en het wachtwoord is de smileID. Bij mij werkt het in ieder geval en heeft de Anna ook geen internet toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
@DJP! dat was hem! Thanks!

ik zat me al af te vragen wat de username moest zijn. Dit is wel super, want zo ben je écht volledig onafhankelijk van een derde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
Toch nog een extra vraagje, als mede anna gebruiker.

Welke firmware is de laatste? Ik heb hem namelijk tweedehands gekocht en de mijne update niet (niet dat het nodig is voor de functionaliteit, maar wel leuk om te hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJP!
  • Nu online
Ik zit nu op 4.1.13. Daarnaast is bij mij ook de Elga WP module geactiveerd.

Werkt de app bij jou wel? Anders even nagaan waar Anna vandaan komt. Ze zijn ooit verkocht via KPN, Eneco en NLE, bij deze Anna’s is de support geloof ik stopgezet. Zie ook https://www.plugwise.com/product/anna-verlengen/

[ Voor 59% gewijzigd door DJP! op 12-04-2023 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
Dank je. Ik zit op 4.3.13. Ook heb ik gewoon toegang tot de app, dus dat zit wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 16:22
Welke hardware versie hebben jullie?
Ik zie dit staan:
Extensie firmware
2018-02-08T11:15:57+01:00
Extensie hardware
6539-1301-2303
Display firmware
2018-02-08T11:15:53+01:00
Display hardware
6539-1301-500

Mijn firmware is net geupdate van 3.x naar 4.0.27. Dat is de laatste zegt ie nu. Apart als jullie heel andere versies hebben.

Ik vraag me ook af wat de hardware verbeteringen zijn sinds 2018. Ik voel me een beetje bekocht. Had voor 60 euro een Anna gekocht via Marktplaats. Zou 2 jaar oud zijn. Blijkt dus een stuk ouder. Eentje van de Nederlandse Energiemaatschappij

[ Voor 26% gewijzigd door martdj op 12-04-2023 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
hey martdj,

Ik heb dezelfde firmware extensies in mijn overzicht. Mijn verkoper zei er niet bij hoe oud dat hij was en ik had hem voor 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
  • Nu online
Hier ook dezelfde hardware, alleen display revisie is anders: 6539-1301-5002

@martdj kun je wel via de Plugwise Home app de Anna bedienen als je niet thuis bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Nog niet eens geprobeerd. Ik heb 'm in Home Assistant gehangen. Via Home Assistant kan ik 'm op afstand bedienen.

@gwabber Dat is een nette prijs en het bevestigt mijn vermoeden. Ik heb veel teveel betaald :(

[ Voor 30% gewijzigd door martdj op 15-04-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
@martdj maar doet hij het verder wel voor hetgeen je hem voor wilt gebruiken?

Ik zie ze in allerlei prijsklassen online staan, wellicht heb ik gewoon veel geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Tot nu toe wel. Ik heb in het Plugwise forum een vraag gesteld mbt een changelog van de firmware en hardware versies.
Nog geen reactie op gekregen. Ik vind het sowieso wel vreemd dat je echt nergens kunt vinden wat er nou in de verschillende firmware en hardware versies moet zitten of ik moet iets over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
  • Nu online
https://www.plugwise.com/release-notes-anna/

Heb alleen niet het idee dat ze dit heel actief bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
  • Nu online
Zo te zien hebben ze toch een update geplaatst.

Er is nu zelfs een nieuwe beta versie die DSMR support heeft, ben benieuwd hoe dat gaat werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 22:47
DJP! schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:57:
Zo te zien hebben ze toch een update geplaatst.

Er is nu zelfs een nieuwe beta versie die DSMR support heeft, ben benieuwd hoe dat gaat werken :D
gewoon niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaarsveld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-09 14:04
Ik zelf heb sinds een week een probleem met de Anna Smile,

Nu vroeg ik Plugwise voor hulp en konden zij mij vertellen dat hij al een week niet online was
wat ik gek vind aangezien ik internet toegang heb uitgezet, zodat deze enkel lokaal zou werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creg77
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb interesse om plugwise anna met gataway aan te schaffen. De vraag die ik hierbij heb:

Als je de gateway van plugwise koppelt aan home assistant heb je dan Anna nog wel nodig? Op de plek waar nu mijn bestaande thermostaat hangt wil ik een tablet ophangen en op die manier de cv ketel aansturen. Anna is dan overbodig of zorgt anna wel degelijk voor de communicatie tussen ha / gateway / evt. App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
@Creg77

De Anna heb je nodig omdat dat de thermostaat is, dus die meet de temperatuur in de ruimte en koppelt dat terug aan de ketel. Zonder Anna weet de kachel niet wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Ik heb nu ook een Anna overgenomen voor 100 euro. Lijkt iets te duur, maar goed. ik heb dezelfde Hardware instellingen als @martdj . Firmware is nu 4.4.1.

In de app of internetpagina zie ik geen mogelijkheid om buitenshuis aan of uit te zetten.
Hoe weet ik nu dat Anna alleen lokaal verbonden is?
Sowieso wil ik de thermostaat integreren in Home assistant. Dus dan zou ik de app helemaal niet meer nodig hebben.
Pagina: 1