Hallo allemaal,
Wij zijn ons aan het rondkijken en opvragen van offertes bij verschillende bedrijven voor het laten plaatsen van zonnepanelen. Dit om ons verbruik wat terug te brengen.
:strip_exif()/f/image/35QCPHXPw1QzKxMWOtvWlRTb.jpg?f=fotoalbum_large)
Het schuine dak met een helling van ca 30gr.
ruimte onder het dakraam tot onderkant onderste dakpan is 2,60m
breedte van het huis is ca. 6,5m.
:strip_exif()/f/image/ODVU2Al9VevxVUTnC5HQcRM0.jpg?f=fotoalbum_large)
Platte dak met een afmeting van 8x2,8m
:strip_exif()/f/image/LKbX2M2aMPSZK9dZ8DpTvBLI.jpg?f=fotoalbum_large)
Platte dak 8x2,8m:strip_exif()/f/image/vriGF16e4bfvT0vEFnHDyrqJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu gaan alle partijen nog uit van hetzelfde legpatroon: Het meest rechtse uit onderstaande afbeelding. Maar ik zat het ook eens verder te passen en kwam ook nog op de andere 2 legpatronen voor het platte dak. Welke zouden jullie toepassen?
:strip_exif()/f/image/VZX67mtcviADMxz2DjcrYIp1.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn voorkeur gaat nu uit naar een Enphase systeem omdat ik hier teleurstellende verhalen lees over SolarEdge. Echter topt een Enphase systeem weer niet te veel af?
Wij zijn ons aan het rondkijken en opvragen van offertes bij verschillende bedrijven voor het laten plaatsen van zonnepanelen. Dit om ons verbruik wat terug te brengen.
Foto's
Bovenaanzicht:strip_exif()/f/image/35QCPHXPw1QzKxMWOtvWlRTb.jpg?f=fotoalbum_large)
Het schuine dak met een helling van ca 30gr.
ruimte onder het dakraam tot onderkant onderste dakpan is 2,60m
breedte van het huis is ca. 6,5m.
:strip_exif()/f/image/ODVU2Al9VevxVUTnC5HQcRM0.jpg?f=fotoalbum_large)
Platte dak met een afmeting van 8x2,8m
:strip_exif()/f/image/LKbX2M2aMPSZK9dZ8DpTvBLI.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Schuine dak 2,6x6,5m, Wil hier niet te veel op leggen omdat we waarschijnlijk in de toekomst nog een nokverhoging willen plaatsen.Platte dak 8x2,8m
Schaduw
Er staan 2 grote bomen bij de achterburen die vooral in het najaar veel schaduw geven in onze tuin en op ons platte dak.Jaarverbruik
ca 4000kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
1x35ABudget en doel
Het huidige verbruik zoveel mogelijk terugbrengen. Zoveel mogelijk opbrengst met onze beschikbare ruimte.Wie gaat het project uitvoeren
Aannemer/verkopende partijBijhouden van data
Ik heb een Homey staan, zou leuk zijn als hij daar mee kan communiceren maar geen vereiste.Reeds verkregen offertes
:strip_exif()/f/image/vriGF16e4bfvT0vEFnHDyrqJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu gaan alle partijen nog uit van hetzelfde legpatroon: Het meest rechtse uit onderstaande afbeelding. Maar ik zat het ook eens verder te passen en kwam ook nog op de andere 2 legpatronen voor het platte dak. Welke zouden jullie toepassen?
:strip_exif()/f/image/VZX67mtcviADMxz2DjcrYIp1.jpg?f=fotoalbum_large)
Regio
TwenteMijn voorkeur gaat nu uit naar een Enphase systeem omdat ik hier teleurstellende verhalen lees over SolarEdge. Echter topt een Enphase systeem weer niet te veel af?