Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank20
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-04-2023
Mijn vraag
Op track 1 staat mijn liedje. Bij het invoeren van een shot op tracks 2 en 3 begint de video te schokken en te stotteren. Hoe los ik dit op? Het moet toch vloeiend kunnen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
OpenShot editor 2.6.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de overgangen in elkaar laten vloeien.

Groet Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51
Geef eens aan wat je als hardware gebruikt a.u.b., dus systeem, OS, geheugen, opslag? Waar praten we over qua video? Kwaliteit van bronbestand en grootte? En natuurlijk: wat heb je zelf al gevonden...? We gaan er van uit dat je deze al hebt doorgespit: https://www.openshot.org/user-guide/... Hoe verhoud jouw systeem zich t.o.v. de aangeraden specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank20
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-04-2023
macOS 10.15.7 iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015)

Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac17,1
Processornaam: Quad-Core Intel Core i5
Processorsnelheid: 3,2 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 4
L2-cache (per core): 256 KB
L3-cache: 6 MB
Geheugen: 8 GB
Opstart-ROM-versie: 451.140.1.0.0
SMC-versie (systeem): 2.33f12
Serienummer (systeem): C02R54DCGG7L
Hardware-UUID: 6196903A-25AC-5E13-8D81-394CB8BD5A7F
Opslag: 1,02 TB 73,5GB beschikbaar
Clip: Come In.osp 241 kb
Filmbeelden ongeveer 1 gb in OpenShot in Projectfile staan.
Misschien 100MB in 2 tracks
en liedje MP3 9,3 MB op track 1

Vlgns mij is mijn Mac groot en modern genoeg voor dit werk.
Heb reeds 5 Clips gemaakt van minimaal 4min in Imovie

Ik wijzig de snelheid van footage op track 2 en dan is het leuk als de drummer ook in de maat van het liedje slaat.
Het begint wanneer ik de video start en mijn liedje en dus ook de beelden raar beginnen te stotteren.

Groet Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:57
Dag @Frank20, welkom op Tweakers :) Kun je misschien iets duidelijker stap voor stap uitleggen wat je bent aan het doen en wat er gebeurt? De info die je geeft is een beetje warrig en geeft niet echt een duidelijk beeld van waar je mee bezig bent, en dat maakt het lastig om je te helpen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51
Op basis van wat je aan specs geeft zit je ongeveer tussen de minimum en de recommended specs in op de meeste aspecten, maar je zou zeker meer vrije schijfruimte kunnen gebruiken. Als je een paar Gb (denk ik te lezen) aan materiaal wilt kunnen editen dan heb je een veelvoud hiervan aan vrije ruimte nodig omdat je software dit moet kunnen uitpakken en verwerken. De tweede optie is dat dit pakket minder goed werkt op OS X (welke versie draai je trouwens?). Dat kan je simpel testen door dezelfde bewerkingen in iMovie uit te voeren. Als dat wel goed gaat dan zit het in de software installatie.

Om hier meer over te kunnen zeggen moet je wat meer details bieden zoals Wormaap ook vraagt.