Hi allemaal,
Ik heb de volgende situatie:
Mijn garagedeur is elektrisch en ik wil hem graag automagisch openen wanneer ik met de motor aan kom rijden.
Het idee:
Ik gebruik 2 esp32 bordjes. De ene als BLE server en de andere als BLE beacon. De laatste komt in de motor met een schakelaar. Het beacon staat standaard in deep sleep en zodra je op de schakelaar drukt wordt hij wakker voor 5 minuten. Zodra de server het beacon detecteert wordt de garagedeur geopend.
Voor de veiligheid heb ik de server en beacon gepaired en gebruik ik NimBLE om een veilige verbinding op te zetten.
Om het netjes te maken (ik heb het systeem al aan meerdere mensen toegezegd) wil ik graag een printje laten ontwikkelen. Aangezien ik dit nog nooit heb gedaan wil ik vragen of jullie mee willen kijken of ik het goed doe
Dit is het schema van het beacon:
/f/image/dWYB5ahujPbDPm1ny6EHqYq6.png?f=fotoalbum_large)
En dit is mijn eerste print ontwerp:
:fill(white):strip_exif()/f/image/7ogdFyMRqlvUyIM2su0rJHbK.png?f=user_large)
De headers zijn voor een ESP32 ontwikkelbordje,
Zie ik dingen over het hoofd ?
Ik heb de volgende situatie:
Mijn garagedeur is elektrisch en ik wil hem graag automagisch openen wanneer ik met de motor aan kom rijden.
Het idee:
Ik gebruik 2 esp32 bordjes. De ene als BLE server en de andere als BLE beacon. De laatste komt in de motor met een schakelaar. Het beacon staat standaard in deep sleep en zodra je op de schakelaar drukt wordt hij wakker voor 5 minuten. Zodra de server het beacon detecteert wordt de garagedeur geopend.
Voor de veiligheid heb ik de server en beacon gepaired en gebruik ik NimBLE om een veilige verbinding op te zetten.
Om het netjes te maken (ik heb het systeem al aan meerdere mensen toegezegd) wil ik graag een printje laten ontwikkelen. Aangezien ik dit nog nooit heb gedaan wil ik vragen of jullie mee willen kijken of ik het goed doe
Dit is het schema van het beacon:
/f/image/dWYB5ahujPbDPm1ny6EHqYq6.png?f=fotoalbum_large)
En dit is mijn eerste print ontwerp:
:fill(white):strip_exif()/f/image/7ogdFyMRqlvUyIM2su0rJHbK.png?f=user_large)
De headers zijn voor een ESP32 ontwikkelbordje,
Zie ik dingen over het hoofd ?
edit:
Ik heb de eerste wijziging al gedaan...het is wel handig om de ESP ook aan gnd te hangen.
Ik heb de eerste wijziging al gedaan...het is wel handig om de ESP ook aan gnd te hangen.
[ Voor 6% gewijzigd door Mike2k op 12-04-2023 14:08 ]
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.