Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupid673
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Mijn bedrijf heeft een Youtube kanaal. Daar ben ik de manager van. Het kanaal is jaren geleden gemaakt door een collega die inmiddels al lang niet meer bij ons werkt.
Nu moet ik een bewerking uitvoeren. Echter, omdat ik niet de eigenaar ben, kan ik dit niet doen. Mijn vraag is daarom:
Is er een manier om uit te vinden welk email adres aan het kanaal gekoppeld is?
Het moet (uiteraard) een gmail adres zijn. Als ik dat al heb, dan heb ik een startpunt om uit te zoeken hoe ik daar weer toegang toe kan krijgen.

48 x Axitec 260Wp - Goodwe 15k - www.pvoutput.org/list.jsp?userid=59318

Beste antwoord (via Cupid673 op 18-04-2023 09:14)

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
de vraag is natuurlijk ook een beetje,

hoe ziet het betreffende youtube account eruit...

stel het gaat om 'het officiële account van bakker de boer uit dongen, en daarop staan honderden video's met dingen als Bij bakker de boer in dongen, dit is het officiele kanaal van bakker de boer uit dongen,

in dat geval kun je namelijk alitjd nog proberen om via de support afdeling van google toegang te krijgen tot het account door een mail te sturen vanaf een erkend mail account bijvooreeld support@bakkerdeboeruitdongen.nl en op die manier proberen via de officiele weg het account in handen te krijggen.... nu moet ik daar natuurlijk wel bij zeggen dat die weg vaak niet de makkelijkste is.

maar als al het andere faalt kun je dat zeker proberen..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wellicht dat je oud-collega een telefoonnummer of herstelmailadres opgegeven heeft bij het aanmaken van het account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:42
Cupid673 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:36:
Het moet (uiteraard) een gmail adres zijn.
Je kunt ook gewoon een Google account aanmaken met een ander e-mail adres, bv je bedrijfsmail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupid673
Djordjo schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:05:
Wellicht dat je oud-collega een telefoonnummer of herstelmailadres opgegeven heeft bij het aanmaken van het account?
Dat heb ik al geprobeerd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupid673
Nielson schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:11:
[...]
Je kunt ook gewoon een Google account aanmaken met een ander e-mail adres, bv je bedrijfsmail adres.
En dan? Daarmee krijg je toch geen toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:17
Is het zeker weten een oud werkmail adres? En is er een catchall die bij iemand uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Cupid673 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:34:
[...]

En dan? Daarmee krijg je toch geen toegang?
Dan zou je via de werkgever/je systeembeheerder toegang kunnen krijgen tot het e-mailadres van die oud-collega, en daarmee het bijbehorende Google-account kunnen herstellen.
Daarna kun je het kanaal overdragen, voor degene na jou wel zo fijn als je deze situatie voorkomt en 'm dus op een account zet dat je kunt delen met je opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Heeft je ex collega niet gewoon zijn werk e-mail gebruikt? Dat lijkt mij het meest voor de hand liggen.

Heb je eenmaal toegang dan zou ik het wijzigen in youtube@werkgever.nl of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupid673
NielsFL schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:50:
Heeft je ex collega niet gewoon zijn werk e-mail gebruikt? Dat lijkt mij het meest voor de hand liggen.

Heb je eenmaal toegang dan zou ik het wijzigen in youtube@werkgever.nl of iets dergelijks.
Je kunt alleen met een Gmail account een YT kanaal opzetten. Helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 15:42
Cupid673 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:07:
Je kunt alleen met een Gmail account een YT kanaal opzetten. Helaas.
Net getest, werkt ook gewoon met een Google account zonder Gmail adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het openbaar staat, staat het onder About. Zo niet, ga je er daar waarschijnlijk niet achter komen.

Afhankelijk van hoe en wat, misschien kan je op de mailserver of in backups de originele bevestigingsmall vinden of een van de andere mails die je als kanaaleigenaar krijgt (geen idee, ik ben er geen). Wel eerst even afstemmen met juridische zaken van je bedrijf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
de vraag is natuurlijk ook een beetje,

hoe ziet het betreffende youtube account eruit...

stel het gaat om 'het officiële account van bakker de boer uit dongen, en daarop staan honderden video's met dingen als Bij bakker de boer in dongen, dit is het officiele kanaal van bakker de boer uit dongen,

in dat geval kun je namelijk alitjd nog proberen om via de support afdeling van google toegang te krijgen tot het account door een mail te sturen vanaf een erkend mail account bijvooreeld support@bakkerdeboeruitdongen.nl en op die manier proberen via de officiele weg het account in handen te krijggen.... nu moet ik daar natuurlijk wel bij zeggen dat die weg vaak niet de makkelijkste is.

maar als al het andere faalt kun je dat zeker proberen..
Pagina: 1