Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Configuratie vloerverwarming i.c.m. slimme radiatorknoppen

Pagina: 1
Acties:

• karelbram
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-10 10:11
Beste forumleden,

Op dit moment ben ik mijn keuken aan het verbouwen en willen daar vloerverwarming in gaan leggen. Dit is een separate ruimte t.o.v. de woonkamer. Ik heb veel gelezen op het forum, echter is de situatie telkens net iets anders dan mijn situatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDGjOpeu6jGqlxSxZLUgIYutJ1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B6ueltXIrV9YVxsENlCCMp26.png?f=fotoalbum_large

De bedrade thermostaat hangt in de woonkamer. Nu moeten op de radiotoren in de woonkamer slimme radiatorknoppen worden geplaatst en uiteraard ook op de slaapkamers. Nu ben ik vooral benieuwd hoe ik de vloerverwarming moet aansturen? Op de verdeelunit zit een radiatorknop.

Is dan een extensieset met draadloze temperatuursensor voldoende? Zou het dan zelf zonder bedrade thermostaat kunnen?

Ook lees ik veel over zonekleppen. Zou dat bij mij noodzakelijk zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Bram

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat heb je nu voor systeem? Zoneklep is wel het meest logisch, vaak kom je ook weg met een standaard ventiel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• karelbram
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-10 10:11
Ik heb nu een Remeha Tzerra met een eTwist.

Voor de radiatorknopen slim te maken, dacht ik aan een Tado systeem.
Dat zou dan dus moeten met een losse sensor die een zoneklep zou moeten aansturen? Zijn er ook zonekleppen die draadloos kunnen worden aangestuurd door b.v. Tado?

[ Voor 47% gewijzigd door karelbram op 12-04-2023 12:15 ]

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Volgens mij was de oplossing hiervoor bij Tado altijd de extension set op een zoneklep aansluiten en een 2e thermostaat in de keuken hangen. En als ik het me goed herinner van wat ik gelezen heb her en der moest je die 2e thermostaat door Tado support laten koppelen.

Ik heb het hier anders opgelost: mijn vloerverwarmingspomp schakelt enkel in als Tado warmte vraagt voor in de woonkamer. Anders staat de pomp uit en blokkeert hij nagenoeg alle warmteflow van cv naar vloerverwarmingsleiding. Dit is gedaan met Home assistant een Shelly plug en wat automations.