Pricewatch: powerbanks filteren op vermogen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zit nu te kijken naar een powerbank voor mijn steam deck, en daarvoor heb je dan een vermogen van 35W nodig. Nu kan je bij powerbanks niet op vermogen filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:11
Je kunt er opzich wel op filteren, maar dan moet je zelf rekenen met ampère en volts. Ik ben geenszins een expert op dit gebied, dus neem mijn comment met een korrel zout.

https://www.reddit.com/r/..._about_charging_the_deck/
https://www.reddit.com/r/..._steam_deck_charger_uses/
als ik dit goed interpreteer kan je SteamDeck opladen met 15V. Als je die in de pricewatch vastzet en dan gaat spelen met ampere kom je eigenlijk maar op één product uit:

categorie: Powerbanks

uitvoering: Xiaomi Mi Power Bank 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Ampere x Volt = Watt
Dat snap ik, maar leek me een handige feature. Ook handig als je een snellader voor je laptop zoekt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@iscara @HenkEisDS Omdat we dit vrij eenvoudig kunnen uitrekenen op basis van bestaande data, heb ik dit gelijk maar toegevoegd. Je kan vanaf nu filteren op "Uitgangsvermogen", wat een vermenigvuldiging is van "Uitgangsspanning" en "Uitgangsstroomsterkte" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Dank je wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Glaanie schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:09:
@iscara @HenkEisDS Omdat we dit vrij eenvoudig kunnen uitrekenen op basis van bestaande data, heb ik dit gelijk maar toegevoegd. Je kan vanaf nu filteren op "Uitgangsvermogen", wat een vermenigvuldiging is van "Uitgangsspanning" en "Uitgangsstroomsterkte" :)
Leuk idee, maar in de praktijk klopt er helaas geen hout van. Deze 100W powerbank heeft nu een listed uitgangsvermogen van 12W: uitvoering: Sandberg Powerbank USB-C PD 100W 20000
En deze van 50W krijgt een listed vermogen van 60W: uitvoering: Xiaomi Mi 50W Power Bank 20000mAh

USB-PD is complexe materie. Het maximale vermogen wordt niet altijd bereikt bij de maximale spanning en maximale stroom. En is bovendien afhankelijk van allerlei implementatie voorwaarden. Daarnaast wordt als uitgangsspanning meestal de "default" 5V ingevuld terwijl het maximale vermogen bij hogere spanningen bereikt wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door mcDavid op 12-04-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Het idee is leuk, en in theorie zou het aardig moeten werken, maar ik gok dat dit in de praktijk vaker fout dan goed zal gaan inderdaad.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@iscara @Hahn @HenkEisDS @mcDavid Helaas, ik dacht de ideale oplossing te hebben gevonden. Maar als het in de praktijk alleen maar verwarrend is, kan het op deze manier niet. Het filter heb ik dus voorlopig uitgeschakeld, ik ga op een later moment kijken of dit kan terugkomen, misschien dat er iets mis is met de data, of dat de berekening op een andere manier moet. Hoe dan ook, ik heb wat uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:22

crisp

Devver

Pixelated

Op verzoek -> Pricewatch

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Misschien moet het gewoon een parameter zijn dat de fabrikant opgeeft.
Pagina: 1