Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Rond de €2500 Gaming PC

Pagina: 1
Acties:

• BigEvilEarsPS4
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-04-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gamen met hoge FPS

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond €2500

Hello! Ik was benieuwd wat jullie van deze PC vinden, voor deze prijs:

https://reduxgaming.nl/ga...emption-2_gta-v&res=2160p

Of zouden jullie iets anders voorstellen? Ik wil gewoon zoveel mogelijk FPS als ik aan het gamen ben, voor ongeveer rond €2500, ik heb me een lange tijd niet bezig gehouden met Gaming PC's of PC's in general, omdat ik alleen een PlayStation heb gehad de afgelopen 10 jaar.

Ik hoop op hulp, bedankt alvast!

Met vriendelijke groet,

Youri Morrien

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:49
Durf je het aan om het zelf te bouwen? Want dat is er waarschijnlijk meer te krijgen voor minder kosten. Aangezien je een oudere processor koopt nu (12th gen Intel terwijl 13th al uit is)

Zie bijvoorbeeld dit topic: Advies 2x Gaming PC's ~5000 totaal, keuze 7800X3D vs 7700X.

Als je dat wil, dan verwachten we wel een eigen opzetje. een videokaart met 16GB VRAM lijkt aan te raden tegenwoordig en dan kom je eigenlijk automatisch bij AMD uit. Voor enkel gaming is de 7700X eigenlijk het meest interessant kwa prijs/performance. Als je echt enkel hoge FPS wil ten kostte van eye-candy, dan zou de 7800X3D een betere keuze zijn.

Maar dat is als je zelf wil bouwen....

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:13
In een ouder topic heb ik wel eens een PC van hen ontleed, zie hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2174782. Ook bij deze PC schat ik in dat je voor 2600 euro beter kan krijgen, zo is de i7-12700 niet de beste keuze voor een gaming PC.

• BigEvilEarsPS4
Waah schreef op woensdag 12 april 2023 @ 06:39:
Durf je het aan om het zelf te bouwen? Want dat is er waarschijnlijk meer te krijgen voor minder kosten. Aangezien je een oudere processor koopt nu (12th gen Intel terwijl 13th al uit is)

Zie bijvoorbeeld dit topic: Advies 2x Gaming PC's ~5000 totaal, keuze 7800X3D vs 7700X.

Als je dat wil, dan verwachten we wel een eigen opzetje. een videokaart met 16GB VRAM lijkt aan te raden tegenwoordig en dan kom je eigenlijk automatisch bij AMD uit. Voor enkel gaming is de 7700X eigenlijk het meest interessant kwa prijs/performance. Als je echt enkel hoge FPS wil ten kostte van eye-candy, dan zou de 7800X3D een betere keuze zijn.

Maar dat is als je zelf wil bouwen....
Bedankt voor uw reactie,

Zelf bouwen lijkt mij erg lastig, of ik moet iemand vinden die het voor me kan doen! Ik vind dit ook allemaal nog best lastig, is het misschien mogelijk dat u me kunt helpen hiermee? Met een PC Builder site ofzo? Ik dacht ook dat AMD minder was haha, kun je na gaan hoe slecht ik hier in ben. Ik kijk nu ook veel Linus op FB voor meer kennis. Maar dat kost tijd

• BigEvilEarsPS4
martyw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:10:
In een ouder topic heb ik wel eens een PC van hen ontleed, zie hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2174782. Ook bij deze PC schat ik in dat je voor 2600 euro beter kan krijgen, zo is de i7-12700 niet de beste keuze voor een gaming PC.
Ik zal nu even kijken! Heb echt weinig ervaring hier in 😢

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:13
Er zijn shops zoals Azerty, SiComputers en Alternate die een zelf samengesteld systeem tegen vergoeding assembleren (als je de onderdelen bij hen koopt)

• BigEvilEarsPS4
martyw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:20:
Er zijn shops zoals Azerty, SiComputers en Alternate die een zelf samengesteld systeem tegen vergoeding assembleren (als je de onderdelen bij hen koopt)
Dank u!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 13:29
BigEvilEarsPS4 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:26:
[...]
Zelf bouwen lijkt mij erg lastig, of ik moet iemand vinden die het voor me kan doen! I
Op zich is een PC bouwen vandaag de dag echt heel eenvoudig, met een goede kast doe ik het in een half uurtje (en dat kan nog veel sneller). Lego is serieus lastiger.

Lastigste drie dingen (in de volgorde dat je ze tegenkomt)

1. de processor cooler, monteer deze op je moederbord voordat je hem erin schroeft (zie de link)
2. De moederbord stands kunnen muurvast zitten en als ze niet op de juiste plek zitten omdat je een ander formaat hebt kan het even klooien zijn om ze los te krijgen. (Dit is dus niet iets wat je altijd tegenkomt, maar wees niet verbaasd als je je stands moet omschroeven. Op zich wordt dit meestal netjes aangegeven welke gaatjes je moet hebben.
3. de kleine connectoren voor je powerswitch en power led. Het is een gepriegel en je twijfelt of je ze goed omdoet (afaik, opdruk op de stekkertjes naar beneden oreienteren). Hoewel ik ze altijd als laatste doe is het op zich wel practisch dit te doen voor dat je je grafische kaart installeert (de link doet eerst de grafische kaart, doe ik dus meestal ook).

Benodigheden:

- Hoofdlampje (of bril met lampje). Ja het kan ook zonder, maar het is verdomd fijn om bij de hand te hebben.
- Mini schroevendraaier kruis
- Een middenformaat kruiskop
- Kleine platbek tang voor vastzittende mobo stands (beter: ienie-mini dop setje)

https://www.tomshardware.com/how-to/build-a-pc
Pagina: 1