Mijn SSD niet meer te vinden in BIOS na crash

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepich123
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-04-2023
Mijn vraag
...
Ik heb laatst mijn geheugen geupgrade van 16gb naar 64gb, ik heb een week lang leuk kunnen spelen tot ik op een dag een “PRESS f11 to recover” melding aantrof wat ik niet weg kreeg, ik vermoedde dat iets corrupt was geraakt dus ben ik de bios ingegaan en heb ik met behulp van een usb stick met windows een nieuwe versie op mijn HDD geinstalleerd, ik wou het eerst op mijn SSD installeren, maar heb hem geformatteerd toen ben ik terug de bios in gegaan en kreeg ik hem niet meer gevonden, ik vermoedde misschien de SSD kappot gegaan(het is er eentje die je op de moederbord schroeft, heb een andere gebruikt maar alsnog geen resultaat
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere SSD,
Instellingen BIOS nagekeken
Mijn oude 16gb ram teruggeplaatst
Via windows naar mijn beschikbare schijven gekekenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/en8eIL9KnXJgUtXS9E1-8RgAWxk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I7FzJpu93BjfIhLP0LYkr1SX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Quejo0n751xNmtKeYZ3B1yIrI6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pb99qy2s9BPrH1xZOZo1Whx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TE0FeSRBWJP_hWvb6MvT-1sOiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocjeNibTpL6sWcrC5hdTNSKE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_o6tZEETFk8CD0OX7qplM0LvCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UaDWQaJqL4Ld9mWgMWTmIFhX.jpg?f=fotoalbum_large
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zie je de M.2 NVMe wel in de BIOS? Indien niet: probeer de M.2 NVMe in een ander M.2 NVMe slot of een andere computer.

Overigens: hoe lang heb je dit moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepich123
Heb de computer nu 1,5 jaar, ik heb geen andere slot op mijn moederbord voor de SSD, in de bios zie ik ook helemaal niks meer staan met NVME, eerst zag ik dit nog wel tussen de boot options staan, heb zelf niet met de bios instellingen gekloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:40
Je kunt het proberen met een m.2 naar usb, maar dat is al duurder dan de SSD. Als ik het merk + 256GB in google intyp krijg ik al meteen AlieExpress en Alibaba als zoekresultaten. Ik denk dat toen je "PRess F11 to recover" moest drukken, dat het niet je RAM betrof maar je SSD. Ik zou zeggen, koop een nieuwe ssd, op dit moment zijn ze behoorlijk goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepich123
lamaa1 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:20:
Je kunt het proberen met een m.2 naar usb, maar dat is al duurder dan de SSD. Als ik het merk + 256GB in google intyp krijg ik al meteen AlieExpress en Alibaba als zoekresultaten. Ik denk dat toen je "PRess F11 to recover" moest drukken, dat het niet je RAM betrof maar je SSD. Ik zou zeggen, koop een nieuwe ssd, op dit moment zijn ze behoorlijk goedkoop.
Heb je zon voorbeeld van USB naar m2, ik heb al een intel ssd nvme gehaald gister en gemonteerd, geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:40
Misschien is dit interessant om te lezen: review: Waar moet je op letten bij een M.2-naar-USB-adapter?

Kans is ook dat je moederbord stuk is. Of dat je m.2 slot in de BIOS opeens op SATA mode staat oid.

[ Voor 20% gewijzigd door lamaa1 op 13-04-2023 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:51

Flexx

This side up

Waar is je bios batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepich123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_o6tZEETFk8CD0OX7qplM0LvCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UaDWQaJqL4Ld9mWgMWTmIFhX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Flexx suggereert dat er geen bios batterij op je moederbord zit. De socket waar de batterij in gaat lijkt gewoon leeg te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door m33p op 13-04-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepich123
Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:11
Hij bedoelt: en moederbord heeft altijd een knoopcelbatterij om de instellingen op de bios te kunnen onthouden. Op jouw foto lijkt de knoopcel te zijn verdwenen. Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 16:54
Is je BIOS niet gewoon versprongen van UEFI naar Legacy?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:30
Moederbord en ssd gekocht op Aliexpress met zero support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Uszka schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:50:
Moederbord en ssd gekocht op Aliexpress met zero support?
Dat tezamen met een ome ali m.2 ssd :)
Dat ding waar geen batterij inzit moet een batterij inzitten een cr2032

[ Voor 33% gewijzigd door Damic op 13-04-2023 18:49 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Damic schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:48:
[...]

Dat tezamen met een ome ali m.2 ssd :)
Hopelijk komt de voeding niet van Ali :+

Dan wil ik er niet naast wonen :+