Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pady
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-11-2024
Mijn vraag

Beste

Ik ben me verder aan het verdiepen in de functie Play-Fi...

Heeft de Philips tv type Oled 806 nu ook de mogelijkheid om de nieuwste
versie DTS "Play-Fi Home Theater" weer te kunnen geven (dus niet enkel stereo geluid maar ook surround en dolby atmos... ) via meerdere Play-Fi speakers?

Heeft de Oled806 misschien een software update gekregen zodat dit bij deze nu ook mogelijk is?

Als ik in mijn Oled806 menu DTS Play-Fi open,...zie ik namelijk onderaan DTS Play-Fi thuisbioscoop staan...alsook instellingen.

Ik heb echter nog geen Play-Fi speakers dus kan het momenteel niet testen...

Hopelijk is er iemand met enige vakkennis voor meer info....waarvoor mijn dank😉

Mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees6819
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik ben in het bezit van de Philips 65OLED807/12 televisie, die ik specifiek heb aangeschaft om gebruik te maken van Play_fi 5.1 geluid.

De luidsprekers zijn draadloos en kunnen gemakkelijk verplaatst worden.
Ze verbinden met het tv-systeem via Wifi 6 en dit werkt over het algemeen goed.
Hoewel het tv-scherm aangeeft dat de luidsprekers verbonden zijn, heb ik echter meerdere keren meegemaakt dat er geen geluid is. De enige oplossing lijkt dan om de tv spanningsloos te schakelen en weer in te schakelen.

Ik heb verschillende instellingen geprobeerd om het probleem op te lossen, maar tot nu toe zonder succes. Het is frustrerend omdat ik veel geld heb geïnvesteerd in zowel de tv als de luidsprekers.
Ik vraag me af of het de investering wel waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniebouwman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 13:10
Ik heb recentelijk ook een Play fi compatibel tv (55OLED708/12) gekocht en omdat ik wat bassen miste in de tv dacht ik een DTS play-fi Subwoofer van Philips aan te schaffen. Best wel een geklooi omdat je eerst de app op je telefoon moet installeren vooraleer je de Sub kunt koppelen met je wifi, in de gebruiksaanwijzing die naar mijn mening niet overeen komt met de app toch alles aan het werken gekregen (je moet nl inloggen op de Sub en dan - en dat staat niet in de user guide - doorklikken en dan kom je in de Sub waar ie vraagt om in de Sub naar je eigen wifi te gaan en daar je ww in te vullen) Maar dan houdt het voor mij helemaal op: ik zou verwachten om in de app het volume van de sub te kunnen regelen en dat kan ik niet ontdekken. Wel in de tv maar dat vind ik ook niet echt makkelijk, als je in de tv dat doet dan zie je alleen het menu, en je hoort ook geen enkel geluid zodat afstellen een gok is en weer terug moet naar je uitzending.

Alles bij elkaar niet echt gemakkelijk, misschien was een soundbar met een eigen Sub wel een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:30
Wat voor app heb je gebruikt om de sub toe te voegen?
Die van Philips Entertainmant, of van DTS Play Fi? Er is ook nog een derde app, ook van Philips Sound.
Normaliter kun je in de DTS PLAY FI instellingen in de tv ook een testsignaal horen, en die harder of zachter laten klinken, eh instellen.

Trouwens naast verbinden met WIFI kun je de sub ook meestal wel bekabeld aansluiten, of heeft het model geen aparte subwooufer aansluiting?

[ Voor 19% gewijzigd door dinandus op 11-12-2024 07:08 . Reden: extra info toegevoegd ]