Beste lezers,
Sinds een halfjaar ben ik in het bezit van 7 zonnepanelen met 380Wp icm. Enphase IQ7+ omvormers (2660Wp totaal). Echter het viel mij op dat nu met zonnige dagen mijn opwekking afvlakt:
Dit gebeurt op een manier die doet vermoeden dat er een soort bottleneck is. Ook valt op dat 5 van de 7 panelen een dag-maximum opgeven van exact 297W. Dit gedrag heeft zich nu meerdere dagen identiek herhaald. Het theoretisch gemeten maximum (niet alle panelen hebben een identieke helling, dus als we de piek-waarde van elk paneel bij elkaar optellen) zit dan ook op zo'n 2000W.
Het gehele systeem is aangesloten op bestaande electra middels een 1-fase aansluiting wat ruim voldoende zou moeten zijn.
Klopt mijn vermoeden dat de boel ergens afgeknepen wordt/tegen een limiet aanloopt? Of is 300Wp opbrengst op een 380Wp paneel te verwachten?
Groeten,
Jeroen
Sinds een halfjaar ben ik in het bezit van 7 zonnepanelen met 380Wp icm. Enphase IQ7+ omvormers (2660Wp totaal). Echter het viel mij op dat nu met zonnige dagen mijn opwekking afvlakt:
:strip_exif()/f/image/WUNpQKKZ2lgbYkmRfrortZzu.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gehele systeem is aangesloten op bestaande electra middels een 1-fase aansluiting wat ruim voldoende zou moeten zijn.
Klopt mijn vermoeden dat de boel ergens afgeknepen wordt/tegen een limiet aanloopt? Of is 300Wp opbrengst op een 380Wp paneel te verwachten?
Groeten,
Jeroen
[ Voor 10% gewijzigd door r03n_d op 11-04-2023 22:59 ]
MT Venus 5.12KWh V153 - HW P1 - PV 2660Wp