Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelz
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-05-2023
Hoi allemaal,

In januari heb ik mijn iPhone X omgeruild voor een gloednieuwe iPhone 14. Ik ben heel tevreden met het toestel en wat vooral fijn was dat ik hem maar zo’n 4x per week hoefde op te laden in plaats van elke dag.
De batterijcapaciteit was na het kopen ook netjes 100%. Nu merkte ik de laatste tijd dat mijn iPhone weer sneller leeg raakt. Ik ging kijken bij de batterijcapaciteit en zag dat deze al gedaald was naar 95%! Toen ik ongeveer een paar weken geleden nog keek was het nog 98%. Is het normaal dat de batterijcapaciteit zo snel omlaag gaat van een gloednieuwe iPhone 14? Ik zit er niet op te wachten dat ik einde van het jaar al een nieuwe batterij erin moeten laten zetten.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Dankjewel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-09 16:28
Kan het zijn dat je je telefoon draadloos oplaadt? Staat erom bekend dat dan je batterij conditie snel omlaag kan gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 20:25
Jeffrey schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:29:
Kan het zijn dat je je telefoon draadloos oplaadt? Staat erom bekend dat dan je batterij conditie snel omlaag kan gaan.
Waar haal je die bekende kennis vandaan?

Ik ken hem niet, en hier en daar denken ze daar ook anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:23
Wat is sneller leeg ? Ik doe met mijn iPhone voor mijn gevoel nog net zo lang met een volle accu, als in het begin. Ik laad hem één keer per dag bedraad op, accu zit dan rond de helft. Misschien zou ik er dan nog net een tweede dag uit kunnen halen.

Naar de batterijcapaciteit kijk ik verder niet. Ik zie mensen daar zou spastisch mee omgaan, een paar procenten minder en er ontstaat een soort paniek, daar heb ik geen zin in. Laat je niet leiden door een cijfertje meer of minder. Als je bij normaal gebruik de dag niet doorkomt, dan zou ik contact opnemen met Apple, want dat zou toch vrij makkelijk moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Apart dat de batterij zo snel daalt bij de 14, mijn SE 2022 zit nog op 100% en die is van aug-22.
Ps. ik laad 'm alleen bedraad op, gewoon naar 100% met geoptimaliseerd opladen elke nacht.

[ Voor 37% gewijzigd door Ernemmer op 11-04-2023 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:55
Ik heb die van sinds november.
Hij staat nu op 99 procent .

Laad je hem snel of draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
The_Vice schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:34:
[...]

Waar haal je die bekende kennis vandaan?

Ik ken hem niet, en hier en daar denken ze daar ook anders over.
Als de accu te warm wordt erdoor, dan is dat wel een issues (ook als de accu zonder laden te warm wordt)

Onder normale omstandigheden zou dit geen probleem moeten zijn denk ik, ik verwacht ook niet dat dit door eventuele draadloos laden komt, misschien eerder een bug gezien hoe hard die percentage achteruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hier een 12 Pro Max die na 2 jaar vrijwel dagelijks draadloos te hebben opgeladen op 84% stond. 2 maanden geleden de batterij laten vervangen bij Amac en nu staat hij op 99%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:42
Jelz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:25:
Hoi allemaal,

In januari heb ik mijn iPhone X omgeruild voor een gloednieuwe iPhone 14. Ik ben heel tevreden met het toestel en wat vooral fijn was dat ik hem maar zo’n 4x per week hoefde op te laden in plaats van elke dag.
De batterijcapaciteit was na het kopen ook netjes 100%. Nu merkte ik de laatste tijd dat mijn iPhone weer sneller leeg raakt. Ik ging kijken bij de batterijcapaciteit en zag dat deze al gedaald was naar 95%! Toen ik ongeveer een paar weken geleden nog keek was het nog 98%. Is het normaal dat de batterijcapaciteit zo snel omlaag gaat van een gloednieuwe iPhone 14? Ik zit er niet op te wachten dat ik einde van het jaar al een nieuwe batterij erin moeten laten zetten.

Dankjewel
Al een keer gekalibreerd? https://www.iculture.nl/t...j-kalibreren-iphone-ipad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Ik heb toevallig ook in januari een iPhone X vervangen door een 14, maar mijn toestel staat nog op 100% batterijconditie. Vrijwel uitsluitend draadloos opgeladen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Kan ook gewoon pech zijn... niet elke accu is hetzelfde. Mijn zusje en ik hadden tegelijk een iPhone gekocht en haar capaciteit ging erg snel achteruit. En het gebruik was vergelijkbaar.

Echter in 3/4 maanden al naar 95% lijkt mij een no-go. Kalibreren zou ik inderdaad proberen. Maar ik weet bijna wel zeker dat je hierdoor niet opeens 5% meer capaciteit door gaat krijgen. Garantie geval wellicht?

Mijn 14 Pro van 16 september 2022 staat nog op 100%.

[ Voor 44% gewijzigd door turkeyhakan op 12-04-2023 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelz
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-05-2023
Bedankt voor de reacties!

Ik laad hem altijd met de originele oplader op. Nooit draadloos. Ik merk dat ik hem nu dagelijks ‘s nachts oplaad en dan is hij aan het einde van de dag vaak rond de 30%.

Ik ga proberen de iPhone te kalibreren, bedankt voor de tip!

Ik zal ook even kijken naar de garantie en even contact opnemen met Apple of dit een normaal iets is of gewoon domme pech.

Ik las wel dat het soms uitmaakt wanneer de iPhone geproduceerd is, omdat de accu dan natuurlijk al langer erin kan zitten als dat langer geleden is. Waardoor de capaciteit wat verminderd is?

Ik ga nog even op onderzoek, hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 20:25
Mizgala28 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:02:
[...]
Als de accu te warm wordt erdoor, dan is dat wel een issues (ook als de accu zonder laden te warm wordt)

Onder normale omstandigheden zou dit geen probleem moeten zijn denk ik, ik verwacht ook niet dat dit door eventuele draadloos laden komt, misschien eerder een bug gezien hoe hard die percentage achteruit is gegaan.
Maar waar is hier informatie over te vinden?
Dit kan ook gebeuren met een bedrade oplader. Kwestie van de efficientie, laadsnelheid afstemmen, met inachtneming van de omgevings temperatuur.

Mijn punt is dat het niet uitmaakt welk laadprincipe er gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Jeffrey schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:29:
Ik laadde mijn iPhone 13 Pro en nu mijn 14 Pro (gekocht sinds launch) eigenlijk elke nacht draadloos op, geen hele snelle lader hoor en mijn batterij is nog steeds 100%, het kan dus wel :)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Hier ook 100% met iedere nacht draadloos laden sinds launch. Wellicht scheelt het of je een cheap ladertje van ome ali hebt of een belkin ofzo.
Ik weet dat je vroeger accu’s lui kon maken door steeds vanaf >20% weer op te laden. (Niet zeker of dat nu nog zo is). Laat je je batterij wel regelmatig volledig (tot <5%) ontladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi allemaal,

Dankjewel
5% zakken in de eerste 3 maanden met maar 4x per week laden is wel erg snel. Ongeacht de manier van laden of wanneer hij geproduceerd is.

Ik zou even een chat met Apple support doen, draaien ze een batterij controle en heb je grote kans dat de iPhone gewoon netjes vervangen zal worden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Bij mij ging het de eerste maanden ook ontzettend snel (iPhone 13 pro).
Zodra de 90% aangeraakt werd ging het percentage niet meer naar beneden. Staat nu al maanden op 90%.
Altijd via kabel opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hpsmart
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13:02
Ik heb gisteren hetzelfde ontdekt op mijn iPhone 14 Pro Max. Ik heb deze telefoon sinds december in bezit en mijn batterijconditie is naar 96% gedaald. Ik heb al meerdere iPhones in mijn bezit gehad (Applefan :)), maar ik heb nog nooit zo'n snelle daling in een relatief korte tijd meegemaakt. Ik laad vaak draadloos op (MagSafe) en minder vaak met een snellader (20 watt van mijn iPad-oplader). Ik schat de verhouding op zo'n 80% (draadloos) en 20% (bedraad).

Ik heb vandaag contact gehad met Apple Support. Zoals hierboven gezegd wordt, wordt er inderdaad een test op afstand uitgevoerd (je moet deze zelf wel in instellingen eerst "activeren"). Alles zag er goed uit. Wel kreeg ik het volgende advies/vraag mee: Blijft het percentage voor een langere tijd op dezelfde waarde staan? Zo niet, dan moet ik opnieuw contact opnemen.

Nu maar hopen dat de batterijconditie voor lange tijd op 96% blijft staan... anders betekent dat mijn iPhone 14 Pro Max al voor de twee jaar onder de 80% duikt... Of ik moet geluk hebben gehad bij mijn eerdere iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Net de batterij statistieken van mijn iPhone X van bijna 6 jaar oud bekeken: conditie is 91% na 1000 keer opladen. Hij heeft de eerste 2 jaar op 100% gestaan.

Apple weet dus wel hoe het moet…

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Boeryepes schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:10:
Net de batterij statistieken van mijn iPhone X van bijna 6 jaar oud bekeken: conditie is 91% na 1000 keer opladen. Hij heeft de eerste 2 jaar op 100% gestaan.

Apple weet dus wel hoe het moet…
Misschien is de kalibratie proces plots anders, of iOS schat het verkeerd in.

Anders misschien een ander type/merk batterij?

Zelf heb ik werkelijk geen idee, hoewel ik mij daar niet zo druk om maak ging ik van 95% op 16.5.1 naar 93% met 16.6 (13 Pro hier)

Maar wat ik nog het meest vreemde vind is dat de 14 Plus die mijn moeder slechts 1 maand geleden nieuw bij een abonnement kreeg, van 100% inmiddels naar 98% is gezakt (wat sneller is dan mijn 13 Pro vorig jaar).

Apple gecontacteerd maar die zeggen "er is niks raars aan de hand", naja ik kijk hoe het verder gaat want haar vorige 12 Mini ging ook ineens hard en verloor 9% binnen de hele iOS 16 cyclus (86% net voor de verkoop)

En dan met bedraad laden 1 keer per dag, en die 14 Plus gaat zelfs maar 2 a 3 keer per week aan de lader.

Het werkt verder prima en dat telt het meest, zelfs ik merk vrij weinig van die 93%.

Maar het blijft raar als het zo rap gaat (doelend op die 14 Plus)

Voorlopig in de gaten houden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Ik heb gekeken en dit is een eenmalig iets geweest bij de genoemde toestellen in het artikel.
Je kan bijvoorbeeld zelf geen calibratieproces in gang zetten.
Daarom weet ik niet zeker of TS iets aan deze tip heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:39

Japie.G

Colour Classic

g1n0 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:29:
Hier ook 100% met iedere nacht draadloos laden sinds launch. Wellicht scheelt het of je een cheap ladertje van ome ali hebt of een belkin ofzo.
Ik weet dat je vroeger accu’s lui kon maken door steeds vanaf >20% weer op te laden. (Niet zeker of dat nu nog zo is). Laat je je batterij wel regelmatig volledig (tot <5%) ontladen?
Dit gaat niet op voor lithium accu’s. Die kun je het beste grofweg tussen 30 en 80 procent lading laten zitten. Daar onder en daarboven treedt degradatie het meeste op.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:42
Tartarus schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 06:29:
[...]

Ik heb gekeken en dit is een eenmalig iets geweest bij de genoemde toestellen in het artikel.
Je kan bijvoorbeeld zelf geen calibratieproces in gang zetten.
Daarom weet ik niet zeker of TS iets aan deze tip heeft.
Ik mag hopen dat de TS inmiddels het probleem heeft opgelost. Maar waarom zou je zelf niet kunnen kalibreren? Het is een bekend proces.
1. Sluit de iPhone of iPad aan op het stopcontact met de originele usb-lader (liever geen onofficiële kabels).
2. Voer een harde reset uit (zie hieronder) totdat het Apple-logo verschijnt. De batterij wordt nu gekalibreerd.
3. Laad de batterij op tot 100%. Bij de laatste procenten gaat het opladen veel langzamer.
4. Als de batterij op 100% staat laat je de iPhone of iPad nog 60 tot 90 minuten aan de lader hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Dennisdn schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 07:01:
[...]

Ik mag hopen dat de TS inmiddels het probleem heeft opgelost. Maar waarom zou je zelf niet kunnen kalibreren? Het is een bekend proces.

[...]
Mag ik weten waar ik onderstaand proces kan terug vinden bij Apple?

[ Voor 17% gewijzigd door Tartarus op 21-08-2023 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handy112
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:59
Dit artikel is wellicht interessant: https://www.theverge.com/...o-battery-health-capacity

Er zijn meer mensen die hun capaciteit hebben zien dalen. Ik heb zelf een iPhone 14 Pro en ik heb geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:00
Misschien zeg ik iets dat niet van toepassing is,

Ik zet bij mijn S22 Ultra, GPS (locaties) Always on-Display, Wi-Fi en NFC uit waar ik het niet gebruik van maak en time-out scherm staat op 2-minuten bij mij. Ik doe dit om accuduur te besparen. Mijn scherm op de S22 Ultra staat op "Aanpasbaar" automatisch tot 120Hz.

Ik zet handmatig steeds aan en uit. Alleen Always on-Display staat standaard uit

Alleen Bluetooth staat continue aan wegens mijn Watch 5 Pro

Misschien helpt dit bij jou accuduur op de iPhone 14

Volgende stap is inderdaad de accu te vervangen. Bij mijn Samsung kost dit €69 binnen 1 uur bij Samsung Experience Store. Bij Apple weet ik de kosten niet bij het vervangen van een accu. Bij mijn iPhone 3G 16GB was dit ooit €130 (na 4 jaar intensief gebruik ging de accu bij 100% in 10-30 minuten naar 0%

[ Voor 44% gewijzigd door Van der Berg op 21-08-2023 12:27 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:48
Tartarus schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:36:
[...]

Mag ik weten waar ik onderstaand proces kan terug vinden bij Apple?
Dat kan niet. De procedure die daar beschreven wordt is gewoon van zo'n website die leeft op kliks en met de kop 'batterijstatus iPhone' krijg je wel kliks, omdat veel mensen balen van hun accu. En als 1 zo'n website zo'n onzinartikel schrijft, dan papegaaien ze elkaar allemaal na en wordt het een 'bekend proces'. Ik lees ook nergens reacties van mensen die zeggen 'nu gaat m'n batterij ineens weer langer mee' of 'nu is m'n batterij health een stuk omhoog gegaan'. Het is gewoon onzin.

Het lijkt me logisch dat Apple zelf al dingen heeft ingebouwd om de batterijstatus te kalibreren en dat dus doorgaand blijft doen. Je zult gewoon moeten leren leven met degradatie van je accu, zo werken die dingen nu eenmaal. Mijn iPhone 14 Pro die ik sinds launch heb, zit ook al op 90%, dagelijks laden via een bedrade Apple lader (wel van de iPad). Achteruitgang van de accu hoort gewoon bij het leven.

Je kunt wel proberen om de achteruitgang te beperken. De al eerder gegeven tip van niet onder de 30% en niet boven de 80% helpt, dit wordt ook door Apple aangeraden. Optimised charging helpt hierbij, al werkt het bij mij niet omdat ik te onregelmatig slaap. Apple vervangt de batterij onder garantie als deze onder de 80% health komt. Als je AppleCare hebt, dan doen ze het ook bij een ouder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
turkeyhakan schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:42:
Mijn 14 Pro van 16 september 2022 staat nog op 100%.
Ik kom terug op dit bericht: waar ik in april nog 100% capaciteit had, heb ik nu 4 maanden later nog maar 93%! Dat is heel snel gegaan helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Hier een iPhone 14 Pro uit september 2022, nu nog op 89%. Vergeleken met mijn eerdere iPhones is het percentage in het eerste jaar harder achteruit gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:57
PhilipsFan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:25:
[...]De al eerder gegeven tip van niet onder de 30% en niet boven de 80% helpt, dit wordt ook door Apple aangeraden. [...]
Dit vind ik altijd een beetje een vreemd advies. Ik wil best geloven dat dit helpt om de conditie van de batterij langer goed te houden. Maar als je je hier strikt aan houdt, dan gebruik je dus maar effectief 50% van je accucapaciteit.
Oftewel, iemand die zich hier helemaal niks van aantrekt en 'm lekker van 100% tot 1% gebruikt heeft een betere gebruikservaring dan iemand die die marges heel strikt hanteert totdat de accu 50% gedegradeerd is bij die eerste persoon. Dan ben je echt wel even verder, ik heb het nog niet meegemaakt volgens mij in de normale levensduur van een telefoon. Bovendien zijn degenen die 'm stelselmatig tot 1% laten komen waarschijnlijk ook wel de uitzonderingen.

Uiteraard kan het geen kwaad om er een klein beetje rekening mee te houden en de telefoon als het uitkomt aan de lader te hangen voor hij te ver leeg is, maar verder denk ik dat je er meer last van hebt dan plezier als je je veel met je batterijconditie bezig houdt en daar je gedrag op aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:48
Lapa schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:15:
[...]

Dit vind ik altijd een beetje een vreemd advies. Ik wil best geloven dat dit helpt om de conditie van de batterij langer goed te houden. Maar als je je hier strikt aan houdt, dan gebruik je dus maar effectief 50% van je accucapaciteit.
Oftewel, iemand die zich hier helemaal niks van aantrekt en 'm lekker van 100% tot 1% gebruikt heeft een betere gebruikservaring dan iemand die die marges heel strikt hanteert totdat de accu 50% gedegradeerd is bij die eerste persoon. Dan ben je echt wel even verder, ik heb het nog niet meegemaakt volgens mij in de normale levensduur van een telefoon. Bovendien zijn degenen die 'm stelselmatig tot 1% laten komen waarschijnlijk ook wel de uitzonderingen.

Uiteraard kan het geen kwaad om er een klein beetje rekening mee te houden en de telefoon als het uitkomt aan de lader te hangen voor hij te ver leeg is, maar verder denk ik dat je er meer last van hebt dan plezier als je je veel met je batterijconditie bezig houdt en daar je gedrag op aanpast.
Het is gewoon een feit dat lithiumbatterijen zo werken. Ver ontladen en ver opladen veroorzaakt de meeste slijtage. Als je daar altijd rekening mee wilt houden, dan heb je inderdaad minder aan je accu. Maar het zal voor iedereen een eigen afweging zijn of ze zich daardoor willen laten beinvloeden. Ik doe het iig niet. Als ik een powerbank bij me heb, dan laad ik 'm wel op bij 30%, maar dat doe ik dan meer voor de zekerheid om niet met een lege telefoon te staan, niet zozeer om de accu te sparen.

Overigens krijg ik er niet zoveel hoogte van wat de invloed van draadloos laden nu is. Draadloos laden gaat langzamer dan bedraad laden, dat is goed voor de accu. Maar de spoelen voor draadloos laden worden wel warm, wat weer slecht is voor de accu. Welk van de effecten is sterker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:57
PhilipsFan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:22:
[...]

Het is gewoon een feit dat lithiumbatterijen zo werken. [...]
Dat feit ontken ik ook niet. Ik vind het alleen geen zinnig advies om daar rekening mee te houden als eindgebruiker. Levert meer stress dan plezier op.
Maar het zal voor iedereen een eigen afweging zijn of ze zich daardoor willen laten beinvloeden. Ik doe het iig niet.
Maar volgens mij staan we hier dus ook hetzelfde in en zijn we het gewoon eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Hoi allemaal,

Nu merkte ik de laatste tijd dat mijn iPhone weer sneller leeg raakt. Ik ging kijken bij de batterijcapaciteit en zag dat deze al gedaald was naar 95%! Toen ik ongeveer een paar weken geleden nog keek was het nog 98%. Is het normaal dat de batterijcapaciteit zo snel omlaag gaat van een gloednieuwe iPhone 14? Ik zit er niet op te wachten dat ik einde van het jaar al een nieuwe batterij erin moeten laten zetten.

Dankjewel
Volgens Apple is 80% na 500 cycles normaal
https://support.apple.com/en-us/HT208387

De batterij in mijn 2 jaar oude iPhone13 Pro heeft na 452 cycles nog 90% van de originele capaciteit.
Da's toch wel een opmerkelijk verschil

Hoeveel cycles heeft de accu in die iPhone14 achter de rug?
Pagina: 1