Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een next-gen systeem, met een upgrade naar nieuwe hardware als deze betaalbaar is (pcie 5.0 SSD). Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Ik ben ook van plan om footage op te nemen (niet streamen). Dit systeem wil ik over een maand of twee in elkaar gaan zetten. Ik hoop dat de prijzen nog wat omlaag gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~3000 Euro, incl een grafische kaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Samsung G9 Neo monitor (5120x1440 244Hz) en de randaparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord met het oog op upgrades in de toekomst. Veel USB poorten is fijn.
Een 1TB SSD voor mijn OS, een 2TB SSD voor mijn games, misschien nog een normale harde schijf zodat ik mijn externe harde schrijven niet meer hoef te gebruiken voor opslag.
Mijn huidige systeem met een RTX 3080 kan prima overweg met mijn monitor, maar ik haal nooit de maximaal aantal frames. Dit hoeft ook niet, maar meer is altijd welkom. Gezien de prijs heb ik mijn oog momenteel op een AMD 7900 XTX gezien de 24GB VRAM tov 12/16GB bij een 4070 Ti of een 4080.
De 7800X3D ziet er goed uit, maar ik ben er nog niet over uit of het een meerwaarde is tov de 7900X.
32GB geheugen lijkt me genoeg. Mocht het tijd zijn om samen te stellen misschien 64GB. Ik merk dat sommige spellen heel veel RAM gebruiken tegenwoordig.
Case misschien de H9 ipv de H7, al maakt het me niet zo gek veel uit.
Ik wil gek doen en zo min mogelijk RGB gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD als CPU. Anders zou het geen AM5 build zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Is ben benieuwd of de componenten goed bij elkaar aansluiten, of er nog meer uit te halen valt.
Ik wil een next-gen systeem, met een upgrade naar nieuwe hardware als deze betaalbaar is (pcie 5.0 SSD). Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Ik ben ook van plan om footage op te nemen (niet streamen). Dit systeem wil ik over een maand of twee in elkaar gaan zetten. Ik hoop dat de prijzen nog wat omlaag gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~3000 Euro, incl een grafische kaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Samsung G9 Neo monitor (5120x1440 244Hz) en de randaparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord met het oog op upgrades in de toekomst. Veel USB poorten is fijn.
Een 1TB SSD voor mijn OS, een 2TB SSD voor mijn games, misschien nog een normale harde schijf zodat ik mijn externe harde schrijven niet meer hoef te gebruiken voor opslag.
Mijn huidige systeem met een RTX 3080 kan prima overweg met mijn monitor, maar ik haal nooit de maximaal aantal frames. Dit hoeft ook niet, maar meer is altijd welkom. Gezien de prijs heb ik mijn oog momenteel op een AMD 7900 XTX gezien de 24GB VRAM tov 12/16GB bij een 4070 Ti of een 4080.
De 7800X3D ziet er goed uit, maar ik ben er nog niet over uit of het een meerwaarde is tov de 7900X.
32GB geheugen lijkt me genoeg. Mocht het tijd zijn om samen te stellen misschien 64GB. Ik merk dat sommige spellen heel veel RAM gebruiken tegenwoordig.
Case misschien de H9 ipv de H7, al maakt het me niet zo gek veel uit.
Ik wil gek doen en zo min mogelijk RGB gebruiken.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte AORUS X670 ELITE AX | € 294,- | € 294,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart/Wit | € 130,70 | € 130,70 |
| 1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 280 | € 96,55 | € 96,55 |
| 4 | Ventilators | Noctua NF-P14s redux-1500 PWM, 140mm | € 16,65 | € 66,60 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 F5-6400J3239G16GX2-TZ5S | € 154,86 | € 154,86 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 166,93 | € 166,93 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN850X (met heatsink) 1TB | € 107,89 | € 107,89 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN850X (met heatsink) 2TB | € 195,51 | € 195,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.712,04 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD als CPU. Anders zou het geen AM5 build zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Is ben benieuwd of de componenten goed bij elkaar aansluiten, of er nog meer uit te halen valt.