Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort verhuizen uit de randstad naar een kluswoning in Friesland. Dat huis ga ik helemaal strippen en zo goed isoleren als maar kan. Veel zin in! Maar in de tussentijd willen we wel comfortabel kunnen leven. Het idee is om de zolder van de schuur in te richten als een tijdelijke woonruimte. Dus plek voor het bed en een zithoek. De keuken en de badkamer van het huis kunnen we voorlopig nog gebruiken. Hier een foto van de zolderruimte::strip_exif()/f/image/u7lEUkV5zXSNqctI6kdClI72.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kan staan in het midden, maar ruim is het niet. Mijn idee was om de vloer te bedekken met pir platen, 5cm dik o.i.d? Ik wil niet te veel inleveren op hoogte en de isolatie hoeft ook echt niet perfect te zijn lijkt mij. Er wordt maximaal een jaar geleefd. Op die pir platen leg ik 12mm osb platen als vloer die ik lak.
Het plafond zit ik vooral mee, daar is de isolatie het belangrijkst, maar ook daar wil ik het liefst niet te dik isoleren vanwege het beperken van de ruimte. De gehele diepte van de van de balken gebruiken is naar mijn gevoel iets te veel. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Het verwarmen zou ik met infrarood willen gaan doen. Snap dat een warmtepomp efficiënter is maar ook hier gaat het om maximaal een winter gebruik. Ook zal ik een ventilatierooster of misschien een decentrale wtw moeten plaatsen.
Bedankt voor de informatie alvast!
Ik ga binnenkort verhuizen uit de randstad naar een kluswoning in Friesland. Dat huis ga ik helemaal strippen en zo goed isoleren als maar kan. Veel zin in! Maar in de tussentijd willen we wel comfortabel kunnen leven. Het idee is om de zolder van de schuur in te richten als een tijdelijke woonruimte. Dus plek voor het bed en een zithoek. De keuken en de badkamer van het huis kunnen we voorlopig nog gebruiken. Hier een foto van de zolderruimte:
:strip_exif()/f/image/u7lEUkV5zXSNqctI6kdClI72.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kan staan in het midden, maar ruim is het niet. Mijn idee was om de vloer te bedekken met pir platen, 5cm dik o.i.d? Ik wil niet te veel inleveren op hoogte en de isolatie hoeft ook echt niet perfect te zijn lijkt mij. Er wordt maximaal een jaar geleefd. Op die pir platen leg ik 12mm osb platen als vloer die ik lak.
Het plafond zit ik vooral mee, daar is de isolatie het belangrijkst, maar ook daar wil ik het liefst niet te dik isoleren vanwege het beperken van de ruimte. De gehele diepte van de van de balken gebruiken is naar mijn gevoel iets te veel. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Het verwarmen zou ik met infrarood willen gaan doen. Snap dat een warmtepomp efficiënter is maar ook hier gaat het om maximaal een winter gebruik. Ook zal ik een ventilatierooster of misschien een decentrale wtw moeten plaatsen.
Bedankt voor de informatie alvast!