Draaiplateau recht laten draaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padros
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-04-2023
Mijn vraag
...
Ik heb een Soundmaster rn518 cd gekocht. Het draaiplateau van de platenspeler schommelt op hetzelfde punt waardoor het geluid zacht klink en vals word. Dit gebeurt steeds op het zelfde punt waardoor ik er gek van word! De Soundmaster is alleen niet open te maken maar ik ben bereid om er een stuk uit te zagen om zo dit draaiplateau weer recht te laten draaien. Mijn vraag is of dit wel mogelijk is en zoja, hoe doe ik dat?

Ik heb trouwens al iets gelezen over het contragewicht van de naald bijstellen maar dat is niet mogelijk bij dit apparaat.
Ik kan hem ook niet retouren aangezien ik heb op een rommelmarkt heb gekocht.
Hopelijk kan iemand mij helpen want ik ben ten einde raad :)

Beste antwoord (via Padros op 11-04-2023 19:16)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heel eerlijk: dat soort platenspelers doen meer slecht voor je platen dan goed. Als het kan zou ik hem terugbrengen en mijn geld terug vragen.

Zo niet: garantie claimen want dit hoort sowieso niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bij een te lage druk op de naald kan je er eens een metalen ringetje aan hangen om het iets te verhogen..

maar wat je druk nu is is lastig meten :o

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blamefull
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 07:31
Maakt de speler ook een slepend geluid? Zo niet zal je er weinig aan hebben om een stuk uit de kap de zagen en zit het probleem waarschijnlijk dieper.
Mijn advies: wegblijven van de plastic fantastic retrolook spelertjes en kijken voor een degelijker systeem.
Als je echt je naalddruk wil controleren zou je kunnen overwegen om een naalddrukweegschaal aan te schaffen en daarna zoals SMSfreakie aan geeft spelen met ringetjes oid om de druk kloppend te krijgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heel eerlijk: dat soort platenspelers doen meer slecht voor je platen dan goed. Als het kan zou ik hem terugbrengen en mijn geld terug vragen.

Zo niet: garantie claimen want dit hoort sowieso niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padros
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-04-2023
Bedankt voor jullie reactie! Ik ga een nieuwe kopen :)…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je kan het YT kanaal van Techmoan eens afstruinen.. daar wordt wel het eea aan nuttige info gegeven..

404 Signature not found

Pagina: 1