Hoi allen,
Sinds 2 maanden heb ik een vloerverwarming systeem laten infrezen en sinds dien is mijn gasverbruik bijna verdubbeld.
Situatie is als volgt
- 7 groeps vloerverwarming van jk vloerverwarming ingesteld op 40 graden.
- pomp is een wilo para pomp, staat op normale pompsnelheid.
- cv ketel is een intergas hre 36/30, huurbetaling van feenstra. Aanvoer temperatuur staat op 65 graden, dit op advies van feenstra.
- tussenwonig, bouwjaar 1971.
- beneden verdieping van 65 m2 waarbij de vloerverwarming de enige verwarming.
- trap naar boven is momenteel open en moet nog afgesloten worden met een Schuifdeur
- boven zijn 3 radiatoren op 3 kamers. 1 wordt niet gebruikt, 1 staat net niet dicht/klein beetje openen, 1 wordt gem. 3 uur per dag gebruikt.
- daarnaast is er nog 1 kamer zonder radiator en een badkamer met elektrische handoekradiator die vrijwel niet gebruikt wordt.
- Wonen met zijn tweeën. We douchen beiden dagelijks 5 a 10 min. Daarbij wordt het bad 120 liter gem 1x per week gevuld.
- er is momenteel geen Vloerisolatie, er wordt volgende maand pif 80 aangebracht.
Het verschil in gasverbruik is als volgt.
Feb 2022 - 170 m3
Feb 2023 - 260 m3
Maart 2022- 103 m3 gas
Maart 2023 - 200 m3 gas
Momenteel (in april) verbruik ik gemiddeld 5,5 m3 gas per dag met soms uitschieters naar 9 of 10 m3. Momenteel betaal ik dagelijks ongeveer 9 euro aan gas.
Mijn 2 vragen zijn.
1. Is dit gasverbruik gewoon?
Zo niet wat is normaal x m3 gas verbruik in zon situatie? Is er een manier om dat zelf te berekenen.
2. Wat kan ik doen om mijn gasverbruik te verminderen?
Erg bedankt alvast!
Max
Sinds 2 maanden heb ik een vloerverwarming systeem laten infrezen en sinds dien is mijn gasverbruik bijna verdubbeld.
Situatie is als volgt
- 7 groeps vloerverwarming van jk vloerverwarming ingesteld op 40 graden.
- pomp is een wilo para pomp, staat op normale pompsnelheid.
- cv ketel is een intergas hre 36/30, huurbetaling van feenstra. Aanvoer temperatuur staat op 65 graden, dit op advies van feenstra.
- tussenwonig, bouwjaar 1971.
- beneden verdieping van 65 m2 waarbij de vloerverwarming de enige verwarming.
- trap naar boven is momenteel open en moet nog afgesloten worden met een Schuifdeur
- boven zijn 3 radiatoren op 3 kamers. 1 wordt niet gebruikt, 1 staat net niet dicht/klein beetje openen, 1 wordt gem. 3 uur per dag gebruikt.
- daarnaast is er nog 1 kamer zonder radiator en een badkamer met elektrische handoekradiator die vrijwel niet gebruikt wordt.
- Wonen met zijn tweeën. We douchen beiden dagelijks 5 a 10 min. Daarbij wordt het bad 120 liter gem 1x per week gevuld.
- er is momenteel geen Vloerisolatie, er wordt volgende maand pif 80 aangebracht.
Het verschil in gasverbruik is als volgt.
Feb 2022 - 170 m3
Feb 2023 - 260 m3
Maart 2022- 103 m3 gas
Maart 2023 - 200 m3 gas
Momenteel (in april) verbruik ik gemiddeld 5,5 m3 gas per dag met soms uitschieters naar 9 of 10 m3. Momenteel betaal ik dagelijks ongeveer 9 euro aan gas.
Mijn 2 vragen zijn.
1. Is dit gasverbruik gewoon?
Zo niet wat is normaal x m3 gas verbruik in zon situatie? Is er een manier om dat zelf te berekenen.
2. Wat kan ik doen om mijn gasverbruik te verminderen?
Erg bedankt alvast!
Max