iPad laadt maar selectief op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-09 16:29
Hallo allemaal,

Het probleem is het volgende:
Een goede vriendin van me heeft een iPad (ik weet niet welke generatie, weet niet of van belang is?) en die wil maar op 2 plaatsen opladen:
- in haar auto via de 12V stekker
- bij haar mama thuis, die enkele kilometer verder woont.

Zowel bij haar thuis als bij haar ex wil die met dezelfde kabel en adapter dat het bij moeder wel doet, niet doen. Haar huis is al niet meer van de jongste, maar haar ex woont in een splinternieuw appartement.

Haar ex heeft ook eigen iPad en die heeft geen problemen. Ik durf alleen niet zeggen of ze al eens mijn zijn kabel heeft geprobeerd, maar ik zou zeggen van wel.

Wat ik bij haar thuis dus wel gemerkt heb, als je stekker insteekt, dan detecteert iOS wel dat je *iets* hebt aangesloten, maar de batterij laadt niet op.

Het meest evidente is wellicht volledig nieuwe kabel, maar tegelijk zijn daar toch veel twijfels bij.

Ze heeft de iPad 2de hands gekocht, dus weten niet hoe het ervoor was.

Wat kunnen nog proberen zonder (grote) kosten te maken?

Laat gerust weten of er bijkomende info nodig is. Ik krijg er zelf kop noch staart aan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:52

Detmer

Professioneel prutser

Eerst zeker weten of ze de kabel van haar ex al eens heeft geprobeerd. Als het daarmee wel werkt = probleem opgelost. Als het daarmee niet werkt zit het probleem in de ipad.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 21:10
Zit er een originele adapter en kabel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:28
Kan ze in de instellingen ook eens kijken hoe 'gezond' de batterij is? Ik zou ook eerst eens terug gaan naar de originele lader/kabel (mits mogelijk). Dan een andere kabel/lader/beide proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Archer_VC10 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:58:
Kan ze in de instellingen ook eens kijken hoe 'gezond' de batterij is? Ik zou ook eerst eens terug gaan naar de originele lader/kabel (mits mogelijk). Dan een andere kabel/lader/beide proberen.
Die instelling zit niet in iPadOS. Daar is 3rd party software nodig zoals Coconut battery.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Met de logbestanden onder analytics kom je ook een heel eind. Misschien iets moeilijker te lezen, maar losse software is niet nodig.
Pagina: 1