Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cratchit
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-04 20:34
Ik wil op mijn windows computer McAfee installeren maar dat wordt geblokkeerd vanwege de s modus van windows. De s modus is er voor verbetering prestaties en beveiliging. De s modus blokkeert alle apps <s>die niet door windows zelf zijn ontwikkeld</s> correctie zie eerste reactie , die niet in de microsoft store zitten. Dankzij de s modus is de computer veiliger en sneller.

Eenmaal de s modus verwijderd krijg je hem er niet meer op.

Zou deze s modus dan een alternatief zijn voor McAfee (zolang je alleen maar apps installeert van microsoft) ?

[ Voor 23% gewijzigd door Cratchit op 11-04-2023 17:42 . Reden: aanvulling ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:38
Je hebt binnen de store McAfee Security Die kan je dan installeren.

S mode zorgt er alleen voor dat je apps kan installeren binnen de Microsoft store. ( niet alleen ontwikkeld door Microsoft )

[ Voor 48% gewijzigd door corporalnl op 11-04-2023 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:08
Nee, de S-Mode is geen (alternatief voor een) virusscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:50

Barrycade

Through the...

Virussen zitten niet alleen in software, sowieso gewoon even blijven nadenken waar je het van download. De meeste rommel komt gewoon nog steeds tegenwoordig via het internet. Dus als je op internet gaat met die pc zal het je kunnen overkomen. Daarnaast waarom wil je in S modus blijven?

Heb het hier op een laptop gehad, 5 minuten en toen was ik het al zat.

Dus ik kies tegenwoordig alleen pc's uit waar minimaal home op kan draaien. Meeste S pc's zijn vaak ook best wel karig uitgevoerd qua opslag en geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:21

heuveltje

KoelkastFilosoof

zetje01 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:45:
Nee, de S-Mode is geen (alternatief voor een) virusscanner.
Maar windows defender is dat wel, ik heb echt 0 behoefte aan een mcafee op mijn pc

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
even een paar puntjes :

windows 10 s mode is eigenlijk helemaal niet zo geweldig, het is niet of nauwelijks sneller dan windows 10 home (itt wat sommigen beweren, draait het nog steeds dezelfde onderlaag, dezelfde drivers en dezelfde services... dat je alleen UWP apps mag draaien betekend inderdaad dat de meeste wat zwaardere apps dus niet op je pc terecht komen maar dat kun je ook zelf in hand houden.

bovendien is het nu van win 10 s een beetje weg omdat lang niet alle store apps nog echt store apps zijn, dus als jij naar de store kijkt en denk YES die app is er ook kom je er al snel achter dat bepaalde apps alsnog niet gaan werken in s modus.. en dat terwijl win home misschien een half gb groter is een paar honderd mb meer ram vraagt.

--- dan over virussen en de noodzaak tot een antivir of antimalware...

in heel veel store apps vind je reclame, dat wil zegggen dat bedrijven die een leuke app hebben gemaakt andere bedrijven toegang geven om iets op jouw pc te laten draaien zodat ze je een reclame kunnen tonen.
in veel gevallen gaat dat natuurlijk gewoon goed, maar het is desondanks al tientallen keren voorgekomen dat een bug in zo app er toe heeft geleid dat een hacker mallafide code wist te injecteren via een ingekochte advertentie. vaak gebeurde dat op websites als nu.nl maar niets weerhoudt iemand ervan om dat ook gewoon in jouw gratis store app te doen.

zit jij mooi met een crytominder of een ransomware aanval opgescheept.

en dan natuurlijk de laatste opmerking: ik lees hier steeds alleen maar iets over windows defender of McAffee, dan hebben we het dus direct over de slechtste oplossignen in de markt... vooral McAffee is gewoon troep die letterlijk alleen nog door norton en nep-antivirs wordt overtroffen.

laat me dan als laatste dit nog even zeggen: er zijn nogal wat mensen die roepen dat virussen alleen komen als je op vage plekken op het internet komt, of als je de hele tijd illigaal loopt te downloaden, tegen die mensen zeg ik: lees je eens in wat een supply-chain attack is wen welke apps bedrijven en websites daar al aan ten prooi zijn gevallen. de namen liegen er niet om... geen antivir? GEEN internet-verbinding zo simpel is het.
Pagina: 1