Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-07 00:04
Hallo,

Als ik via nfc wil betalen met mijn android telefoon dan crashed de terminal bij Lidl of Jumbo (zelfscan kassa). Ik heb de kaart verwijderd en toegevoegd, lost het niet op. Het heeft vroeger wel gewerkt. Iemand dit al een keer gezien of weet de oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Axe1nN1mzYzteUwrzMDsI30KcoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPvgqZ9SrsfoyV92mxesNItJ.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dat klikt als een rare bug in die terminals. Ik raad aan om even de manager van de supermarkt erbij te halen, en het te laten zien, zodat die contact op kan nemen met zijn leverancier of met Verifone voor een software-update van zijn terminals.

Dit hoort natuurlijk niet te gebeuren.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:42
enermax schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:50:
Hallo,

Als ik via nfc wil betalen met mijn android telefoon dan crashed de terminal bij Lidl of Jumbo (zelfscan kassa). Ik heb de kaart verwijderd en toegevoegd, lost het niet op. Het heeft vroeger wel gewerkt. Iemand dit al een keer gezien of weet de oplossing?

[Afbeelding]
Had dit met mijn Moto G73 ook bij de AH. Bij Lidl geen last. Is niet altijd bij de AH trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:10
Dit lijkt hetzelfde te zijn? -> https://www.bbc.com/news/business-42707582

Zal via NFC vast wel iets overdragen waar die terminal niet mee overweg kan.
Maken de Lidl en Jumbo beide gebruik van de Verifone VX820?

Hier bij de Jumbo (zelfscan + reguliere kassa) hangen ook allemaal VX820 terminals, en daar heb ik het nog nooit gezien.

Meld het gewoon even bij de winkel, dan kunnen die even met de leverancier contact zoeken.
Jumbo heeft hun eigen systeem ontwikkeld (inclusief betaalterminals) dus die kunnen het wellicht het snelste fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-07 00:04
Ik had het wel gemeld maar die jongen reset de terminal en ik betaal dan maar met de plastic kaart. Zal volgende keer de manager even roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem met een Samsung Galaxy S10 en Google Play (via ING). Bij de reguliere kassa van Lidl. Drie keer gehad, bij twee verschillende filialen.

Als het gebeurt moet er iemand in de spelonken onder de kassa duiken en de volledige kassa resetten. Dat duurt tien minuten. Daarna kun je het nog een keer proberen.
Zou mooi zijn als dit probleem opgelost wordt, Lidl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb al bij diverse winkels ( ook AH zelfkassa ) via Google pay ( ING ) betaald met mijn S23 Ultra maar eigenlijk tot nu toe geen problemen ermee gehad.

Misschien toch een probleem met oudere versies Android in combinatie met die betaalautomaten, wie weet ?
Pagina: 1