Docking station of RVM beg. grond en Desktop eerste verd.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeJacked
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-04 21:07
Situatie
Ik heb een beetje gekke en unieke vraag over de mogelijkheden rondom een docking station of RVM (of simpel port extender) op de begane grond en daar casual gamen, met vriendin in de zelfde ruimte, terwijl mijn desktop boven staat voor de zwaardere spellen/game sessies met vrienden.

Ik heb een schets van de situatie gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0em-Hhg2x3KnHnuy6XoqRytUaXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7O4uUB45ZA7Lnz2kCcvUzhVS.png?f=fotoalbum_large
Desktop specs
Op dit moment heb ik twee schermen op display ports en ééntje op HDMI ports. Daarnaast heb ik één USB-C 3.1 poorten (10 Gbps) desktop achterkant, maar volgens mij neemt de snelheid hier over de 7 meter afstand tussen desktop en dockingstation te veel af. 2 USB-A 3.0 poorten (5 Gbps) desktop achterkant.

Ik heb geen duizenden euro's budget, maar mocht het rond de 400/500 komen dan overweeg ik het nog steeds weldegelijk. Dus als het werkt dan hoor ik het echt heel graag. Het is toch mijn voornaamste hobby en ik zit niet graag continu in mijn kantoor doordat daar de desktop staat. En hij kan helaas niet in de woonkamer staan.

En als er vragen zijn dat ik iets vergeten ben en moet aanvullen dan hoor ik het graag! Ik edit ze er dan wel in en comment even dat ik het er in geedit heb. :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:43
USB-C kan niet zo ver komen volgens mij.
HDMI wel. Displayport weet ik niet.

Zou een draadloze muis/tb aan jouw latency eisen voldoen?

Het feit dat je twee schermen beneden wilt hebben maakt het wel iets lastiger. Anders zou ik je één lange HDMI kabel aanraden en daar een goedkope switch tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeJacked
Ik weet dat er een USB-C extention cord is, maar ik lees online dat dit de kwaliteit verminderd. Dusdanig zo dat het afgeraden wordt.

Ik kan altijd op de HDMI een switch gooien dat één HDMI en één DP kabel naar beneden gaan, maar draadloos muis en tb door een plafond en muur zal niet gaan werken. Vandaar dat dit in mijn hoofd ook een 'last resort' was als ik niets anders kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Wil je niet een uitvoering: Valve Steam Link achtige oplossing?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Precies wat ik ook dacht. Mijn tv heeft deze functionaliteit ingebouwd, en gebruik ik alscik lui op de bank wil gamen. Heb ook een steamlink, die kun je prima aan een extern scherm koppelen en hetzelfde bereiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
En hoe sterk is je wens om beneden twee schermen te hebben?
En wat voor games speel je?

Ik connect regelmatig draadloos met mijn laptop naar mijn TV via MiraCast (Wireless Display) en kan dan zelfs via de TV input terugsturen door mijn LG afstandsbediening als muis te gebruiken.
Best kans dat dit ook kan met deze schermen:
categorie: Monitors
Maar een draadloos scherm is denk ik niet te doen als je FPS' speelt.

Een USB-C kabel kun je trouwens wel langer krijgen als je een actieve kabel gebruikt.
https://www.unitek-produc...-c-active-extension-cable
Maar ik vind dit wel erg houtje-touwtje overkomen. :D Maar als het werkt, who cares. Koop het online bij de mediamarkt en je kunt hem terugbrengen als het niet werkt.

Is jouw USB-C trouwens uberhaupt in staat om videosignalen over te verzenden?

Als dat het geval is dan zou een hub als deze volgens mij prima in staat moeten zijn om je verder te helpen. Ik gebruikte tot een paar weken terug deze naar tevredenheid: uitvoering: HP USB-C dock G5 (5TW10AA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeJacked
Als ik mij niet vergis is de steamlink enkel compatible met steam games. En ik speel ook andere spellen.

Ik denk dat ik de kabel ruimte wellicht kan reduceren tot 6 meter. En als ik echt met extenders will werken ook de docking station op 3 meter van de desktop kan zetten i.v.m. de max lengte usb c. En dan naar de plek van de schermen kan werken met extenders.

Wordt allemaal wel erg ingewikkeld, maar het plafond zit er niet in dus kabels leggen is eenvoudig.

Redelijk sterke wens @HenkEisDS . De USB-C is als ik mij niet vergis daartoe in staat, maar zal ik zoderekt als ik thuis ben van werk nog even verifieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Leuk, hou ons op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
BeJacked schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:02:
Als ik mij niet vergis is de steamlink enkel compatible met steam games. En ik speel ook andere spellen.

Ik denk dat ik de kabel ruimte wellicht kan reduceren tot 6 meter. En als ik echt met extenders will werken ook de docking station op 3 meter van de desktop kan zetten i.v.m. de max lengte usb c. En dan naar de plek van de schermen kan werken met extenders.

Wordt allemaal wel erg ingewikkeld, maar het plafond zit er niet in dus kabels leggen is eenvoudig.

Redelijk sterke wens @HenkEisDS . De USB-C is als ik mij niet vergis daartoe in staat, maar zal ik zoderekt als ik thuis ben van werk nog even verifieren.
De steam link ondersteunt ook non-steam spellen. Sterker nog, ik gebruik de Steam Link-app ook om mijn desktop op de telefoon de bedienen. Je kunt steam zelf minimaliseren en je hebt je hele desktopomgeving beschikbaar (Of dat praktisch is is een ander verhaal ;-)). Probeer het eens uit (app is gratis dacht ik)!

Ik weet echter niet of meerdere schermen wordt ondersteunt, dat heb ik nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeJacked
Ah, dit wist ik niet @Ryanirin

En helaas geen Thunderbolt USB-C @HenkEisDS . Staat een 10tje naast dus zal wel USB-C 3.1 Gen 2 zijn.

Ziet er dus uberhaupt uit dat ik geen docking station aan mijn desktop kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik dacht in eerste instantie aan PiKVM, maar dan zit je wel met het probleem dat je de display output op monitoren 1 en 2 niet kan clonen. (AFAIK is er geen manier om 2 schermen te klonen, maar daar kan ik mij in vergissen)

HDMI gaat native helaas maar tot 5 meter, daarboven gaat de signalling gewoon over de zeik. Maar met UTP kan je een 1080p signaal wel over ethernet transporteren over langere afstanden via van die encoder/decoder doosjes.

Een andere mogelijke oplossing is zoiets als Parsec en dan een Pi4 in je woonkamer.

Wellicht geen sluitende oplossingen, maar geeft wellicht wel weer voer voor nadenken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 17-04-2023 13:46 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Pagina: 1