VPN-dienst levenslang wordt stopgezet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zeven jaar geleden heb ik een levenslange VPN-dienst gekocht.
Krijg ik vandaag een e-mail dat deze wordt stopgezet.
Dear,

After careful consideration, we are ending the Lifetime VPN Product after 7 years.

Your Lifetime product will end on the 9th June 2023

If you do not wish to continue, your Lifetime Product will end on the 9th June.

Thank you

Support Team
Is dat niet vreemd? Levenslang is zeven jaar max? Ik heb eigenlijk nooit echt gebruik gemaakt van de dienst, afgelopen maand wel even al mijn thuisverkeer over de VPN gestuurd maar dit gaf ook problemen met sommige diensten/websites dus nou ook niet meer. Ik weet niet of het goed is om de naam van het bedrijf te noemen dus laat ik even achterwege. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:22
Hangt er vanaf wat er in de voorwaarden zijn, daar ben je mee akkoord gegaan door het afsluiten van de lifetime dienst.
Waarschijnlijk zal je gewoon overgezet worden op een maand/jaar abonnement, maar dat leggen zij vast wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 16:24

Perkouw

Moderator General Chat
@Soldaatje wat heb je zelf al opgezocht en gevonden? :) Levenslang moet je altijd op je hoede zijn wat men hieronder verstaat. De gehele tijd dat de dienst geleverd werd mocht je er gebruik van maken. Het 'leven' van de dienst eindigt nu.....en ook jou recht op het gebruik van deze dienst. Om er maar een willekeurige draai aan te geven.

Kijk daar dus naar en wat voor andere haken en ogen er mogelijk nog aanzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Soldaatje schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:06:
Is dat niet vreemd? Levenslang is zeven jaar max?
1) Ben je een consument?

2) Hoe ben je deze overeenkomst aangegaan? (waarschijnlijk online)

3) Is het bedrijf dat de dienst aanbiedt gevestigd in Nederland?

4) Indien het bedrijf niet is gevestigd in Nederland, waar dan wel?

5) Staat er in de algemene voorwaarden welk recht van toepassing is op de overeenkomst?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 22:27
Ik denk dat het om *knip* Naam bedrijf gaat. Heb deze email ook gehad.

Heb het mischien een jaartje oid gebruikt was geloof ik 150 euro, 8 jaar terug. Was er eigenlijk altijd wel tevreden mee, snelheid was best goed en wordt/was niet vaak geblokkeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 12-04-2023 06:09 . Reden: Naam van bedrijf weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 18:18
Zo makkelijk om bij een SaaS dienst onder dat levenslang uit te komen. Beëindig label, begin nieuw label, communiceer naar bestaande klanten fusie met nieuw label, en klaar, alle levenslange abonnementen ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat zeggen ze als je om het aankoopbedrag terugvraagt?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:57
En wat zij de dienst toen je ze mailde/belde? Kijken wat je rechten zijn kan best handig zijn. Maar ik zou als eerst ze bellen/mailen met de vraag waarom ze hem stopzetten als het om een Lifetime subscription gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
da_PSI schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:17:
Ik denk dat het om knip gaat. Heb deze email ook gehad.

Heb het mischien een jaartje oid gebruikt was geloof ik 150 euro, 8 jaar terug. Was er eigenlijk altijd wel tevreden mee, snelheid was best goed en wordt/was niet vaak geblokkeerd.
Dat klopt, het gaat om Bedrijf. Alleen was het in mijn geval maar 16 dollar, aanbieding van stacksocial of iets dergelijks.
Ik heb een ticket aangemaakt maar nog niks gehoord daarop.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 12-04-2023 06:10 . Reden: Naam bedrijf weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:15
Tsja, 16 dollar voor 8 jaar vpn is goede deal ... Ik denk dat er niet veel meer in zit voor je.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Levenslang is nooit jouw leven lang, maar dat van de dienst. In NL mag je dit eigenlik ook zo niet verkopen, en daarom zijn dit vaak buitenlandse bedrijven die daar geen benul of geen interesse in hebben.

Vraag me altijd wel af wat je dan denkt? Oh ja 10 euro dan heb ik 70 jaar een prima dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Wat is precies je bedoeling met dit topic? Ik stelde je namelijk een aantal vragen, maar het lijkt erop dat je dacht dat het noemen van de bedrijfsnaam voldoende antwoord zou zijn. Zoals je terecht in je TS opmerkte is het beleid echter in het SF dat bedrijfsnamen niet genoemd mogen worden, tenzij dat noodzakelijk is.
Soldaatje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 00:59:
[...]
Alleen was het in mijn geval maar 16 dollar
Daaruit leid ik af dat het gaat om een bedrijf dat gevestigd is in de VS, klopt dat?

In dat geval wordt het ongeacht het antwoord op de vragen waarschijnlijk bijzonder lastig om ook maar iets af te dwingen via een rechter, zelfs al zou je die stap zetten voor dit lage bedrag.

In theorie is Nederlands recht (deels) van toepassing en een Nederlandse rechter bevoegd, maar een uitspraak kun je in de VS niet ten uitvoer laten leggen.

Hou je over een vorm van buitengerechtelijke arbitrage, bijvoorbeeld via een betaaldienst of credit card maatschappij, maar de termijn van zeven jaar is erg lang en waarschijnlijk kom je daar dus ook niet voor in aanmerking.

Los daar weer van kun je je ook afvragen of een Nederlandse rechter akkoord zou gaan met levenslange dienstverlening voor dit bedrag als bijvoorbeeld blijkt dat de activiteit verlieslatend is geworden. Dan kom je op z'n best misschien uit op (gedeeltelijke) vernietiging van de overeenkomst en je geld terug, maar wel na compensatie van de acht jaar die je gebruik hebt kunnen maken van de dienst.

Lang verhaal kort: begin niet aan overeenkomsten met bedrijven buiten de EU tenzij je ook een redelijke manier hebt om geschillen te kunnen laten beslechten of als het je weinig interesseert dat een bedrijf handelt op een manier die je vooraf niet verwachtte zoals het plots stopzetten van een dienst.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Anoniem: 454358 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:57:
Levenslang is nooit jouw leven lang, maar dat van de dienst. In NL mag je dit eigenlik ook zo niet verkopen, en daarom zijn dit vaak buitenlandse bedrijven die daar geen benul of geen interesse in hebben.
De grote navigatie-kastjes verkoper biedt dit volgens mij nog steeds aan, levenslange kaartupdates, maar dat is inderdaad de levensduur van het apparaat ;)

Maar bij een VPN dienst zal dit hetzelfde zijn, wees blij dat je er zo lang gebruik van hebt kunnen maken voor dat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Levenslang is op het leven van het product meestal. Dus je hebt nooit garanties, Heb ook ongeveer zeven jaar met een lifetime vpn gedaan (tigervpn was dat). Ik gebruikte het ook niet zo veel, soms om iets te kijken op NPO (ik woon in Belgie)

Ik werd in die tijd ook continu gepushed wat te veranderen (sneller, meer connecties), waarna je natuurlijk een ander product had dus ik heb dat nooit gedaan. Op een dag werkte het gewoon niet meer, geen tijd in gestoken waarom want ik vond het wel lang genoeg voor het geld (misschien had ik per ongeluk toch wat veranderd).

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 14-04-2023 09:58 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:19
Lifetime is niet levenslang maar levensduur. En $16,- (7 jaar geleden) voor iets wat je niet gebruikt? Ik denk dat er wel ergere dingen te bedenken zijn om je druk om te maken.

Just my 2 cents...

[ Voor 4% gewijzigd door ozzynator op 14-04-2023 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:49:
Levenslang is op het leven van het product meestal. Dus je hebt nooit garanties, Heb ook ongeveer zeven jaar met een lifetime vpn gedaan (tigervpn was dat). Ik gebruikte het ook niet zo veel, soms om iets te kijken op NPO (ik woon in Belgie)

Ik werd in die tijd ook continu gepushed wat te veranderen (sneller, meer connecties), waarna je natuurlijk een ander product had dus ik heb dat nooit gedaan. Op een dag werkte het gewoon niet meer, geen tijd in gestoken waarom want ik vond het wel lang genoeg voor het geld (misschien had ik per ongeluk toch wat veranderd).
Ja, maar het vreemde is dat het product gewoon nog blijft bestaan, dus ik snap dat ze veel willen verkopen maar het product heet Lifetime en niet 'VPN 7 jaar', en in de voorwaarden staat er ook niks over. Het zal inderdaad te maken hebben met dat het een buitenlands bedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Soldaatje schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:47:
[...]

Ja, maar het vreemde is dat het product gewoon nog blijft bestaan, dus ik snap dat ze veel willen verkopen maar het product heet Lifetime en niet 'VPN 7 jaar', en in de voorwaarden staat er ook niks over. Het zal inderdaad te maken hebben met dat het een buitenlands bedrijf is.
Ze zullen iets gewijzigd hebben aan het product zodat ze kunnen beargumenteren dat het beeindigd is en ze een nieuw product hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:23
Ik denk dat het je meer geld heeft gekost in de tijd dat je aan dit topic hebt besteed, dan de 16 dollar die je 7 jaar geleden hebt betaald voor een VPN dienst die je eigenlijk niet eens gebruikt... 8)7

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:59

Tomatoman

Fulltime prutser

@Soldaatje: zou je een deel de vele vragen die in dit topic zijn gesteld eens willen beantwoorden? Er zijn hier diverse mensen die met jou proberen mee te denken. Het minste wat van jou mag worden gevraagd is dat je zelf ook enige inzet toont. Je bent al heel lang zeer actief op Tweakers, dus eigenlijk vind ik het een beetje beschamend dat ik deze oproep moet doen :o

[ Voor 22% gewijzigd door Tomatoman op 14-04-2023 18:33 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toch vind ik het niet gek dat de TS hier vraagtekens bij zet. De VPN aanbieder kon toen ter tijd weten dat dit aanbod gewoon niet kán, maar bood het alsnog aan.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb even de vragen gelezen, hierbij mijn antwoorden:
wat heb je zelf al opgezocht en gevonden?
Ik heb zelf niks gevonden wat betreft een beëindiging van een LifeTime VPN dienst. Ook niet op de website van het bedrijf.
1) Ben je een consument?
Ja, klopt.
2) Hoe ben je deze overeenkomst aangegaan? (waarschijnlijk online)
Klopt ook. Om precies te zijn via een kortingscode website.
3) Is het bedrijf dat de dienst aanbiedt gevestigd in Nederland?
Nee.
4) Indien het bedrijf niet is gevestigd in Nederland, waar dan wel?
Ik dacht eerst de VS maar blijkt Australië te zijn.
5) Staat er in de algemene voorwaarden welk recht van toepassing is op de overeenkomst?
a. The Terms are governed by the laws of New South Wales, Australia.
Wat zeggen ze als je om het aankoopbedrag terugvraagt?
Heb ik nog niet gevraagd.
En wat zij de dienst toen je ze mailde/belde? Kijken wat je rechten zijn kan best handig zijn. Maar ik zou als eerst ze bellen/mailen met de vraag waarom ze hem stopzetten als het om een Lifetime subscription gaat.
Ik heb alleen een support ticket geopend met de vraag wat de reden is van de beëindiging, daar heb ik nog geen reactie op gehad.

Overigens ging het in mijn geval niet om 16 Dollar maar om 26,10 Dollar; 29 Dollar met 2,90 Dollar kortingscode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb inmiddels reactie gehad van het bedrijf met antwoord op mijn vragen:
Hi (user),

Thanks for reaching out to us

Is seven years the maximum amount of years allowed for a Lifetime VPN subscription? - No, not 7 but I guess it could be whatever the VPN provider chooses. Usually "Lifetime" is the lifetime of the product not a lifetime of the person's life etc. Can anyone these days guarantee a product that will outlast a persons life?

Did I violate any of the terms associated with the Lifetime VPN service? No you did not. We are needing to end the product as we are unable to support and sustain it anymore. With Inflation, rising living & server costs etc just makes it extremely hard to continue with it. Unfortunately we need to make this drastic choice to keep running otherwise we may need to shutdown (bedrijf).

Hope you understand

Thanks
Het is wat het is, ik ben tevreden met de beantwoording. :)
Pagina: 1